Gravatar

#13971 Thomsen 12 år siden

Bobby Jean (13970) skrev:
Gode titler. Har du Dracula: Prince Of Darkness? Den finder jeg selv er på højde med The Horror Of Dracula.

Jep. Nu er det nogle år siden, jeg har set Dracula sidst, så jeg er spændt på, om et gensyn ændrer noget for mig, men ellers kan jeg faktisk bedre lige Prince of Darkness. Måske fordi Dracula ikke rigtigt siger noget i den og virker lidt mere uhyggelig.

Bobby Jean (13970) skrev:
Må jeg lige høre dig om, når du skriver pga de dårlige anmeldelser til The Curse...., snakker du så om billede, som ikke rates ret højt på diverse BD sider?

Ja, lige præcis. Den har fået pænt mange hug rundt omkring.

Jeg har faktisk aldrig set Curse før. Jeg er vokset op med AIP's kulørte, gotiske Poe-filmatiseringer (på tysk fjernsyn), men jeg har kun set forbavsende få Hammer-film.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#13972 Hr. Nielsen 12 år siden

Thomsen (13971) skrev:
ellers kan jeg faktisk bedre lige Prince of Darkness. Måske fordi Dracula ikke rigtigt siger noget i den og virker lidt mere uhyggelig.
På flere måder fungerer den næsten også bedre. Der er noget med historien jeg elsker ved Horror og måden den fortælles på. Men Prince er mere skræmmende og intens, det har du nok ret i. Pudsigt det med at Dracula ikke siger et ord og jeg er enig, det er et godt træk og virer perfekt, for hørte et interview med C. Lee det sagde, at det var fordi han nægtede at sige filmens replikker, da han fandt den ringe.

Thomsen (13971) skrev:
Jeg er vokset op med AIP's kulørte, gotiske Poe-filmatiseringer (på tysk fjernsyn), men jeg har kun set forbavsende få Hammer-film.
For mig forholder det sig lige omvendt. Jeg er vokset op med Hammer's gys på tysk Tv i 70'er og 80'erne (selv om jeg med garanti også er stødt på AIP's gyserfilm) og Dracula var klart favoritten. Den dag i dag tænker jeg på C. Lee når Dracula nævnes.

Ærgerligt hvis The Curse ikke har fået en god behandling på BD. Den er faktisk en ret god og kvalitativ horrorfilm synes jeg. Håber du giver lidt lyd, når de begge er set?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13973 zombieman 12 år siden

Efter hvad jeg har forstået eksisterer Negativerne til Curse of Frankenstein ikke mere. Dog har jeg hørt flere steder at den skulle se ganske fornuftigt ud, og medmindre at der er nogen som smider en ordentlig røvfuld penge efter den, er det nok det bedste vi får foreløbigt
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#13974 Thomsen 12 år siden

#73 - Det, tror jeg, du har helt ret i. Forskellen til Dracula er jo netop, at BFI smed en hulens masse penge efter at restaurere den i 2007.

Jeg startede i øvrigt på Dracula i går, men måtte give op, fordi jeg simpelthen var for træt (det må være alderen). Men den ser foreløbig ret flot ud. Den er lidt "ulden" de første ti minutter, måske fordi der er en del skud med optiske effekter, men herefter står den virkelig godt - dog uden nogensinde at være på højde med Quatermass-BD'en (som også er reference-kvalitet).

Mht. til hele diskussionen omkring, at nogle påstår, at Dracula har fået en mere blålig, uoriginal farvetone, så tror jeg, at det bygger på en misforståelse om, at colortimingen i Warners dvd-udgave skulle være mere korrekt. Jeg så i hvert fald ikke noget, der mindede om en generel ændring af farverne hen mod det mere blå. Det er rigtigt, at nattescenerne er mere blålige, men det burde de også være. Dagsscenerne er ikke.

Der er heller ikke noget, der ligner den overdrevne brug af DNR, som nogle steder plagede Dracula - Prince of Darkness.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#13975 zombieman 12 år siden

Thomsen (13974) skrev:
#73 - Det, tror jeg, du har helt ret i. Forskellen til Dracula er jo netop, at BFI smed en hulens masse penge efter at restaurere den i 2007.

Jeg startede i øvrigt på Dracula i går, men måtte give op, fordi jeg simpelthen var for træt (det må være alderen). Men den ser foreløbig ret flot ud. Den er lidt "ulden" de første ti minutter, måske fordi der er en del skud med optiske effekter, men herefter står den virkelig godt - dog uden nogensinde at være på højde med Quatermass-BD'en (som også er reference-kvalitet).

Mht. til hele diskussionen omkring, at nogle påstår, at Dracula har fået en mere blålig, uoriginal farvetone, så tror jeg, at det bygger på en misforståelse om, at colortimingen i Warners dvd-udgave skulle være mere korrekt. Jeg så i hvert fald ikke noget, der mindede om en generel ændring af farverne hen mod det mere blå. Det er rigtigt, at nattescenerne er mere blålige, men det burde de også være. Dagsscenerne er ikke.

Der er heller ikke noget, der ligner den overdrevne brug af DNR, som nogle steder plagede Dracula - Prince of Darkness.

Det lyder godt min Dracula skulle gerne ligge i postkassen idag
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#13976 Kruse 12 år siden

Godt nok ikke film-relateret, men en ny CD blev det til i dag.

Fra Stereo Studio:

The Strokes - Comedown Machine (Deres nye album, der er udkommet i dag)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13977 misuma 12 år siden

Med posten:

The Hunt/Jagten
Community

Fona:

Premium Rush
BioShock Infinite, spil
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13978 Benway 12 år siden

Fra Amazon.com:

Ministry of Fear (Criterion Collection) BD
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#13979 Hr. Nielsen 12 år siden

Benway (13978) skrev:
Ministry of Fear (Criterion Collection) BD
Hmm, så håber jeg at min også ligger i postkassen i dag eller i morgen. Ville gerne videre med min gennemgang af Lang igennem årene:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#13980 Benway 12 år siden

Bobby Jean (13979) skrev:
Hmm, så håber jeg at min også ligger i postkassen i dag eller i morgen. Ville gerne videre med min gennemgang af Lang igennem årene:)

En yderst prisværdig målsætning. :)

Jeg har lige tjekket billedsiden, og det ser rigtigt godt ud. Filmen har en superflot og meget stemningsfuld fotografering, der rigtig kommer til sin ret i HD. Jeg ville godt have haft lidt mere ekstramateriale med - det eneste er en kort essay, der følger med - men ellers er det en virkelig lækker udgivelse.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: