Teknisk set var det igår, men der glemte jeg lige at få det skrevet i tråden.
Ifølge ankomstdatoen så sku' jeg først ha' modtaget dette labre boxset i løbet af næste uge fra Amazon.US, men det kom sgu allerede i går. Har set filmen med kommentarsporet på og kæft det var sjovt. Lang tid siden jeg har grinet så meget i træk. Perlen jeg snakker om er denne film. Nr. 2 på guilty pleasure top 10 listen :
Og så snuppede jeg lige den her i TP Musik, som jeg gik glip af i biografen:
30 Days of Night
Der er anmeldelser af begge film på vej inden alt for længe og der er, dømt ud fra forskellige kriterier naturligvis, for begge films vedkommende tale om næsten topscore.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
# 542 Uhhh The Fall - det bliver en fryd for øjet :)
Modtog selv ...
Diverse musik CD'er bl.a.
OST - Miami Vice OST - I'm Your Man - Tribute to Leonard Cohen OST - Dark Knight OST - Batman Begins
og lidt filmz ...
L'avventura (The Adventure, 1960) Professione: reporter (The Passenger, 1975) Beyond the Clouds (Par Dela Les Nuages, 1995) Until the End of the World Paris, Texas The American Friend Hammet
# 545 Efter at have læst en bog hvor Wenders beskriver deres samarbejde på Beyond the Clouds fik jeg lyst til at gense deres film og nogle af dem, der omtales i bogen.
#547 Ja, den er rigtig god. Frederic Forrest og Peter Boyle spiller også virkelig godt i den.
#548 Pudsigt. Jeg så faktisk "Atlantic City" for første gang i fredags. Den er fremragende. Min respekt for Louis Malle stiger og stiger, og for pokker hvor var Burt Lancaster dog en helt igennem fantastisk skuespiller gennem hele sin karriere.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
"Atlantic City" og "The Lovers" var de første Louis Malle film jeg så på en festival, og det er film jeg ofte vender tilbage til. Han er en af de instruktører der ikke så tit bliver nævnt og det er i grunden synd for han har lavet masser af små gode film, og forstår vikelig at skildre følelser både de synlige og de indre så man kan slet ikke undgå selv at blive berørt som fx i Au Revoir les Enfants eller Damages :)
Burt Lancaster er en fantastisk skuespiller både som ung, ældre og gammel, som har mange tangenter at spille på hvilket altid gør ham værd at se.
#541 Norrah 16 år siden
Pan's Labyrinth
Underdog
Speed Racer
#542 filmz-Bruce 16 år siden
The Fall - Blu-ray
Eraser - Blu-ray
#543 NightHawk 16 år siden
Ifølge ankomstdatoen så sku' jeg først ha' modtaget dette labre boxset i løbet af næste uge fra Amazon.US, men det kom sgu allerede i går. Har set filmen med kommentarsporet på og kæft det var sjovt. Lang tid siden jeg har grinet så meget i træk. Perlen jeg snakker om er denne film. Nr. 2 på guilty pleasure top 10 listen :
Showgirls - V.I.P Limited Edition Boxset
http://www.amazon.com/Showgirls-VIP-Limited-Elizab...
Og så snuppede jeg lige den her i TP Musik, som jeg gik glip af i biografen:
30 Days of Night
Der er anmeldelser af begge film på vej inden alt for længe og der er, dømt ud fra forskellige kriterier naturligvis, for begge films vedkommende tale om næsten topscore.
#544 Takfornu 16 år siden
Modtog selv ...
Diverse musik CD'er bl.a.
OST - Miami Vice
OST - I'm Your Man - Tribute to Leonard Cohen
OST - Dark Knight
OST - Batman Begins
og lidt filmz ...
L'avventura (The Adventure, 1960)
Professione: reporter (The Passenger, 1975)
Beyond the Clouds (Par Dela Les Nuages, 1995)
Until the End of the World
Paris, Texas
The American Friend
Hammet
#545 Benway 16 år siden
#546 Takfornu 16 år siden
#547 filmz-Bruce 16 år siden
#548 Takfornu 16 år siden
Lidt ligesom "Atlantic City" af Louis Malle, som også er en overset perle :)
#549 Benway 16 år siden
#548 Pudsigt. Jeg så faktisk "Atlantic City" for første gang i fredags. Den er fremragende. Min respekt for Louis Malle stiger og stiger, og for pokker hvor var Burt Lancaster dog en helt igennem fantastisk skuespiller gennem hele sin karriere.
#550 Takfornu 16 år siden
Burt Lancaster er en fantastisk skuespiller både som ung, ældre og gammel, som har mange tangenter at spille på hvilket altid gør ham værd at se.