Lytter til supergruppen Killer Be Killed der lige har udgivet deres debutalbum.
Gruppen består af: Greg Puciato på vocal og guitar (The Dillinger Escape Plan) Max Cavalera på co-vocal og guitar (Soulfly) Troy Sanders på co-vocal og bass guitar (Mastodon) Dave Elitch på trommer (ex-The Mars Volta)
Det er virkelig en fed samling af musikere, da de alle er så fandens dygtige teknisk. The Dillinger Escape Plan og Mastodon er to af mine yndlingsbands, så det kunne ikke passe bedre at disse har valgt at gå sammen. Det er absolut også disse to bands lyd der dominerer mest - de hurtige temposkift fra Dillinger samt Puciatos glimrende vokal mikset op med Tro Sanders vokal og den tunge, langsomme lyd vi kender fra Mastodon. Der en fantastisk harmoni mellem de tre gutters vokal. Puciato kan screame og tilsætte god clean vokal, Sanders er også clean men har en mere grov vokal, mens Cavalera growler og lyder decideret ond. Det supplerer simpelthen hinanden fornemt og med både hurtige sange, langsomme og tunge sange, samt dem der har det hele bliver det aldrig kedeligt. Jeg er i hvert fald meget begejstret for dette projekt og håber de vil samles igen.
Alt imens jeg finder hovedparten af den musik, der sælger idag og dominerer hitlister og radiokanaler, ufattelig dårlig, er det sange som den her, der slår fast, at der stadig findes god musik:
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Alt imens jeg finder hovedparten af den musik, der sælger idag og dominerer hitlister og radiokanaler, ufattelig dårlig, er det sange som den her, der slår fast, at der stadig findes god musik:
Det en ret god sang, rigtig lækker stemning og musik videoen er fed!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Du leder ikke de rigtige steder! Du har dog ret i, at det er en udmærket sang. Men:
Du leder ikke de rigtige steder! Du har dog ret i, at det er en udmærket sang. Men:
> Chvrches
Fordi de to eksempler dominerer nutidens hitlister eller fordi du ikke forstod mandens pointe?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#4701 Mikkel Abel 10 år siden
Gruppen består af:
Greg Puciato på vocal og guitar (The Dillinger Escape Plan)
Max Cavalera på co-vocal og guitar (Soulfly)
Troy Sanders på co-vocal og bass guitar (Mastodon)
Dave Elitch på trommer (ex-The Mars Volta)
Det er virkelig en fed samling af musikere, da de alle er så fandens dygtige teknisk. The Dillinger Escape Plan og Mastodon er to af mine yndlingsbands, så det kunne ikke passe bedre at disse har valgt at gå sammen. Det er absolut også disse to bands lyd der dominerer mest - de hurtige temposkift fra Dillinger samt Puciatos glimrende vokal mikset op med Tro Sanders vokal og den tunge, langsomme lyd vi kender fra Mastodon. Der en fantastisk harmoni mellem de tre gutters vokal. Puciato kan screame og tilsætte god clean vokal, Sanders er også clean men har en mere grov vokal, mens Cavalera growler og lyder decideret ond. Det supplerer simpelthen hinanden fornemt og med både hurtige sange, langsomme og tunge sange, samt dem der har det hele bliver det aldrig kedeligt.
Jeg er i hvert fald meget begejstret for dette projekt og håber de vil samles igen.
Killer Be Killed - Snakes of Jehovah
^Synes den fornemt illustrerer lyden fra de forskellige bands.
#4702 Pécuchet 10 år siden
#4703 Sweetiebellefan 10 år siden
#4704 BN 10 år siden
#4705 Lord Beef Jerky 10 år siden
#4706 Kyllingebenet 10 år siden
#4707 T. Nielsen 10 år siden
#4708 Batsy 10 år siden
#4709 Pécuchet 10 år siden
#4710 Lord Beef Jerky 10 år siden