Forsøger at vågne op efter min morfar...var på firmaseminar med mit kommende nye job igår...selvfølgelig afsluttet med god aftensmads og hvad dertil høre. Efter at have mødt alle folkene på jobbet kan jeg kun sige jeg glæder mig endnu mere til at komme til Kolding området og arbejde med de her folk.
Har lige fået set "Harry Potter og Flammernes Pokal" på DVD. Jeg er faktisk i gang med at se alle 6 Potter-film. Jeg skal se 5´eren i morgen og se 6´eren i biffen i overmorgen. :)
Jeg sidder herhjemme og har ondt af mig selv. Min ryg er øm på tredje uge og besluttede sig for at sætte sig ekstra godt fast, efter en tur i Netto, så jeg må vist hellere ha' fat i lægen her på mandag.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#10278 Du har hele min sympati! Ved hvordan du har det. Min ryg er stadig ikke iorden. Tør simpelthen ikke prøve noget som ligner træning, fordi jeg hele tiden har fornemmelsen, at ryggen kan "klikke" igen :( God bedring du!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Byen Chengdu, hvor Ai Weiwei forleden fik tæsk og blev tilbageholdt, ligger i det sydvestlige Kina i provinsen Sichuan, hvor et jordskælv 12. maj sidste år dræbte 10.000 mennesker. Formentlig.
Det sande og nøjagtige tal kendes ikke, for myndighederne opgiver snart det ene, snart det andet. Men navne opgiver de ikke. Ai Weiwei har lige siden jordskælvet kæmpet for at få navnene frem og få transformeret en anonym statistik, som der laves numre med, til en lang liste med navne, som dækker over hver sin individuelle, menneskelige tragedie.
Men dette spring fra statistik til individ er så kontroversielt i Kina, at myndighederne har lukket Ai Weiweis blog, hvor han var nået op på 1.500 navne. Børnenavne.
[...]
Da jordskælvet ramte Chengdu, gik det særlig hårdt ud over områdets skoler.
De kollapsede i hundredvis, og flere end 5.000 skolebørn blev dræbt. Forældre og aktivister har lige siden anklaget regeringen for med sin korruption og inkompetence at være skyld i skolernes elendige konstruktioner. De midler, der skulle være gået til skolerne, gik i lommerne på de lokale embedsmænd.
[...]
En chikane, som stadigvæk er mild sammenlignet med de arrestationer og regulære tæsk, mange af de protesterende forældre til døde skolebørn i Sichuanprovinsen beretter om. Man kan følge med i et vist og usikkert omfang på den engelsksprogede del af websiden for Chinese Human Rights Defenders.
#10271 Thomsen 15 år siden
#10272 cyberzed 15 år siden
#10273 tiany 15 år siden
Dette siger jeg selvom jeg nu selv flytte fra byen ;)
#10274 davenport 15 år siden
Og hvor var det du skulle arbejde CZ?
#10275 tiany 15 år siden
#10276 Highland Park 15 år siden
Henning Moritzen har været med i dansk teater og film i mands minde. Men nu er det slut, siger han i hvert fald selv.
Bare jeg havde set "København"... Pilmark og Moritzen ... pokkers også.
Nå, men jeg får helt lyst til at se "Headhunter" pga. hans medvirken.
#10277 Ericmase 15 år siden
#10278 filmz-Utyske 15 år siden
#10279 filmz-Bruce 15 år siden
#10280 Highland Park 15 år siden