Post DK har åbenbart fanget min pakke fra DVDPacific. At betale = 295,- :-/
Du kan vel bare lade være med at hente den?
Det kunne jeg selvfølgelig.
Men A) det vil i så fald tage en del tid, før pakken er returneret, og jeg har fået pengene retur, B) det skaffer mig ikke den OOP-boks, som er en del af ordren, og C) egentligt så synes jeg, at det er okay at betale, når man bliver snuppet. Det er ærgerligt, men i betragtning af, hvor mange andre pakker, der glider igennem, så vinder jeg i det lange løb. Hvor der handles, der spildes.
Endeligt så er der jo eksempler på, at forhandlere har lukket ned for danske kunder, fordi for mange lavede tricket med bare at nægte at modtage, hvis pakken blev snuppet i tolden. Det virker ikke, som om der er mange, der bruger Pacific mere, men derfor synes jeg stadigvæk, at det er dårlig stil at gøre.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Jeg har selv fået et lille flip med Bette Davis efter endeligt at have fået set What Ever Happened to Baby Jane for første gang.
Har bestemt fået appetit på mere. Jeg tror dog, at jeg vil kigge nærmere på "hag horror"-subgenren først. Jeg har vist oven i købet nogle stykker liggende.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
En lille anmeldelse af de fire film i boksen fra tidligere:
Dark Victory, 1939
Bette Davis spiller Judith, en livsglad pige, der båder ryger, drikker og kan lide fart. Men hun har problemer med hovedpine og synet. Det har hun gemt på i flere måneder. Det viser sig at være meget mere alvorligt end hun havde frygtet. Davis spiller en stærk pige, der pludselig bliver bevist om hendes egen sårbarhed. Det gør hun med stor overbevisning og hun er helt suveræn. Der kunne godt have været lidt tydeligere følelser i filmen dog. Man sidder lidt og tænker, at man burde have mere medlidenhed. Bogart har en lille rolle, men selvfølgelig gør han sig også bemærket.
7/10 -------------
The Letter, 1940
Film noir af William Wyler. I genrens natur er den meget mørkere end de øvre film, men Davis' seriøsitet passer perfekt til genren. Hun har skudt en mand, og er uskyldige - eller det er hvertfald det hun fortæller til politiet. Alle tror på hende, men så dukker der et brev op. Der er mange scener i filmen, der er genialt skruet sammen af Wyler. Nysteriet er helt genialt og Davis er selvfølgelig på toppen her. The Letter bliver ikke nævnt sammen med de store noir, men det fortjener den.
9/10 -------------
Now, Voyager, 1942
Den underkuede Charlotte kommer endelig fri fra hendes mor. På en bådtur opstår der sød musik. Men moren dominerer stadig, hvad enten det er direkte, når Charlotte er hjemme eller når Charlotte bliver ramt af dårlige minder. Et rigtig godt stykke melodrama, der både rummer oprør, psykologi og kærlighed. En blanding der fungerer rigtig godt, og en stor del af æren er Davis' meget alsidige skuespil. Der trækkes en karakter fra på grund af en lidt underlig slutning, der føles forhastet og ulogisk.
8/10 -------------
Mr. Skeffington, 1944
En manipulerende, forkælet snob. Sådan kan man vist godt beskrive Fanny. Hun har fire bejlere, en bror der snyder Mr. Skeffington og alligevel gifter hun sig med Mr. Skeffington. Men hendes livsverden bliver godt og grundig rystet. Filmen er en lidt underlig størrelse. Det er essentielt et drama, men den indeholder også mange komiske scener i forhold til de fire bejlere. For mig fungerer det ikke så godt. Bette Davis spiller med en så stor distance i forhold til andre mennesker, og det er med så stor en troværdighed, at man virkelig bliver pisseirriteret over hende.
8/10
Jeg kan også anbefale In This Our Life, Hush Hush...Sweet Charlotte, Whatever Happened To Baby Jane? og selvfølgelig All About Eve. Og er man til nostalgiske snakkefilm, så er Whales of August også et kig værd...hvor det er en 80-årig Bette Davis og en 96-årig Lilian Gish!
jeg tror vi har snakket om det kort før og jeg er enig i at den har en lidt besynderlig slutning og for mig giver det lidt ekstra. Når man ser "womans weepies" især for denne periode ved man at målet ikke nås for den kvindelige hovedkarakter eller det vil sige noget større kommer i vejen for kærligheden: i Stella Dallas rangere datterens lykke højere end noget andet og her bliver det elskerens datter vigtigere og i stedet for hendes egen romantiske kærlighed. Jeg kan godt lide touchet.
Jeg har selv fået et lille flip med Bette Davis efter endeligt at have fået set What Ever Happened to Baby Jane for første gang.
Har bestemt fået appetit på mere. Jeg tror dog, at jeg vil kigge nærmere på "hag horror"-subgenren først. Jeg har vist oven i købet nogle stykker liggende.
