Gravatar

#14061 Åkepool 12 år siden

NightHawk (14049) skrev:
og så lægger jeg en anmeldelse op i "hvad hører du nu tråden"

Hmm, det er ikke en tråd jeg besøger. Skriv evt. her eller i pm når det er gjort, så finder jeg det.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#14062 NightHawk 12 år siden

Skeloboy (14056) skrev:
En lille anmeldelse af de fire film i boksen fra tidligere:

Dark Victory, 1939

Bette Davis spiller Judith, en livsglad pige, der båder ryger, drikker og kan lide fart. Men hun har problemer med hovedpine og synet. Det har hun gemt på i flere måneder. Det viser sig at være meget mere alvorligt end hun havde frygtet.
Davis spiller en stærk pige, der pludselig bliver bevist om hendes egen sårbarhed. Det gør hun med stor overbevisning og hun er helt suveræn. Der kunne godt have været lidt tydeligere følelser i filmen dog. Man sidder lidt og tænker, at man burde have mere medlidenhed. Bogart har en lille rolle, men selvfølgelig gør han sig også bemærket.

7/10
-------------

The Letter, 1940

Film noir af William Wyler. I genrens natur er den meget mørkere end de øvre film, men Davis' seriøsitet passer perfekt til genren. Hun har skudt en mand, og er uskyldige - eller det er hvertfald det hun fortæller til politiet. Alle tror på hende, men så dukker der et brev op.
Der er mange scener i filmen, der er genialt skruet sammen af Wyler. Nysteriet er helt genialt og Davis er selvfølgelig på toppen her. The Letter bliver ikke nævnt sammen med de store noir, men det fortjener den.

9/10
-------------

Now, Voyager, 1942

Den underkuede Charlotte kommer endelig fri fra hendes mor. På en bådtur opstår der sød musik. Men moren dominerer stadig, hvad enten det er direkte, når Charlotte er hjemme eller når Charlotte bliver ramt af dårlige minder.
Et rigtig godt stykke melodrama, der både rummer oprør, psykologi og kærlighed. En blanding der fungerer rigtig godt, og en stor del af æren er Davis' meget alsidige skuespil. Der trækkes en karakter fra på grund af en lidt underlig slutning, der føles forhastet og ulogisk.

8/10
-------------

Mr. Skeffington, 1944

En manipulerende, forkælet snob. Sådan kan man vist godt beskrive Fanny. Hun har fire bejlere, en bror der snyder Mr. Skeffington og alligevel gifter hun sig med Mr. Skeffington. Men hendes livsverden bliver godt og grundig rystet.
Filmen er en lidt underlig størrelse. Det er essentielt et drama, men den indeholder også mange komiske scener i forhold til de fire bejlere. For mig fungerer det ikke så godt. Bette Davis spiller med en så stor distance i forhold til andre mennesker, og det er med så stor en troværdighed, at man virkelig bliver pisseirriteret over hende.

8/10

Rigtig god gennemgang du har lavet af de fire film. :)

Skeloboy (14056) skrev:
Jeg kan også anbefale In This Our Life, Hush Hush...Sweet Charlotte, Whatever Happened To Baby Jane? og selvfølgelig All About Eve. Og er man til nostalgiske snakkefilm, så er Whales of August også et kig værd...hvor det er en 80-årig Bette Davis og en 96-årig Lilian Gish!

Jeg har ikke set hverken "In THis Our Life", "Hush, Hush Sweet Charlotte" eller "Whales of August", så jeg siger tak for anbefalingerne. :)

sluppermand (14057) skrev:
NightHawk (14046) skrev:
Har de sidste par dage modtaget disse pakker fra Amazon.Uk:

The Wire: Truth Be Told (gennemgang af sæson 1-5 + interviews, m.m.)

Den vil jeg super gerne høre lidt om, når du engang har læst den :-)

Cool! Jamen så skriver jeg gerne et par ord om den. :)

Åkepool (14061) skrev:
Hmm, det er ikke en tråd jeg besøger. Skriv evt. her eller i pm når det er gjort, så finder jeg det.

Ok. Så sender jeg bare en pm, når anmeldelsen er færdig. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#14063 Thomsen 12 år siden

Fra Pacific:

Watchmen - Collector's Edition: Ultimate Cut + Graphic Novel (BD) - OOP
Network (BD)
The Others (BD)
The Entity (BD)
Westworld (BD)
Last House on the Left (dvd)

Lidt af en smutter: ikke alene blev pakken nuppet i tolden, Watchmen havde også fået lidt tæsk. Det mest tossede var dog, at Last House var på dvd. Jeg var overbevist om, at jeg havde bestilt BD'en, men et hurtigt tjek på ordrebekræftelsen viste, at den sørme ervargod nok: Jeg har rent faktisk bestilt dvd'en. Det er temmeligt tåbeligt, for den har jeg i forvejen. Jeg ville sådan set bare opgradere den.

Jeg må jo have været lidt for hurtig i bestillingen. Det værste er næsten, at jeg kan huske, at jeg har gjort det én gang før. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#14064 lagoni 12 år siden

Er egentlig blevet god til at gå forbi filmrodekasserne i Kvickly, men det lykkedes ikke i dag. Det gav godt, for kom hjem med Tilbage til Fremtiden-trilogi (DVD) til 10 kr og Chaplins En Kvinde i Paris (BD) til samme pris.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#14065 HonoDelLoce 12 år siden

Thomsen (14063) skrev:
Det værste er næsten, at jeg kan huske, at jeg har gjort det én gang før. :-)

Så nu har du tre af dem?

Tøhø :P
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14066 Slettet Bruger [542720246] 12 år siden

Fra en-eller-anden-sælger på Amazon:

The Dark Knight Returns, part 2 (BD)

... som kom før part 1, go figure.
Gravatar

#14067 misuma 12 år siden

Fra BB:

Hobitten, 3D, DVD, BD.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#14068 Slettet Bruger [542720246] 12 år siden

Fra Elgiganten:

Hobbitten BD, da jeg ikke har noget at bruge en ekstra dvd, 3D og whatnot til. :D
Gravatar

#14069 Hr. Nielsen 12 år siden

Fra Amazon:

The Hobbit: An Unexpected Journey

The Master

Begge på BD.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14070 Ispep 12 år siden

La Règle du jeu
The Apartment
Belle De Jour (blu ray)
Metropolis: Reconstructed and Restored (Blu-ray)
Abre los ojos
Sunset Boulevard

Skriv ny kommentar: