Må du skam gerne spørge. Jeg bider jo ikke som du nok ved :D Jeg synes 10-skalaen blev lidt for bred. Jeg blev ofte i tvivl om hvad filmene skulle have i dom, når man har så mange muligheder. Der er jo helt 4 karakterer over i den dårlige ende, altså 1-4, og hvornår skulle en film have 2, 3 eller 4? Derudover var jeg også ofte i tvivl om de film jeg gav 8 eller 9. Jeg kan ikke uddybe det bedre, men jeg er mere afklaret med en 6-skala :D
Må du skam gerne spørge. Jeg bider jo ikke som du nok ved :D Jeg synes 10-skalaen blev lidt for bred. Jeg blev ofte i tvivl om hvad filmene skulle have i dom, når man har så mange muligheder. Der er jo helt 4 karakterer over i den dårlige ende, altså 1-4, og hvornår skulle en film have 2, 3 eller 4? Derudover var jeg også ofte i tvivl om de film jeg gav 8 eller 9. Jeg kan ikke uddybe det bedre, men jeg er mere afklaret med en 6-skala :D
Kan anbefale 2-skalaen. Hvis du er lidt i tvivl om, hvorvidt filmen skal have 10 eller 6, så er der ingen problemer der. :D
Man ved, at man er filmnørd, når man bruger tid på at reflektere over sin karakterskala :)
Har haft lignende overvejelser, men synes 6-skalaen er for snæver. Synes der er alt, alt for mange film, der får 4 på en 6-skala.
Og tid til lidt filmsamling statistisk :)
12 film/serier giver jeg 0 9 film/serier giver jeg 1 25 film/serier giver jeg 2 20 film/serier giver jeg 3 55 film/serier giver jeg 4 118 film/serier giver jeg 5 154 film/serier giver jeg 6 321 film/serier giver jeg 7 269 film/serier giver jeg 8 320 film/serier giver jeg 9 40 film/serier giver jeg 10
Jeg bruger ikke 10 skalaen mere :D Som dommene står nu, så får de 5/6 allesammen. Babel tror jeg er til fuldt hus, og Edward og Big er også kun set en enkelt gang, men vi er over i den tunge ende af skalaen :D Havde de blot være solide og okay til 4/6, havde jeg ikke købt dem.
Så lad os prøve et tænkt eksempel her. Hvis nu du var en anelse i tvivl om en given film skulle have 4 eller 5 ud af 6, og du måske havde de forrige film i samlingen, og BD-udgaven nu var på tilbud hos CDON.....Kunne du så ikke finde på at købe den? Det er bare et tænkt eksempel ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
BD-udgaven nu var på tilbud hos CDON.....Kunne du så ikke finde på at købe den? Det er bare et tænkt eksempel ;)
Jo, altså det var en fed pris du fik filmene til. Så jeg ville nok også blive fristet. Jeg havde dog ikke givet fuld pris for en film der måske ikke siger mig mere end blot okay eller solid underholdning.
#13441 Ispep 13 år siden
#13442 MMB 13 år siden
Kan anbefale 2-skalaen. Hvis du er lidt i tvivl om, hvorvidt filmen skal have 10 eller 6, så er der ingen problemer der. :D
Mere seriøst, så kan jeg sagtens følge dig. :)
#13443 Ispep 13 år siden
hehe!
6-skalaen gør det ihvertfald nemmere for mig, men der er vel fordele og ulemper ved begge skalaer.
#13444 Skeloboy 13 år siden
Man ved, at man er filmnørd, når man bruger tid på at reflektere over sin karakterskala :)
Har haft lignende overvejelser, men synes 6-skalaen er for snæver. Synes der er alt, alt for mange film, der får 4 på en 6-skala.
Og tid til lidt filmsamling statistisk :)
12 film/serier giver jeg 0
9 film/serier giver jeg 1
25 film/serier giver jeg 2
20 film/serier giver jeg 3
55 film/serier giver jeg 4
118 film/serier giver jeg 5
154 film/serier giver jeg 6
321 film/serier giver jeg 7
269 film/serier giver jeg 8
320 film/serier giver jeg 9
40 film/serier giver jeg 10
32 film/serier mangler jeg at se :)
#13445 Kruse 13 år siden
Så lad os prøve et tænkt eksempel her. Hvis nu du var en anelse i tvivl om en given film skulle have 4 eller 5 ud af 6, og du måske havde de forrige film i samlingen, og BD-udgaven nu var på tilbud hos CDON.....Kunne du så ikke finde på at købe den? Det er bare et tænkt eksempel ;)
#13446 misuma 13 år siden
Good Neighbours
#13447 MMB 13 år siden
Goodfellas (opgradering)
The Thin Red Line (opgradering)
Das Boot
Midnight in Paris
Magnolia
#13448 Thomsen 13 år siden
#13449 Ispep 13 år siden
Jo, altså det var en fed pris du fik filmene til. Så jeg ville nok også blive fristet. Jeg havde dog ikke givet fuld pris for en film der måske ikke siger mig mere end blot okay eller solid underholdning.
#13450 Ispep 13 år siden
Har du set Das Boot?