I was having a bit of trouble with re-writes of my current children’s book, so when the food styling job for Hannibal came up, I jumped at it. Nice way to blow the cobwebs out of my brain, I thought. Understatement.
Hannibal dines alone, but in the darkness beyond toil a crew and many cooks.
Gravel crunched as I steered my battered hatchback into the compound. Behind me, the chain-link gate rumbled closed with a thud. Above, the guard eyeballed my license then waved me on as if I were an annoying insect.
Visiting the family felon at Folsom? No. This high security is all about pork.
“Here to pick up the lungs,” I said, thrusting my documents at the gatekeeper.
“Food stylist?” He seemed oddly familiar with the term.
“Yes, for a new tv series we’re shooting called Hannibal,” I said, knowing the words “tv” “shoot” and “Hannibal” will open all doors. In this city, people love the film industry and will bend over backwards to help. Several horror films are being shot locally and I’m probably not the only one shopping at the neighborhood slaughterhouse for fake brains and human-sized organs.
“Hannibal,” he considered. “Like, the cannibal? He eats people, right?”
“He’s a connaisseur of human offal and a gourmet chef,” I said defensively. I had read an early draft script of the Hannibal pilot and was thrilled with the character I was to help portray through the food he cooked and ate. Urbane, educated and rich but unforgivably evil. He’s intriguing.
Watch out, they say: Hannibal will steal your heart -- and your liver and lungs…
The script called for close-ups of fresh human organs. Well, almost human. Thank goodness pork hearts, lungs and livers are almost indistinguishable from those of people. I could use them in the show to stand in for Dead Girl de Jour parts. Lucky for me, there’s a pork abbatoir 5 minutes from my studio. Anyway, I had made the hundred phone-calls, signed the mile-long paperwork in triplicate, shown my ID, given my first-born and was here for my hot lung. (Hot is what they call it when it is fresh off the kill floor. I did the crossword with the guard while I waited for it to chill to regulation temperature.)
Fra madstylisten Janice Poons blog med opskrifter på og billeder af samtlige af Hannibals gourmetkreationer.
En af mine venner mangler en medarbejder. Her er hans beskrivelse:
Jeg skal bruge en ny medarbejder til kontoret i Køge. Min maritime iværksættervirksomhed www.dan-mo.com er i gang med en positiv udvikling – Og i den forbindelse tænkte jeg at jeg lige så godt kunne bruge mit netværk på Facebook i forbindelse med rekrutteringen af ny M/K til salg/indkøb. Jeg leder efter kandidater som har handelstalent, et skarpt lys i pæren, og en anelse humoristisk sans.
Det er væsentligt at vores nye kollega kan tilbyde 37 timer ugentlig kampgejst, fællesskabsånd, refleksion, viljen til at lære en masse nyt og kan bidrage med muligheden for et løntilskud. Vi har umådelig travlt nu, og er på vej ind i en ny fase, og det er en forudsætning af vores næste kollega vil deltage aktivt i at sikre sin egen stilling igennem opmærksom læring, flittighed og evnen til at løfte opgaver – så jeg kan komme ud og skaffe nogle flere kunder i biksen.
Vores omgangstone er arrogant og højrøvet, og vi forventer naturligvis at du vil være i stand til at agere på lige vilkår. Dresscode er præsentabel men casual.
Vores næste kollega skal kunne begå sig på engelsk – og hvis han/hun også taler spansk, tysk, arabisk, kinesisk, osv er det egentligt bare et plus. Dansk er sekundært. Start: hurtigst muligt
Kontakt til mig foretrækkes på [email protected] – Kort ansøgning + CV De bedste hilsner og tak for hjælpen
/Glenn
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg tror nok på mit talent og har (netop pga. Star Wars) nok kritisk tilgang til roller, at jeg nok ville kunne sige nej til sådan noget...
Jeg vil ikke tage derhen for at gå efter de to skiltede roller, men for at vise mig frem og måske jeg kan bruges til noget andet.
Det er jo højst sandsynligt Solo børnene, der skal castes og med mindre at Leia har været lidt for frisky med Lando Calrissian, så skal jeg nok kigge mig om efter andre roller. :)
#45141 The Insider 12 år siden
#45142 HelmerJ 12 år siden
#45143 Highland Park 12 år siden
Fra madstylisten Janice Poons blog med opskrifter på og billeder af samtlige af Hannibals gourmetkreationer.
#45144 MOVIE1000 12 år siden
Hørte fra min lærer, at der var tale om at ændre lidt i det, så alle og en enhver kan gå ind og blive lærer for 0-3. klasse. Ved ikke om det passer.
#45145 davenport 12 år siden
Det er væsentligt at vores nye kollega kan tilbyde 37 timer ugentlig kampgejst, fællesskabsånd, refleksion, viljen til at lære en masse nyt og kan bidrage med muligheden for et løntilskud. Vi har umådelig travlt nu, og er på vej ind i en ny fase, og det er en forudsætning af vores næste kollega vil deltage aktivt i at sikre sin egen stilling igennem opmærksom læring, flittighed og evnen til at løfte opgaver – så jeg kan komme ud og skaffe nogle flere kunder i biksen.
Vores omgangstone er arrogant og højrøvet, og vi forventer naturligvis at du vil være i stand til at agere på lige vilkår. Dresscode er præsentabel men casual.
Vores næste kollega skal kunne begå sig på engelsk – og hvis han/hun også taler spansk, tysk, arabisk, kinesisk, osv er det egentligt bare et plus. Dansk er sekundært.
Start: hurtigst muligt
Kontakt til mig foretrækkes på [email protected] – Kort ansøgning + CV
De bedste hilsner og tak for hjælpen
/Glenn
#45146 the_paki_don 12 år siden
#45147 gi-jones 12 år siden
#45148 Skeloboy 12 år siden
Som udgangspunkt ja, vil jeg tro. Men du kan nok ikke leve af det...det er en ret usikker indkomst.
Blev så ikke kaldt ud i dag.
#45149 the_paki_don 12 år siden
Jeg tror nok på mit talent og har (netop pga. Star Wars) nok kritisk tilgang til roller, at jeg nok ville kunne sige nej til sådan noget...
Jeg vil ikke tage derhen for at gå efter de to skiltede roller, men for at vise mig frem og måske jeg kan bruges til noget andet.
Det er jo højst sandsynligt Solo børnene, der skal castes og med mindre at Leia har været lidt for frisky med Lando Calrissian, så skal jeg nok kigge mig om efter andre roller. :)
#45150 the_paki_don 12 år siden
Drool.................................
ELSKER den første!