Gravatar

#17561 wimmie 16 år siden

Nice...og gad vide hvem det kunne have været?

Hmmmm...

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#17562 Thomsen 16 år siden

Kewl! Jeg fandt sgu lige kritikeren Robin Woods antologi The American Nightmare: Essays on the Horror Film til $15 i et amerikansk onlineantikvariat.

Jeg har ledt efter den i flere år, men den er stort set umulig at opdrive, fordi den kun blev trykt i 1979 i forbindelse med en obskur filmfestival i Toronto. Den findes fx ikke på et eneste bibliotek i Danmark.

Et par af artiklerne er blevet genoptrykt andre steder, bl.a. Woods berømte essay Introduction to the American Horror Film, der lagde grund til meget af det, der senere blev skrevet om genren i 1980-90'erne. Men jeg har længe gerne ville læse resten. Og så dukkede den pludseligt op hos et lille antikvariat i Texas. Ganske vist med brugsspor og en enkelt side med understregninger, men bare dét i det hele taget at finde et lille hæfte trykt til en canadisk filmfestival... jeg er meget godt tilfreds! :-)

Anyway, jeg har siddet hele den sene eftermiddag og prøvet på at finde ud af, hvordan man downloader youtube-videoer og konverterer dem til et andet format på min Mac. Jeg fandt nemlig den berygtede episode af Siskel og Eberts Sneak Previews fra 23/10-1980, hvor de bruger et helt program på at lammetæve slasherfilmene, deres producenter og deres tilskuere:

Jeg er også ret vild med det her klip, hvor de er meget, meget utilfredse med Silent Night, Deadly Night. Læg mærke til, hvordan de udleverer filmfolkenes navne:

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#17563 Kochie 16 år siden

Thomsen (17562) skrev:

Anyway, har siddet en del af den sene eftermiddag og prøvet på at finde ud af, hvordan man downloader youtube-videoer og konverterer dem til et andet format på min Mac. Jeg faldt over den berygtede episode af Siskel og Eberts Sneak Previews fra 23/10-1980, hvor de bruger et helt program på at lammetæve slasherfilmene, deres producenter og deres tilskuere:

Her er også et klip, hvor de er meget, meget utilfredse med Silent Night, Deadly Night. Læg mærke til, hvordan de udleverer filmfolkenes navne:

Kig efter Kigo Video Converter. Jeg ved ikke, hvilke formater du vil ændre til, men Kigo kan noget i den retning.
Gravatar

#17564 Thomsen 16 år siden

Er det til Mac?

Jeg endte med bare at bruge aktivitetsvinduet (cmd+alt+A) til at downloade filerne fra youtube og så bruge MPEG Streamclip til at konvertere til en AVI-fil. Jeg kunne dog ikke finde ud af at beholde den oprindelige opløsning (formentligt noget med konverteringen fra flashfilen til DivX).
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#17565 DarkLight 16 år siden

Thomsen (17562) skrev:
Anyway, jeg har siddet hele den sene eftermiddag og prøvet på at finde ud af, hvordan man downloader youtube-videoer og konverterer dem til et andet format på min Mac.

Man finder den video man gerne vil hente. Man udskifter Y i youtube.com med 3. Tada.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17566 Bony 16 år siden

Jeg er kommet lidt videre med projektet, til trods for at det gik lidt i stå da jeg løb ind i uventede problemer. Det HDMI-kabel jeg først havde købt, kunne ikke levere de lovede 1080P på 12 meter, men kun 720P/1080i, så jeg måtte desværre lægge det hele på køl. Men ikke nok med det, så kunne lærredet jeg oprindeligt havde bestilt i 100" alligevel ikke skaffes, så jeg måtte bestille et andet et. Det gjorde jeg så og her til aften har min svigerfar så hjulpet med at få det på væggen og jeg må indrømme, at jeg nok har haft hovedet under armen da jeg bestilte det nye. 108" med en siddeafstand på 3 1/2 meter er sgu ret crazy, men mon ikke det går? Det er cirka 240 centimeter film i bredden, ikke så ringe endda. ;-)

Den reol jeg havde købt til projektoren kunne ikke bruges alligevel, så nu er der bestilt et loftbeslag i stedet. Nå ja og så selvfølgelig et nyt HDMI kabel, der forhåbentligt kan levere den ønskede opløsning. Ser ingen grund til at køre 1080i på en Full-HD projektor. Hehe..

Jeg var jo også i Ikea og hente flere DVD-reoler, så nu er der også plads til friske forsyninger. :-P
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#17567 filmz-Bruce 16 år siden

#17566 Godt at høre, at projektet nu er på skinner igen :) De 3½ meter er tæt på min egen siddeafstand og det vil du blive glad for. Du ligger under 420-430 centimeter, som er grænsen man har beregnet, hvor du får fuld udnyttelse af HD med den størrelse skærm og det er det vigtige :)

Fortsat held og lykke!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17568 DarkLight 16 år siden

Bony, har du en side hvor du har samlet overvejelser, udstyr og sådan på? Eller er jeg gået glip af diskussionen omkring valg af projektor, lærred osv? :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#17569 Kochie 16 år siden

Thomsen (17564) skrev:
Er det til Mac?

Jeg endte med bare at bruge aktivitetsvinduet (cmd+alt+A) til at downloade filerne fra youtube og så bruge MPEG Streamclip til at konvertere til en AVI-fil. Jeg kunne dog ikke finde ud af at beholde den oprindelige opløsning (formentligt noget med konverteringen fra flashfilen til DivX).

Selvfølgelig er det til Mac, ellers ville du jo ikke kunne bruge det til noget som helst ^^
Gravatar

#17570 Bony 16 år siden

#17567 - Tak Bruce. Jeg glæder mig også til jeg får noget lys på lærredet, så jeg rigtig kan fornemme størrelsen. Det bliver selvfølgelig et spørgsmål om tilvænning at gå direkte fra 37" til 108", men jeg håber da at jeg klarer det uden at få større øjne end jeg har nu. :-)

#17568 - Nej, der findes ingen samlet tråd med svar på det hele. Der har ikke rigtigt været nogen snak herinde om valg af udstyr, da de er truffet andre steder. Så det er nok derfor at du er gået glip af det. Hehe.. :-)

Lad mig lige hurtigt opsummere. Jeg nævnte projektoren i "Hvad modtog du"-tråden. Lærredet er et Lissau på 108" (240x134). Hjemmelavet mørkelægning via velcro på ramme, hvilket giver 95 % mørklægning, da udstyret udsender en anelse lys. Rummet er småt, men lækkert og så er farven på væggen antracit-grå. Møbler er sorte (lædersofa og oplyste DVD-reoler). Lyden er ganske imponerende (elsker mine højttalere fra M&K), men savner dog til tider lidt saft i min receiver, så næste projekt bliver nok opgradering på dette punkt. ;-)

I næste uge er jeg lidt tættere på min drøm om egen hjemmebio. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: