Onna kyûketsuki alias The Lady Vampire (1959) Bôrei kaibyô yashiki alias Black Cat Mansion (1958)
- begge af Nobuo Nakagawa, den japanske Mario Bava.
Yay! Så lykkedes det mig endeligt at få fat i to af de græske udgivelser af klassiske japanske spøgelsesfilm. Der udkom i alt ni dvd'er for nogle år siden, og de er selvfølgelig forlængst udgåede og meget, meget sjældne. Det er direkte "ports" de endnu mere sjældne japanske dvd-udgivelser, som også indeholdt engelske undertekster.
Jeg kom oprindeligt lige en postgang for sent til at købe dem, så jeg har ledt efter serien i 3-4 år efter hånden. Criterion har efter sigende også rettighederne til et par af filmene - de købte dem sammen med Jigoku, som de udgav på dvd. Men de har ikke gjort noget ved det, og rygtet vil vide, at Jigoku solgte så dårligt, at de nok heller ikke gør det.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Strangler of the Swamp (1946) - OOP - skulle være en af de bedste skrækfilm fra de såkaldte "poverty row"-selskaber, dvs. de små, uafhængige produktionsselskaber, der forsynede markedet for B-film, dengang B-film havde en praktisk betydning som film nummer to i en helaftensforestilling.
IT/ The Shuttered Room - OOP - Den sidste skulle være et af de mere vellykkede forsøg på at filmatisere Lovecraft i 1960'erne
Fra kærestens familie i forsinket fødselsdagsgave:
#11641 MOVIE1000 14 år siden
Same here ;)
og
Anstalen
Unknown (BD)
Goodfellas (BD)
Tropa De Elite (BD)
Watchmen (BD)
Sucker Punch (BD)
Green Lantern (BD)
The Stepfather
De er dog først bestilt idag.
#11642 Herrguth 14 år siden
Fra TP:
Biler: Bumle højt på strå (aka. Mater's Tall Tales) (BD)
Fra Amazon:
The Ring Two (DVD)
Mask (DVD) - ikke den med Jim Carrey, men den med Cher og Eric Stoltz.
Terms of Endearment (DVD)
#11643 misuma 14 år siden
#11644 MMB 14 år siden
Awesome
#11645 Zombi 14 år siden
Exit Through the Gift Shop (BD)
Paul (BD)
Green Lantern (BD)
#11646 Thomsen 14 år siden
Onna kyûketsuki alias The Lady Vampire (1959)
Bôrei kaibyô yashiki alias Black Cat Mansion (1958)
- begge af Nobuo Nakagawa, den japanske Mario Bava.
Yay! Så lykkedes det mig endeligt at få fat i to af de græske udgivelser af klassiske japanske spøgelsesfilm. Der udkom i alt ni dvd'er for nogle år siden, og de er selvfølgelig forlængst udgåede og meget, meget sjældne. Det er direkte "ports" de endnu mere sjældne japanske dvd-udgivelser, som også indeholdt engelske undertekster.
Jeg kom oprindeligt lige en postgang for sent til at købe dem, så jeg har ledt efter serien i 3-4 år efter hånden. Criterion har efter sigende også rettighederne til et par af filmene - de købte dem sammen med Jigoku, som de udgav på dvd. Men de har ikke gjort noget ved det, og rygtet vil vide, at Jigoku solgte så dårligt, at de nok heller ikke gør det.
#11647 Sweetiebellefan 14 år siden
Sony 3D TV
#11648 Thomsen 14 år siden
Strangler of the Swamp (1946) - OOP - skulle være en af de bedste skrækfilm fra de såkaldte "poverty row"-selskaber, dvs. de små, uafhængige produktionsselskaber, der forsynede markedet for B-film, dengang B-film havde en praktisk betydning som film nummer to i en helaftensforestilling.
IT/ The Shuttered Room - OOP - Den sidste skulle være et af de mere vellykkede forsøg på at filmatisere Lovecraft i 1960'erne
Fra kærestens familie i forsinket fødselsdagsgave:
Hergé: Mads, Mette og Sjokos oplevelser 1-5
Creepy Archives - Volume 7
#11649 misuma 14 år siden
#11650 Benway 14 år siden
Nostalgi. Dem læste jeg flittigt som knægt. Jeg må have lånt dem tons af gange fra det lokale bibliotek. :)