Var et smut i Fona og fik gaflet mig Soderberghs utroligt stemningsfulde "Solaris".
Dermed nåede jeg *endeligt* over 400 dvd'er (woohoo!). De sidste 100 er købt siden nytår, så hvis det fortsætter i samme tempo som hidtil, når jeg vist op omkring 600 ved årets udgang.
Hæ! Kæresten er ikke helt tilfreds. Så ka' hun lære det, ka' hun så... :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
# 63 - De fleste er begyndt at komme i 2-disc udgaver til 99 - 119 kr forskellige steder, så jeg vil som fan anbefale at du køber dem ift at købe dem i en box. Merprisen er givet godt ud !
#74 - Mja, egentligt ikke. Tarkovskys "Stalker" er en af mine favoritfilm. Det har den været, siden jeg fangede den på DR engang i 80'erne. Hans "Solaris" derimod har jeg forsøgt at få set i årevis, men hver gang lykkedes det mig at falde i søvn undervejs. Den var alt, alt for langstrukken til min smag (den fem minutter lange, tavse kørescene fx).
Soderberghs "Solaris" er ikke en perfekt film, men det er en fascinerende, stemningsfuld og meget flot fotograferet, lille sag. En af dens store fortjenester har dog været, at den gav mig lyst til at prøve med Tarkovskys version én gang til. Så jeg købte Criterions dvd hjem, og denne gang lykkedes det! Nu holder jeg meget af den (jeg har faktisk tænkt mig at se den igen her i weekenden). Jeg kan stadigvæk bedre lide Soderberghs "Solaris" og Tarkovskys "Stalker". Men jeg synes, at Soderberghs og Tarkovskys versioner supplerer hinanden ret godt.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
# 75 Jeg kan kun give dig ret. Dog vil jeg sige at jeg peronligt kan bedre lide "Spejlet" eller "Offeret" som jeg endnu ikke har kunne finde på DVD endnu men håber at Criterion en dag tager sig kærligt af og udsender i nogle flotte udgaver.
Må indrømme jeg synes den orginale var bedre end Soderberghs remake, selvom den også på alle måder er en god film. Mirror og Andrei Rublev er blandt mine absolutte yndlingsfilm, men også Stalker og Solaris er langt oppe af listen.
Har ikke set Offeret endnu, men hvis nogen finder en DVD udgivelse, må de hellere end gerne lige smide et link herinde.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#78 - Så kan jeg kune give de varmeste anbefalinger omkring Criterions udgivelse (surprise). Udover noget lækkert ekstra materiale har den udgivelse nogle nye subtitles, som er LANGT bedre end den udgave jeg tidligere havde til at stå. Vi snakker virkelig op mod 50% ekstra dialog vil jeg tro.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#71 Thorsby 21 år siden
#72 filmz-Le Samouraï 21 år siden
Dermed nåede jeg *endeligt* over 400 dvd'er (woohoo!). De sidste 100 er købt siden nytår, så hvis det fortsætter i samme tempo som hidtil, når jeg vist op omkring 600 ved årets udgang.
Hæ! Kæresten er ikke helt tilfreds. Så ka' hun lære det, ka' hun så... :-)
#73 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#74 Morbid 21 år siden
#75 filmz-Le Samouraï 21 år siden
Soderberghs "Solaris" er ikke en perfekt film, men det er en fascinerende, stemningsfuld og meget flot fotograferet, lille sag. En af dens store fortjenester har dog været, at den gav mig lyst til at prøve med Tarkovskys version én gang til. Så jeg købte Criterions dvd hjem, og denne gang lykkedes det! Nu holder jeg meget af den (jeg har faktisk tænkt mig at se den igen her i weekenden). Jeg kan stadigvæk bedre lide Soderberghs "Solaris" og Tarkovskys "Stalker". Men jeg synes, at Soderberghs og Tarkovskys versioner supplerer hinanden ret godt.
#76 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
#77 Morbid 21 år siden
Har ikke set Offeret endnu, men hvis nogen finder en DVD udgivelse, må de hellere end gerne lige smide et link herinde.
#78 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Jeg har "Andrei Rublev" på VHS, men det ville ikke være dårligt med en dvd-udgave.
#79 Morbid 21 år siden
#80 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
"Offeret" BTW er kommet på DVD:
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/6305744106/...
Sorry kan ikke huske HTML-kodningen ! Jeg har ikke set den udgave, så jeg ikke udtale mig om den.