Gravatar

#131 HeavyClaus 20 år siden

Den vil jeg så IKKE anbefale, især ikke hvis man har filmen i forvejen.

Billedet ligner noget der er løgn. Det sorte virker grønt, og i det hele taget svært at se hvad mange scener skal forestille.

Jeg ville vente med at købe til en ny udgave kom! Hold jer væk!
Gravatar

#132 El vez 20 år siden

#131 Jeg har ikke kigget paa den efter jeg fik projektor, jeg vil give den et kig i aften for at faa bekraeftet det du siger.

Der er ogsaa udgivet en UK R0 fra Tartan, de har vaeret gode til at producere kvalitetsudgivelser af asiatiske film paa det sidste.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#133 El vez 20 år siden

Hvis man er interesseret i R0 Tartan udgivelsen af Dark Water, kan den faas hos cd-wow til omkring 90kr.
Billigst via dette link:
http://www.dvdbargain.net/cdwowTnC.asp?furl=ShowDi...

- Accept og soeg paa Dark Water. Tartans udgave staar listed som R2 (11.99 Euro).

Anyway, lad os nappe en ny traad :)

http://www.filmz.dk/forum/item/12776/#1
Gravatar

#134 filmz-Bruce 20 år siden

Jeg har også R3 udgaven af Dark Water og DVDCompare anbefaler den. Men denne anmeldelse er ikke begejstret over lyd eller billed.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#135 El vez 20 år siden

3.5 ud af 5 er da ikke saa skidt for en billig dvd :)

Not a visual feast by any stretch of the imagination but an extremely capable transfer of the source material.

Man skal passe paa med at anklage et grynet billede for at vaere lig med et daarligt transfer. Jeg har stadig planer om at danne min egen mening om den snarest muligt, check this spot for updates :)
Gravatar

#136 filmz-Bruce 20 år siden

Ok :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#137 El vez 20 år siden

Så blev det tid til et kort gensyn med Dark Water, for at kommentere R3 udgaven, det var lidt af et arbejde man bliver sat på, blot for at anbefale en billig udgivelse ;)

Billede:
Jeg vil godt give HeavyClaus (#131) ret i at sortniveauet ikke er helt så solidt som det kunne være. Mht. Transferet så er det grynet, tilsvarende f.eks Aliens, men i dette tilfælde er det meget muligt et bevidst valg fra instruktørens side. Dark Water er jo ikke en visuelt overdådig film på den positive facon. Den beskæftiger sig derimod med triste, grå billeder, kedelige bygninger, masser regnvejr, mørke scener (specielt sidst i filmen) og kun enkelte ting der skiller sig ud som f.eks den røde taske og et par af scenerne mellem Ikuko og hendes mor som er i flotte farverige nuancer og står i skarp kontrast til resten af filmen. Både det grynede transfer og brugen af diverse filtre er med til at give et stærkere indtryk af filmens 'mørke side', og det fungerer efter min mening. Aspect ratio er lidt mystisk, da det ikke fylder hele billedet ud. Der er streger både over/under og i siderne, så Tartan R0 udgivelsen har nok ramt mere præcist med deres 1.77:1 transfer og ikke 1.85:1 som dette. Man kan ane en smule edge enhancement, men det er virkelig i småtingsafdelingen.
4/6

Lyd:
Lydsporet er et dts 5.1 eller muligvis 6.1 Matrix, hvilket sådanset er det samme. Det er altså ikke et 'ægte' dts-ES discrete lydspor som jeg tidligere har troet. Der står også blot dts på æsken, men derimod dts-ES 6.1 hos cd-wow, hvilket er misvisende. Hvorom alting er, virker lydsporet ganske glimrende. Jeg ved ikke helt hvad anmelderen hos dvdtherapy (jvf. #134) har drukket, men vand er nu en gang en ret stor del af denne film, og surround højtalerne er meget på arbejde hele filmen igennem især i regn-scenerne. Det giver nu en bedre effekt at hele rummet fyldes med plasken, end hvis det kun kom ud af fronthøjtalerne. Det er nu heller ikke kun regn der er repræsenteret i baghøjtalerne, der er masser mindre, diskrete effekter og jeg synes kanal-separationen fungerer bedre på dts end på DD lydsporet.
5/6

Jeg håber det ku bruges :)

DDDhouse har den iøvrigt til 30 Hongkong$ (23kr) + 30 hkd i fragt, 46kr ialt:
http://dddhouse.com/dddhouse/en/index.jsp?action=p...

Jeg gad godt tjekke Tartans skive ud, men da jeg er godt tilfreds med HK udgivelsen, har jeg ikke lyst til at smide 90kr efter den, medmindre jeg bliver overbevist om at R0 er mærkbart bedre.
Gravatar

#138 lyspunkt 20 år siden

Fra DVDsoon

Ghostly Grins
Mystery Science Theater 3000 vol.7

men så kom der kr.70 på fra det onde toldvæsen :-(
Det er absolut ikke en måde at fejre fredag på
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#139 SpielbergFreak 20 år siden

Var lige ude og handle lidt her i heden:

DVD:
Det Forsømte Forår
Gods And Genrals
Pink Floyd The Wall: The Movie - Limited Edition

CD:
Star Wars Ep III soundtrack
Dances With Wolves soundtrack
Legends Of The Fall soundtrack
Gravatar

#140 lagoni 20 år siden

Der er oprettet en ny tråd her. Men hvor - og til hvor meget - købte du Det Forsømte Forår?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: