Gravatar

#151 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#150 - Uh, nice! Glæder mig selv til at kaste mig over Tim Lucas' enorme bog om Mario Bava. Men lige nu er jeg ved at forberede mig på Blade Runner og genlæser både romanen og Paul Sammons bog om tilblivelsen. So many books, so little time...
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#152 evermind 18 år siden

Oh, du må lige smide et par ord om den, når du er færdig!!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#153 Bates 18 år siden

Havde lige håbet, at min nye Zepto bærbar kom idag, da jeg havde taget en fri dag. Men selvfølgelig ville postdanmark ikke aflevere noget til mig idag. snøft!

Nå, det blev til et par "Harman/Kardon Soundsticks II" i stedet.
Gravatar

#154 Yoda 18 år siden

Ja, vi kan hurtigt blive enige om, at døgnet ikke har nok timer ;-) Lyder spændende med Mario Bava bogen! Dog kan jeg ikke slå den op hos The Book Depository - kan du evt. smide et link og fortælle en novice, hvilke film af Bava, man skal starte med?

I øvrigt super idé med "Blade Runner" - får selv helt lyst til at læse op på filmen, førend den lækre udgave ryger i postkassen ;-)

Kender du i øvrigt denne?: http://www.bfi.org.uk/booksvideo/books/catalogue/d...

Det er en super analyse/indføring - et must buy :-) Den koster kun £6.50 hos The Book Depository.

Jeg har lige læst kapitlerne om "The Fog" og "Halloween", og det tegner godt! Det er superfedt at høre, hvad Carpenter selv har at sige om sine film, tilblivelsen af dem og ikke mindst den kritik, de med tiden er blevet udsat for. Hvis man er Carpenter-fan (eller horror fan bredt), så er det klart en bog, der er værd at investere i.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#155 filmz-Le Samouraï 18 år siden

#154 - Jeg læste BFI-bogen, dengang den udkom, men til den pris vil jeg da bestille den hjem :-) Har et par andre af deres værkanalyser, og de holder generelt en høj standard.

Bava-bogen kan vist pt. kun købes hos Tim Lucas selv på Video Watchdogs hjemmeside (http://www.videowatchdog.com/bava/index.htm). Den nye pris på $260 inkl. porto til DK er ikke ligefrem billig, men det er en bog, der kommer til at stå tilbage som noget helt specielt. Med tiden vil den måske blive genudgivet af et forlag i flere bind eller i en beskåret udgave. Jeg er dog glad for at have dette livsværk og endnu mere glad for, at jeg nåede at spare $100 ved at forudbestille den for knap tre uger siden.

Mht. Bava så har Anchor Bay udgivet et fint bokssæt med fem af hans film (171kr hos Pacific). Volume 2 kommer allerede i oktober og en region 2-udgave skulle være lige på trapperne i UK. Jeg vil også varmt anbefale AB's udgave af Kidnapped/ Rabid Dogs, der er en virkeligt spændende kriminalfilm.

Af dem jeg har set, hvilket kun er en brøkdel, holder jeg mest af Rabid Dogs, Black Sabbath, The Girl Who Knew Too Much og ikke mindst den sære, sanselige The Whip and the Body. Jeg mangler stadigvæk at få set Blood and Black Lace, der (sammen med The Girl Who Knew Too Much) går for at være den film, der startede den italienske bølge af mordmysterier (giallo). Bokssæt nummer to står højt på min indkøbsliste for næste måned.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#156 jessup 18 år siden

#155 jeg havde en ven for år tilbage der var pjattet med Bava - i VHS tiden - har du givet nogle anmeldelser af filmene på what we saw tråden?
This is just until June
Gravatar

#157 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Nope. Desværre. :-/
Gravatar

#158 filmz-michaell 18 år siden

En bog fra Amazon:
"Conversations with Wilder" by Cameron Crowe
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#159 Captain Vallo 18 år siden

Lidt nostalgi i DTS:
Weird Science

Block'en - 40 kr.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#160 Yoda 18 år siden

Fra Axelmusic.com: Dead Like Me - Season 1
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: