Alt imens jeg finder hovedparten af den musik, der sælger idag og dominerer hitlister og radiokanaler, ufattelig dårlig, er det sange som den her, der slår fast, at der stadig findes god musik:
Du leder ikke de rigtige steder! Du har dog ret i, at det er en udmærket sang. Men:
> Chvrches
Jeg kan se, at du har misforstået mig, eftersom du linker til to sange, der begge er produceret for ca. 30 år siden. Når jeg taler om "den musik, der sælger idag", sigter jeg til NY musik, altså musik produceret nu i tiden. Det er selvfølgelig rigtigt, at der også er masser af ældre musik der stadig sælger idag, men ligefrem dominerer hitlister radiokanaler gør den vist ikke. ;-)
Kate Bush-sangen er ikke helt mig, selvom den helt klart afspejler et tydeligt talent hos damen. 'Behind the Wheel' er derimod en gammel favorit hos mig. Og Depeche Mode var i mange år et af mine yndlings-bands, og jeg elsker stadig mange af deres sange (især Photographic, Get the Balance Right, Leave in Silence, The Sun and the Rainfall, My Secret Garden, Love In Itself, Get the Balance Right, People Are People, If You Want, Lie To Me, New Dress, The Things You Said, The Policy of Truth, Enjoy the Silence, Free Love - single versionen og Precious).
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Alt imens jeg finder hovedparten af den musik, der sælger idag og dominerer hitlister og radiokanaler, ufattelig dårlig, er det sange som den her, der slår fast, at der stadig findes god musik:
Fandt den kedelig og ordinær, og det kommer fra en, der er relativt glad for electronic musik. Det var bestemt ikke den sang, jeg ville bruge, hvis jeg skulle slå fast, at der stadig findes god musik.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Fandt den kedelig og ordinær, og det kommer fra en, der er relativt glad for electronic musik. Det var bestemt ikke den sang, jeg ville bruge, hvis jeg skulle slå fast, at der stadig findes god musik.
Smag og behag. Det, som er "lagkage" for den ene, kan være "l..." for den anden.
Jeg for mit vedkommende har ikke hørt andre bands anno 2014 med samme kombination af cool, elegant sound, tung, men legesyg elektronisk instrumentering og solid melodiøsitet, som dette nummer af Chvrches indeholder. Ikke siden Visages "Fade to grey" og bands som Yello, Enigma og Depeche Mode har jeg hørt en sådan veloplagt, forfriskende gang synthpop som det her. ... Og nummeret skilte sig tydeligt ud, da jeg hørte på P3's natradio, som spillede det ene trivielle og upersonlige nummer efter det andet.
Bare lige for at putte ord på min store begejstring.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Jeg for mit vedkommende har ikke hørt andre bands anno 2014 med samme kombination af cool, elegant sound, tung, men legesyg elektronisk instrumentering og solid melodiøsitet, som dette nummer af Chvrches indeholder.
#4711 Pécuchet 10 år siden
Fordi nutidens synthpop (på hitlisterne) domineres af de to eksemplers lyd.
#4712 BN 10 år siden
#4713 Driver 10 år siden
#4714 Slettet Bruger [967668652] 10 år siden
For satan, der er gang i dem. :D
#4715 BN 10 år siden
#4716 Pécuchet 10 år siden
Future Islands.
#4717 Lord Beef Jerky 10 år siden
#4718 BN 10 år siden
Tak for tippet! :-)
Jeg tager mig en lytter en af dagene.
#4719 T. Nielsen 10 år siden