Den er også helt igennem fantastisk og begge Skuespillerinder er på toppen. Hush hush, sweet Chorlotte og Dead ringer er hun også fantastisk i.
#14051 NightHawk 12 år siden
Det lyder jo godt! :) Jeg har faktisk ikke set en eneste af de fire film, så jeg jeg glæder mig rigtig meget til at få taget hul på boxen. :)
#14052 Thomsen 12 år siden
Det kunne jeg selvfølgelig.
Men A) det vil i så fald tage en del tid, før pakken er returneret, og jeg har fået pengene retur, B) det skaffer mig ikke den OOP-boks, som er en del af ordren, og C) egentligt så synes jeg, at det er okay at betale, når man bliver snuppet. Det er ærgerligt, men i betragtning af, hvor mange andre pakker, der glider igennem, så vinder jeg i det lange løb. Hvor der handles, der spildes.
Endeligt så er der jo eksempler på, at forhandlere har lukket ned for danske kunder, fordi for mange lavede tricket med bare at nægte at modtage, hvis pakken blev snuppet i tolden. Det virker ikke, som om der er mange, der bruger Pacific mere, men derfor synes jeg stadigvæk, at det er dårlig stil at gøre.
#14053 Thomsen 12 år siden
Hans Zimmer: The Ring/ The Ring Two - OST
(inspireret af en post fornylig på http://gyserblog.blogspot.dk)
#14054 Skeloboy 12 år siden
Sådan der! En ret så fed boks.
#14055 Thomsen 12 år siden
#14056 Skeloboy 12 år siden
Dark Victory, 1939
Bette Davis spiller Judith, en livsglad pige, der båder ryger, drikker og kan lide fart. Men hun har problemer med hovedpine og synet. Det har hun gemt på i flere måneder. Det viser sig at være meget mere alvorligt end hun havde frygtet.
Davis spiller en stærk pige, der pludselig bliver bevist om hendes egen sårbarhed. Det gør hun med stor overbevisning og hun er helt suveræn. Der kunne godt have været lidt tydeligere følelser i filmen dog. Man sidder lidt og tænker, at man burde have mere medlidenhed. Bogart har en lille rolle, men selvfølgelig gør han sig også bemærket.
7/10
-------------
The Letter, 1940
Film noir af William Wyler. I genrens natur er den meget mørkere end de øvre film, men Davis' seriøsitet passer perfekt til genren. Hun har skudt en mand, og er uskyldige - eller det er hvertfald det hun fortæller til politiet. Alle tror på hende, men så dukker der et brev op.
Der er mange scener i filmen, der er genialt skruet sammen af Wyler. Nysteriet er helt genialt og Davis er selvfølgelig på toppen her. The Letter bliver ikke nævnt sammen med de store noir, men det fortjener den.
9/10
-------------
Now, Voyager, 1942
Den underkuede Charlotte kommer endelig fri fra hendes mor. På en bådtur opstår der sød musik. Men moren dominerer stadig, hvad enten det er direkte, når Charlotte er hjemme eller når Charlotte bliver ramt af dårlige minder.
Et rigtig godt stykke melodrama, der både rummer oprør, psykologi og kærlighed. En blanding der fungerer rigtig godt, og en stor del af æren er Davis' meget alsidige skuespil. Der trækkes en karakter fra på grund af en lidt underlig slutning, der føles forhastet og ulogisk.
8/10
-------------
Mr. Skeffington, 1944
En manipulerende, forkælet snob. Sådan kan man vist godt beskrive Fanny. Hun har fire bejlere, en bror der snyder Mr. Skeffington og alligevel gifter hun sig med Mr. Skeffington. Men hendes livsverden bliver godt og grundig rystet.
Filmen er en lidt underlig størrelse. Det er essentielt et drama, men den indeholder også mange komiske scener i forhold til de fire bejlere. For mig fungerer det ikke så godt. Bette Davis spiller med en så stor distance i forhold til andre mennesker, og det er med så stor en troværdighed, at man virkelig bliver pisseirriteret over hende.
8/10
Jeg kan også anbefale In This Our Life, Hush Hush...Sweet Charlotte, Whatever Happened To Baby Jane? og selvfølgelig All About Eve. Og er man til nostalgiske snakkefilm, så er Whales of August også et kig værd...hvor det er en 80-årig Bette Davis og en 96-årig Lilian Gish!
#14057 sluppermand 12 år siden
Den vil jeg super gerne høre lidt om, når du engang har læst den :-)
#14058 jessup 12 år siden
9-10/10
#14059 Skeloboy 12 år siden
#14060 zombieman 12 år siden
Den er også helt igennem fantastisk og begge Skuespillerinder er på toppen. Hush hush, sweet Chorlotte og Dead ringer er hun også fantastisk i.