#2700: "Instant Light" rummer ikke så meget tekst igen. Det er Tarkovskijs private polaroidfotos, der er i centrum - ind imellem ledsaget af en smule tekst. Men det er en fin lille bog med meget smukke billeder fra mesterens hånd.
Hvor mange polaroidfotos rummer den helt præcis? Jeg synes ikke, at produktinformationen er speciel deskriptiv? Han har jo taget godt og vel 200 polaroidfotos i alt (eller deromkring), så det vel begrænset hvor mange der er inkluderet?
Den kan varmt anbefales. Jeg kan dog huske, at jeg er stødt på en anden bog, der vist nok indeholder flere af Tarkovskijs billeder, men jeg har glemt, hvad den hedder.
Nathan Dunnes bog har jeg endnu ikke læst, men så vidt jeg husker, har den fået meget positiv omtale på Nostalghia-hjemmesiden.
Jeg skal ihvertfald anskaffe den hurtigst muligt, da jeg kan se, at den ikke koster mere end 100 kr. Nathan Dunnes bog koster faktisk også kun det dobbelte, og den er af 450 sider.
#2705: Jeg har endnu ikke anskaffet mig den, eftersom jeg har håbet på, at der ville dukke en bedre udgivelse op. Den har fået mange hug pga. kvaliteten, og jeg er ikke meget for at støtte firmaet ved at købe deres udgivelse, når den ikke lever op til, hvad man bør kunne forvente. Men det bliver kun sværere at vente så...
Jeg har dog ikke fået læst andre bøger om Tarkovsky. Jeg fandt den faktisk lidt tilfældigt på PLAY, og den røg fluks i kurven. Jeg har en forkærlighed for polaroid billeder, og dets fantastiske format, og det blev jo kun meget bedre af, at de var taget af Tarkovsky, som jo virkelig har øje for at fange og skabe unikke øjeblikke.
Jeg har kun lige fået kigget den hurtigt igennem, men der er det ene fænomenale polaroid efter det andet! damn! Så jeg vil klart anbefale den!
Men "Sculpting in Time", og "The Andrei Tarkovsky Companion" er blevet smidt på ønskelisten!
#2701 Highland Park 15 år siden
#2702 Antlion 15 år siden
Hvor mange polaroidfotos rummer den helt præcis? Jeg synes ikke, at produktinformationen er speciel deskriptiv? Han har jo taget godt og vel 200 polaroidfotos i alt (eller deromkring), så det vel begrænset hvor mange der er inkluderet?
#2703 Slettet Bruger [4145500452] 15 år siden
Ja, ganske uden buler!
#2704 Highland Park 15 år siden
Det er rigtigt, at den ikke indeholder dem alle. Du kan læse en udførlig produktbeskrivelse her:
http://www.thamesandhudson.com/en/1/9780500286142....
Og se et par af billederne her:
http://film.guardian.co.uk/gall/0,8544,1226197,00....
Den kan varmt anbefales. Jeg kan dog huske, at jeg er stødt på en anden bog, der vist nok indeholder flere af Tarkovskijs billeder, men jeg har glemt, hvad den hedder.
Nathan Dunnes bog har jeg endnu ikke læst, men så vidt jeg husker, har den fået meget positiv omtale på Nostalghia-hjemmesiden.
#2705 Antlion 15 år siden
Tak for linket!
Jeg skal ihvertfald anskaffe den hurtigst muligt, da jeg kan se, at den ikke koster mere end 100 kr. Nathan Dunnes bog koster faktisk også kun det dobbelte, og den er af 450 sider.
Forresten: Hvis nogen skulle være interreseret, så kan jeg se, at Amazon UK har fået "The Andrei Tarkovsky Companion" hjem igen: http://www.amazon.co.uk/Andrei-Tarkovsky-Companion...
Et must for alle Tarkovsky-fans, hvis i spørger mig!
#2706 Highland Park 15 år siden
#2707 Bates 15 år siden
#2708 Highland Park 15 år siden
#2709 Bates 15 år siden
Jeg har dog ikke fået læst andre bøger om Tarkovsky. Jeg fandt den faktisk lidt tilfældigt på PLAY, og den røg fluks i kurven. Jeg har en forkærlighed for polaroid billeder, og dets fantastiske format, og det blev jo kun meget bedre af, at de var taget af Tarkovsky, som jo virkelig har øje for at fange og skabe unikke øjeblikke.
Jeg har kun lige fået kigget den hurtigt igennem, men der er det ene fænomenale polaroid efter det andet! damn! Så jeg vil klart anbefale den!
Men "Sculpting in Time", og "The Andrei Tarkovsky Companion" er blevet smidt på ønskelisten!
#2710 Guts 15 år siden
X-Men: Magneto Testament (tegneserie - trade)