Så min nye kortfilm fra sidste omgang mediefag på mit gymnasium. Denne her gang vandt vi publikums prisen, vi blev også nomineret for lyd & mandelig hovedrolle.
Hvad synes i kære filmzer? Den er ikke så senitmental som den sidste år med min lillebror, den er egentlig det omvendte :p
Til BNs rettelser, hedder det også "wasn't" fremfor "was'nt". Husk bare på at apostrof skal repræsentere det manglende bogstav.
Som helhed synes jeg filmen var lort. Dårligt skrevet, indeholdt de klicheer jeg mindst bryder mig om, elendigt skuespil, underlige valg, sær klipning, hvorfor engelsk? Det er jo naturligvis også en stiløvelse, som I bruger for at lære, og ikke en "film" som sådan, og der er da bestemt nogle ting at rose jer for. Lampen er måske ikke skjult, men den giver selve billedet en stemningsfuld farve. Lyden samt musikken er godt skruet sammen. Starten i førstepersonsperspektiv fungerer glimrende, og scenen hvor mr. bad guy løber igennem stalden imens lyset tænder, ser godt ud. Næste gang I laver noget lignende, så overvej en masse ting som måske ikke er med i filmen.. f.eks. hvem mr. bad guy er, hvorfor pigen er fanget, hvorfor han dukker op til sidst og generelt skriv lidt karakterhistorie på hver karakter. Derudover så skru en film sammen, der giver mening... eller i hvert fald giver mening for jer, og smid lidt subtile detaljer ind hist og pist, hvis det skal forblive mystisk. Prøv også at undgå de værste klicheer, og gør det grumt. Jeres bad guy føles aldrig farlig. Han virker bare som en latterlig klovn. Gør ham endelig fuldstændig over the top, og tag den længere end, hvad I tror grænsen er. Bare brainstorm de mest sindssyge ideer, og tag dem med som ikke kræver effekter (for det er et fandens stort arbejde).
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Har sat dagen i dag af til at læse op og gøre klar til eksamination i morgen, hvor jeg skal forsvare min 1.årsprøve på Journalisthøjskolen - hvis jeg dumper, så ryger der lige tre uger af sommerferien til at lave et nyt projekt.
Først sover jeg over mig - det kan jeg kun give mig selv skylden for, men what the fuck, jeg har hele dagen, og det er reelt ikke noget, jeg bør bruge mere end nogle få timer (3-5, tænker jeg). No problemo, masser af tid...
Så ringer en tekniker fra Bredbånd Nord (som leverer mit fiberbredbånd) - jeg havde glemt, at jeg havde bestilt tekniker-besøg på grund af fejl på nettet i fredags. Nuvel, han ville være her inden for en halv times tid, så jeg havde lige tid til at få ryddet op, så han kunne komme til fiberboksen. Han endte så med at være her i 3 (TRE!!) timer.
Så smuttede han efter kommentaren "så skulle det køre - held og lykke med eksamen i morgen" (ja, vi fik talt en del, mens han skruede, rodede og regerede) - hvorefter jeg finder ud af, at det IKKE kører. Det trådløse net ville pludselig ikke virke. Så måtte jeg sidde og rode med det i over en time, inden jeg endelig fik det til at køre.
SÅ! tænkte jeg, at NU var jeg klar ! Indtil hunden begyndte at overbrække hele stuegulvet!
Fem-seks brækoptørringer senere har jeg nu lavet mig en kaffe, tændt en smøg og håber på stilhed og ro til at få gjort klar til den fandens eksamination! Liiiiige så snart, jeg har drukket min kaffe!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
*træder ud af hoveddøren med et stort smil med viden om, at det umuligt kan blive værre.
The Insider (46426) skrev:
Haha - tak for dagens grin HonoDelLoce og held og lykke! :-)
Det glæder mig usigeligt meget, at min ulykke kan bidrage til jeres velbehag!
Med det sagt, så føler jeg mig her, en time inde i den VIRKELIGE eksamensforberedelse, så klar, at jeg tænkte, at jeg godt lige kunne tage en ryge/kaffepause. Har lige tjekket DMI - de lover hverken meteor-regn eller jordskælv, så jeg tror, at jeg er ved at være in the clear...
Jeg har endda printet alt det relevante ud som forebyggelse af den (åbenbart højst sandsynlige) eventualitet, at strømmen går! :D
Nåh ja, og tak, Johan! Jeg håber SÅ meget på sommerferie fra i morgen! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Så skal jeg til eksamen i morgen og torsdag, i hhv hygiejne og miljø. Satser på en høj karakter, da det ikke ligefrem er raketvidenskab de beskæftiger sig med på Hansenbergs grundforløb.... Og så er det tilbage på arbejde, og det lader til at jeg skal arbejde til sommerferien er slut. Men sådan er det jo på de små steder. Savner nu også arbejdet. Har kun haft en 3-4 vagter på 5 uger, så jeg glæder mig til at være up to date igen :) (Så skal der laves noget lækkert)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#46421 MadMartigan 10 år siden
Neeeeej, det var sgu en trist nyhed. Ham og Adrian Edmondson gjorde det virkelig godt sammen.
Jeg har stadig Bottom og The young ones stående på hylden.. De skal vist have et gensyn snarest.
#46422 wimmie 10 år siden
Det er ret trist :(
#46423 Lord Beef Jerky 10 år siden
Til BNs rettelser, hedder det også "wasn't" fremfor "was'nt". Husk bare på at apostrof skal repræsentere det manglende bogstav.
#46424 HonoDelLoce 10 år siden
Har sat dagen i dag af til at læse op og gøre klar til eksamination i morgen, hvor jeg skal forsvare min 1.årsprøve på Journalisthøjskolen - hvis jeg dumper, så ryger der lige tre uger af sommerferien til at lave et nyt projekt.
Først sover jeg over mig - det kan jeg kun give mig selv skylden for, men what the fuck, jeg har hele dagen, og det er reelt ikke noget, jeg bør bruge mere end nogle få timer (3-5, tænker jeg). No problemo, masser af tid...
Så ringer en tekniker fra Bredbånd Nord (som leverer mit fiberbredbånd) - jeg havde glemt, at jeg havde bestilt tekniker-besøg på grund af fejl på nettet i fredags. Nuvel, han ville være her inden for en halv times tid, så jeg havde lige tid til at få ryddet op, så han kunne komme til fiberboksen. Han endte så med at være her i 3 (TRE!!) timer.
Så smuttede han efter kommentaren "så skulle det køre - held og lykke med eksamen i morgen" (ja, vi fik talt en del, mens han skruede, rodede og regerede) - hvorefter jeg finder ud af, at det IKKE kører. Det trådløse net ville pludselig ikke virke. Så måtte jeg sidde og rode med det i over en time, inden jeg endelig fik det til at køre.
SÅ! tænkte jeg, at NU var jeg klar ! Indtil hunden begyndte at overbrække hele stuegulvet!
Fem-seks brækoptørringer senere har jeg nu lavet mig en kaffe, tændt en smøg og håber på stilhed og ro til at få gjort klar til den fandens eksamination! Liiiiige så snart, jeg har drukket min kaffe!
#46425 the_paki_don 10 år siden
Tak, fordi du delte dine rædsler med os!
*træder ud af hoveddøren med et stort smil med viden om, at det umuligt kan blive værre.
#46426 The Insider 10 år siden
#46427 HonoDelLoce 10 år siden
Det glæder mig usigeligt meget, at min ulykke kan bidrage til jeres velbehag!
Med det sagt, så føler jeg mig her, en time inde i den VIRKELIGE eksamensforberedelse, så klar, at jeg tænkte, at jeg godt lige kunne tage en ryge/kaffepause. Har lige tjekket DMI - de lover hverken meteor-regn eller jordskælv, så jeg tror, at jeg er ved at være in the clear...
Jeg har endda printet alt det relevante ud som forebyggelse af den (åbenbart højst sandsynlige) eventualitet, at strømmen går! :D
Nåh ja, og tak, Johan! Jeg håber SÅ meget på sommerferie fra i morgen! :)
#46428 Brodersalsa 10 år siden
#46429 The Insider 10 år siden
#46430 davenport 10 år siden
Og så er det tilbage på arbejde, og det lader til at jeg skal arbejde til sommerferien er slut. Men sådan er det jo på de små steder. Savner nu også arbejdet. Har kun haft en 3-4 vagter på 5 uger, så jeg glæder mig til at være up to date igen :)
(Så skal der laves noget lækkert)