#4493 Det vil jeg prøve. Fik set Night of the living dead den anden dag, og den var jo helt fantastisk. Så jeg skal alligevel have købt nogle flere Romero-zombie-film hjem til samlingen. :D
#4494 Nå ja, lige det med titlerne skyldes i øvrigt, som hetteh og nayze også er inde på, at Dawn of the Dead blev kaldt Zombi i Italien. Så grundet det fælles tema blev Fulcis film lanceret som Zombi 2 for at trække fans af førstnævnte film i biografen. Lidt ligesom man herhjemme i sin tid kaldte en række film for "Årgang ..." og så det pågældende årstal på trods af, at de ikke havde noget med hinanden at gøre.
Du må ikke hænge mig op på det, men grunden til, at Dawn of the Dead blev lanceret som Zombi i Italien, var vist, at Romero manglede midler til at producere den og måtte have hjælp fra Dario Argento, som til gengæld fik lov at sammenklippe den italienske udgave, der (så vist jeg husker) har et lidt anderledes pace og musik af Goblin. Så at den i Italien hedder Zombi og ikke Dawn of the Dead er udelukkende et spørgsmål om en anden distributionstitel ... :)
Hvis du allerede har Night of the Living Dead af Romero, vil jeg bestemt anbefale Dawn of the Dead også, selv om der plot- og personmæssigt ikke er tale om nogen sammenhæng. Day of the Dead er efter min bedste overbevisning desværre den indtil videre sidste Romero-zombiefilm, der er værd at bruge tid og penge på, medmindre du er decideret fan af genren. Den er ikke på højde med de to andre, men bestemt et kig værd - og indeholder en dejligt grotesk dødsscene, der er gået hen og blevet en klassiker! Det er dog også i denne film, Romero begynder at vise de uheldige tendenser, han byggede videre på i Land of the Dead med tænkende, følende zombier. Men Bub er nu ellers en hyggelig fætter, havde Romero blot ladet fænomenet være en engangsforestilling i stedet for et befolke efterfølgeren med det ... :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#4495 Nu har jeg lige bestilt "Dawn of the Dead", "Day of the Dead" og "The Night of the Living Dead - The Remake". Jeg kunne godt nok ikke lide "Land of the Dead", men remaket af Dawn of the Dead var jeg ret glad for. Jeg er ikke så velbevandret i genren, men det laver jeg så om på nu.
Leveringen tog vel nærmest to måneder fra den udkom, men til 169,- så går jeg gennem helvedets pinsler. Bare synd der altid kun er 2 stk film på lager indenfor en given uge, når deres tilbud til 169,- på nye blu-ray film løber.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#4491 dyg 16 år siden
#4492 Herrguth 16 år siden
Tak for opklaringen. :D
#4493 evermind 16 år siden
#4494 Herrguth 16 år siden
#4495 evermind 16 år siden
Du må ikke hænge mig op på det, men grunden til, at Dawn of the Dead blev lanceret som Zombi i Italien, var vist, at Romero manglede midler til at producere den og måtte have hjælp fra Dario Argento, som til gengæld fik lov at sammenklippe den italienske udgave, der (så vist jeg husker) har et lidt anderledes pace og musik af Goblin. Så at den i Italien hedder Zombi og ikke Dawn of the Dead er udelukkende et spørgsmål om en anden distributionstitel ... :)
Hvis du allerede har Night of the Living Dead af Romero, vil jeg bestemt anbefale Dawn of the Dead også, selv om der plot- og personmæssigt ikke er tale om nogen sammenhæng. Day of the Dead er efter min bedste overbevisning desværre den indtil videre sidste Romero-zombiefilm, der er værd at bruge tid og penge på, medmindre du er decideret fan af genren. Den er ikke på højde med de to andre, men bestemt et kig værd - og indeholder en dejligt grotesk dødsscene, der er gået hen og blevet en klassiker! Det er dog også i denne film, Romero begynder at vise de uheldige tendenser, han byggede videre på i Land of the Dead med tænkende, følende zombier. Men Bub er nu ellers en hyggelig fætter, havde Romero blot ladet fænomenet være en engangsforestilling i stedet for et befolke efterfølgeren med det ... :)
#4496 Herrguth 16 år siden
Jeg kunne godt nok ikke lide "Land of the Dead", men remaket af Dawn of the Dead var jeg ret glad for.
Jeg er ikke så velbevandret i genren, men det laver jeg så om på nu.
#4497 evermind 16 år siden
#4498 filmz-Bruce 16 år siden
Monsters vs. Aliens - BD.
Leveringen tog vel nærmest to måneder fra den udkom, men til 169,- så går jeg gennem helvedets pinsler. Bare synd der altid kun er 2 stk film på lager indenfor en given uge, når deres tilbud til 169,- på nye blu-ray film løber.
#4499 Steve 16 år siden
The ultimate cut Watchmen the complete story (BD)
#4500 HonoDelLoce 16 år siden
Ice Age 1-2-3 pack
The Thing
Miami Vice
Windtalkers
Leon
The Fifth Element