#3600 Yeaaah!! Har lige set den. Men jeg lagde ud med Theatrical udgaven (af en eller anden grund?!). Men jeg synes billedet er super flot. Og jeg havde aldrig set den før, så jeg var yderst positivt overrasket. Hvordan er DC'en i forhold til biografudgaven?
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
#3601 Jeg må indrømme, at jeg ikke kan huske forskellen. Det er rigtig mange år siden, jeg så biografudgaven, men jeg huskede den som god og blev straks overbevist om at anskaffe den på BD efter blot et kort glimt af billedsiden under et besøg hos Utyske.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Okay. Jeg overvejer at skulle se den i den kommende uge (når specialet er blevet smidt i nakken på Uni)....der har jeg loads of time! Så jeg ser frem til at se forskellen.
Jeg kan heller ikke huske forskellen på de to udgaver af "Dark City", så jeg nappede bare DC, da jeg så den, men billedsiden er fantastisk på den udgivelse, ingen tvivl om det. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#3604 Desværre er Dark City ikke købt i Fona. Det var Amazon.co.uk der fik fornøjelsen af mine penge. Gav omkring 80 kr. for den. Så det var helt rimeligt. Der gik omkring en 10 dages tid fra bestilling til modtagelse. Også ganske fornuftigt. Selvfølgelig kommer der noget levering oveni, så den rammer de ca. 100 kr. Stadig billigt!!
#3600 Sjovt du siger det. Den film er der godt nok kontroverser omkring, hvad angår billedkvalitet. Den er bl.a. nævnt i samme åndedrag som Gladiator og at den lider af DNR.
INGEN TVIVL, at der ER blevet brugt DNR til at fjerne filmgryn og at filmen har et glat look. Men måden det er gjort på, er vigtigere. Ifht. Patton og The Longest Day, er detaljer i hud og teksturer, på et helt andet niveau. Ingen tvivl om, at DNR HELT burde undgåes og at films filmgryn bør bevares, for de bevarer detaljerne. Men Dark City er minimalt spoleret, hvis man kan udtrykke sig sådan. Et flot billede og flottere end jeg havde regnet med.
#3607 Links'ne fører bare hen til Bæverens forside?
Men jeg synes i hvert fald, BD-udgaven af Dark City havde lækker sort, lækker farve og lækre detaljer. Eksempelvis scenen i starten, hvor Murdoch vågner i badet, er da superflot!
(Jeg er måske ikke den store kender af, hvordan det egentlig BØR se ud, og jeg har ikke noget specielt stort tv, men i mine øjne er det et flot, flot transfer!)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#3601 Guts 15 år siden
Yeaaah!! Har lige set den. Men jeg lagde ud med Theatrical udgaven (af en eller anden grund?!). Men jeg synes billedet er super flot. Og jeg havde aldrig set den før, så jeg var yderst positivt overrasket. Hvordan er DC'en i forhold til biografudgaven?
#3602 evermind 15 år siden
#3603 Guts 15 år siden
Okay. Jeg overvejer at skulle se den i den kommende uge (når specialet er blevet smidt i nakken på Uni)....der har jeg loads of time! Så jeg ser frem til at se forskellen.
#3604 Åkepool 15 år siden
Håber det er Fona til en billig penge, da jeg kan se at du også købte "Edward Scissorhands" som jo er til 99,- i Fona.
For er det der, så skal jeg fluks ud at købe den.
#3605 filmz-Utyske 15 år siden
#3606 Guts 15 år siden
Desværre er Dark City ikke købt i Fona. Det var Amazon.co.uk der fik fornøjelsen af mine penge. Gav omkring 80 kr. for den. Så det var helt rimeligt. Der gik omkring en 10 dages tid fra bestilling til modtagelse. Også ganske fornuftigt. Selvfølgelig kommer der noget levering oveni, så den rammer de ca. 100 kr. Stadig billigt!!
#3607 filmz-Bruce 15 år siden
INGEN TVIVL, at der ER blevet brugt DNR til at fjerne filmgryn og at filmen har et glat look. Men måden det er gjort på, er vigtigere. Ifht. Patton og The Longest Day, er detaljer i hud og teksturer, på et helt andet niveau. Ingen tvivl om, at DNR HELT burde undgåes og at films filmgryn bør bevares, for de bevarer detaljerne. Men Dark City er minimalt spoleret, hvis man kan udtrykke sig sådan. Et flot billede og flottere end jeg havde regnet med.
Billed 1
Billed 2
#3608 evermind 15 år siden
Men jeg synes i hvert fald, BD-udgaven af Dark City havde lækker sort, lækker farve og lækre detaljer. Eksempelvis scenen i starten, hvor Murdoch vågner i badet, er da superflot!
(Jeg er måske ikke den store kender af, hvordan det egentlig BØR se ud, og jeg har ikke noget specielt stort tv, men i mine øjne er det et flot, flot transfer!)
#3609 filmz-Utyske 15 år siden
#3610 Bony 15 år siden