Gorenje køle/fryseskab (Nogen som er bekendt med det mærke)
Jeg har ret så store problemer med køleskabs delen, den har i det sidste stykke tid, været på 3 og derefter minus. Det fryser så meget inde i køleskabet at jeg snart til at afrime den. Min far siger at jeg bare skal indstille den på 3 med en lille pil fra 0-3. Den har stået på 3 i over en uge og det har ikke hjulpet spor. Skal den stå på et andet tal eller er det fordi den er ved at være brugt op??
:/
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Herligt, nu har jeg omsider hørt fra Servicebroker, hvis fragtmand afhentede mit Samsung-TV for en uge siden. De har konstateret en masse buler og ridser på både fronten og bagsiden af tv'et. Det så 100% ridsefrit og nykøbt ud, da deres fragtmand hentede det sidste mandag. Det havde ALDRIG været nede fra vægbeslaget. Jesus f'in Christ. Deres fragtmand har sikkert behandlet det ad helvede til, og nu vil de bruge de spritnye ridser som argument for, at fejlen er "selvforskyldt" og "ikke dækket af garantien". Hvorfor FANDEN tog jeg ikke en masse billeder af skærmen, før de hentede det?!
Herligt, nu har jeg omsider hørt fra Servicebroker, hvis fragtmand afhentede mit Samsung-TV for en uge siden. De har konstateret en masse buler og ridser på både fronten og bagsiden af tv'et. Det så 100% ridsefrit og nykøbt ud, da deres fragtmand hentede det sidste mandag. Det havde ALDRIG været nede fra vægbeslaget. Jesus f'in Christ. Deres fragtmand har sikkert behandlet det ad helvede til, og nu vil de bruge de spritnye ridser som argument for, at fejlen er "selvforskyldt" og "ikke dækket af garantien". Hvorfor FANDEN tog jeg ikke en masse billeder af skærmen, før de hentede det?!
Skal ind og mødes med min en gammel ven, der bor i Århus, på en bar om en times tid. Jeg regner kun med, at det bliver et par timer, men det bliver sgu sjovt. Det er ved at være nogle år siden, jeg har set ham sidst.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Fik du ikke et indleveringsbevis, da fjernsynet blev afhentet?
Hvis der opstår en skade på varen, eller den bliver væk, mens den er indleveret til reparation, er det som udgangspunkt den erhvervsdrivende, der skal betale erstatning. I første omgang skal du bevise, at varen ikke er udleveret til dig, eller at den er blevet beskadiget, mens den befandt sig hos reparatøren. Det kan du fx gøre ved at fremvise indleveringsseddel. Hvis reparatøren stadig ikke mener, at han er erstatningsansvarlig, skal han bevise, at varens forsvinden eller beskadigelse ikke skyldes omstændigheder, som kan bebrejdes ham selv eller hans personale. Kan han ikke det, skal han betale erstatning til dig. Det vil fx være tilfældet, hvis cykelsmeden har undladt at låse cyklerne, eller guldsmeden sender diamantringen som almindeligt brev i stedet for værdibrev. Kan han derimod bevise, at han har indbrud på sit lager, som var forsvarligt aflåst, skal han ikke betale erstatning. Hvis din vare bliver stjålet under et egentligt indbrud hos reparatøren, er det normalt din egen familieforsikring, der skal dække tyveriet.
Hvis varen bliver alvorligt beskadiget eller bliver væk, mens den er til reparation, kan den kun erstattes med den værdi, den havde, da skaden skete og ikke - som det ofte er tilfældet med forsikringer – med nyværdien.
#38668, Fik du ikke et indleveringsbevis, da fjernsynet blev afhentet?
Nej, desværre... Skulle blot underskrive en elektronisk dingenot, ligesom når posten kommer :-/ Men jeg tager stadig fat i forbrugerankenævnet, hvis de insisterer på, at de ikke har skabt ridserne under transporten. Jeg har pudsigt nok slet ikke hørt tilbage fra dem, siden jeg skrev, at TV'et ikke havde nogen ridser, da de hentede det. Det lyder ærlig talt temmelig suspekt det hele :-( Men tusind tak for researchen, Highland Park! Heldigvis ser det ikke ud til, at jeg står på helt bar bund.
#38661 misuma 13 år siden
Nu vil jeg høre Keep Fishin' af Weezer og tænke på sangens fede Muppet-video!
#38662 MOVIE1000 13 år siden
Jeg har ret så store problemer med køleskabs delen, den har i det sidste stykke tid, været på 3 og derefter minus. Det fryser så meget inde i køleskabet at jeg snart til at afrime den. Min far siger at jeg bare skal indstille den på 3 med en lille pil fra 0-3. Den har stået på 3 i over en uge og det har ikke hjulpet spor. Skal den stå på et andet tal eller er det fordi den er ved at være brugt op??
:/
#38663 Kisbye 13 år siden
Kender ikke så meget til det, men vær lige opmærksom på om det er en af de skabe med fejl i. I såfald er der gratis service eftersyn:
http://www.gorenje.dk/support/filelib/scandinavia/...
#38664 The Insider 13 år siden
#38665 Richard Burton 13 år siden
#38666 Ericmase 13 år siden
Ouch! :/
#38667 Thomsen 13 år siden
Skal ind og mødes med min en gammel ven, der bor i Århus, på en bar om en times tid. Jeg regner kun med, at det bliver et par timer, men det bliver sgu sjovt. Det er ved at være nogle år siden, jeg har set ham sidst.
#38668 Highland Park 13 år siden
#38669 Ericmase 13 år siden
#38670 The Insider 13 år siden
Nej, desværre... Skulle blot underskrive en elektronisk dingenot, ligesom når posten kommer :-/ Men jeg tager stadig fat i forbrugerankenævnet, hvis de insisterer på, at de ikke har skabt ridserne under transporten. Jeg har pudsigt nok slet ikke hørt tilbage fra dem, siden jeg skrev, at TV'et ikke havde nogen ridser, da de hentede det. Det lyder ærlig talt temmelig suspekt det hele :-( Men tusind tak for researchen, Highland Park! Heldigvis ser det ikke ud til, at jeg står på helt bar bund.