Sidder lige og funderer over Memories of Murder. En rigtig god film, som jeg burde have set for lang tid siden. Dog er der en ting der nager mig ubegræsnet lige nu.
Der er...
da ham med brandmærket (Kwang-hoo?) fortæller at han har set morderen og at han kan genkende ansigtet. Der efter bliver han helt vild bange og begynder at snakke om at ilden er varm og lign. Hvorfor undersøger de to detektiver ikke hvordan han fik det brandmærke? Det første jeg tænkte på var at det var det morderen der havde gjort det ved ham. Det ville forklare hvorfor han pludselig klikkede på den måde.
En lidt irreterende ting at sidde med bagefter. Men det er nu ikke nok til at ødelægge hele filmen, da denne godt kan overleve det irretationsmoment.
Nu skal jeg bare ud og finde en ordenligt udgivelse af filmen, for den her Asian Vision opførte sig lidt underlig.
Nu står det ikke helt frisk i min hukommelse men... Jeg tror slet ikke at morderen har gjort det ved ham. Man kan jo se at hans ar er gamle. Hvis det havde været morderen, der havde gjort det, ville hans ar ikke være så helede, som de er.
Hmm... ok. Men så vidt jeg kan huske, har han kun set morderen ude på marken, da han gemte sig i halmen. Det er ihvertfald de flashbacks der bliver vist, når man hører om mødet med morderen.
Det at han er retarderet, behøver ikke at have nogen forbindelse til brandmærkerne i ansigtet. Jeg tror at han er født retarderet, men er så engang ved et uheld blev brændt. Denne hændelse står meget klart i hans hukommelse, så hver gang han føler sig presset eller i fare, kommer han til at tænke på ilden. At han nævner ilden, er blot hans måde at sige, at han føler sig i fare. I denne forbindelse er det fordi de så energisk prøver at presse ham til at sige hvordan morderen ser ud.
Det er selvfølgelig rigtigt. Det der undrer mig er bare at de ikke undersøger det. Jeg er da heller ikke overbevist om at det har noget med hinanden at gøre. Men som sagt er det, for mig, meget oplagt at undersøge det.
#11 Jay El 19 år siden
#12 davenport 19 år siden
#13 Yoda 19 år siden
Det var også min tanke. Hvor der er vilje er der vej ;-)
#14 Scherlund 19 år siden
Der er...
En lidt irreterende ting at sidde med bagefter. Men det er nu ikke nok til at ødelægge hele filmen, da denne godt kan overleve det irretationsmoment.
Nu skal jeg bare ud og finde en ordenligt udgivelse af filmen, for den her Asian Vision opførte sig lidt underlig.
#15 Corgan 19 år siden
#14:
Nu står det ikke helt frisk i min hukommelse men...
Jeg tror slet ikke at morderen har gjort det ved ham. Man kan jo se at hans ar er gamle.
Hvis det havde været morderen, der havde gjort det, ville hans ar ikke være så helede, som de er.
#16 Scherlund 19 år siden
#17 Corgan 19 år siden
Hmm... ok. Men så vidt jeg kan huske, har han kun set morderen ude på marken, da han gemte sig i halmen. Det er ihvertfald de flashbacks der bliver vist, når man hører om mødet med morderen.
Det at han er retarderet, behøver ikke at have nogen forbindelse til brandmærkerne i ansigtet. Jeg tror at han er født retarderet, men er så engang ved et uheld blev brændt. Denne hændelse står meget klart i hans hukommelse, så hver gang han føler sig presset eller i fare, kommer han til at tænke på ilden. At han nævner ilden, er blot hans måde at sige, at han føler sig i fare. I denne forbindelse er det fordi de så energisk prøver at presse ham til at sige hvordan morderen ser ud.
#18 Scherlund 19 år siden
#19 dyg 19 år siden
#20 DarkLight 19 år siden
EDIT: Great minds think alike.