Modtog i går min nye receiver Sony STR-DG700. Det tog lidt tid at få alt hevet ud af reolen og sat til på ny, men det kunne så sandelig betale sig. - Nu er surrounden væsentligt bedre end med den gamle receiver jeg købte for 14 år siden. Samtidig fandt jeg ud af, at min 4 år gamle subwoofer var blevet sat forkert til ved købet, så for første gang virker den nu også.
Det blev lige fejret med at se første del af Ringenes Herre i går - så har jeg resten af weekenden til at se de to sidste for fuld udblæsning.
P.s..: Der er dog ét problem med den nye receiver - den har ikke nogen Phono-indgang til at tilslutte pladespilleren, og hvis jeg sætter den til i AUX, er lyden meget svag. Nogen, der har et tip/råd desangående?
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
# 152 De fleste mindre forstætkere og recievere har i dag ikke en Phono indgang, så der for skal du have en RIAA-forstærker. Disse findes i mange prisklasser, så du skal gøre op med dig selv om du skal kunne anvende MM eller/og MC pick-up'er og derefter vælge.
Den model Kadann nævner kan kun bruges sammen med MM pick-uper, men findes også i en udgave til 400 kr mere, som klare begge standarder.
Tak for de gode råd. I mellemtideen har jeg dog fundet ud af, at pladespilleren faktisk har en form for integreret forstærker, som jeg blot ikke havde haft slået til før (på min gamle forforstærker var der en phono-indgang), så problemet er heldigvis løst... :-)
//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy til en tyver i Kvickly - ville egentlig ha' haft Stor Ståhaj (og der er Anchorman jo den naturlige erstatning...), men tegnefilm til den pris (også en tyver) bliver hurtigt udsolgt, må prøve den anden Kvickly i morgen.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#151 dolphinfriendly 18 år siden
#152 filmz-jackjazz 18 år siden
Det blev lige fejret med at se første del af Ringenes Herre i går - så har jeg resten af weekenden til at se de to sidste for fuld udblæsning.
P.s..: Der er dog ét problem med den nye receiver - den har ikke nogen Phono-indgang til at tilslutte pladespilleren, og hvis jeg sætter den til i AUX, er lyden meget svag. Nogen, der har et tip/råd desangående?
//JackJazz
#153 filmz-Kadann 18 år siden
Det du sikkert skal bruge, er en RIAA-forstærker som denne:
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/...
#154 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Den model Kadann nævner kan kun bruges sammen med MM pick-uper, men findes også i en udgave til 400 kr mere, som klare begge standarder.
Som du selv skriver er det en god ide at anvende AUX indgangen til dette formål.
Har du flere spørgsmål så skriv igen eller send en PM her på filmz :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#155 filmz-Kadann 18 år siden
Hvis den skal understøtte begge formater, mon ikke denne er et godt bud også? :)
#156 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
#157 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
Kongekabalen 25 kr.
Brødre 25 kr.
Raart man ikke behøver at købe en hel boks for blot at få et par enkelte titler man vil have :)
#158 filmz-jackjazz 18 år siden
Tak for de gode råd. I mellemtideen har jeg dog fundet ud af, at pladespilleren faktisk har en form for integreret forstærker, som jeg blot ikke havde haft slået til før (på min gamle forforstærker var der en phono-indgang), så problemet er heldigvis løst... :-)
//JackJazz
#159 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
#160 lagoni 18 år siden