Gravatar

#1 Kyllingebenet 10 år siden

Hey folkens,

Jeg ved at der sikkert er nogle hobby samlere iblandt os herinde, som ikke kun samler på film, men også på alverdens andre ting og sager. Ting og sager, der ikke nødvendigvis har værdi for andre end én selv. Jeg synes faktisk at det kunne være spøjst at vide, hvad I samler på, og hvorfor I gør det? Og hvilken genstand(e) betyder mest for dig, som samler?

Lad os høre.
Mental striptease..
Gravatar

#2 Kyllingebenet 10 år siden

Nå ja, jeg glemte helt at komme med min egen hobby.

Personligt samler jeg selv på The Legend of Zelda spil/ting, og pt. ligger jeg inde med disse spil, hvoraf Majora's Mask nok betyder mest for mig lige nu.

Men hvorfor samler jeg spillene?

Tjo, jeg stiftede først bekendskab med spillene i 1992, da jeg fik 'A link to the past' til min Super Nintendo. Det var i en tid, hvor videospil stadig var fresh og nyt for alle, især i familierne, (selvfølgelig var der familiekonsoller før det, men for mig/os var det Super Nintendo'en der slog igennem). Så hele familien sad samlet om stuealteret, da The Legend of Zelda første gang blev sat på - og for mig, som barn, var det en uforglemmelig rejse.

Siden da, har The Legend of Zelda haft en plads i mit hjerte.
Mental striptease..
Gravatar

#3 JannikAnd 10 år siden

Hvordan er 3DS udgaven af Ocarina of Time sammenlignet med den originale?
Gravatar

#4 misuma 10 år siden

Da jeg var yngre samlede jeg på Superhelte-tegneserier. Det startede med en enkelt plastikkasse fyldt med blade. "Pludselig" havde jeg syv hylder med fyldte kasser. Jeg elskede at besøge Bytteren og finde guldkorn. Elskede at komne hjem og flygte. Jeg nåede en usikker alder hvor jeg følte mig lidt flov ved at eje bladene og solgte dem. Det ærgrer mig stadig i dag!

Nu er jeg så oppe på ca 2100 dvd/BD'ere istedet og de ryger ingen steder!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5 HonoDelLoce 10 år siden

I mange år samlede jeg på Jumbobøger (ja, dem med Anders And ;) )

Jeg havde alle (danske) udgaver fra #1 til #300-something, men... Ja, ved ikke helt hvorfor, men jeg stoppede på et tidspunkt bare :/

Samtidigt prøvede jeg at samle alle Anders And-bladene, men det var noget sværere at finde eksemplarer af alle de tidligste danske udgivelser.

Lige nu samler jeg ikke rigtigt på noget udover film. Det skulle lige være Zippo-lightere, men det er ikke en egentlig samling. Men når jeg støder på en, jeg kan få fingrene i billigt, som jeg ikke har i forvejen, så køber jeg den da :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 Slettet Bruger [299881207] 10 år siden

Jeg har samlet på tegneserier on/off det meste af mit liv, fra jeg fik de første Superman-tegneserier af min fætter. Af flere omgange, har jeg ryddet op i min samling, nogle gange ufrivilligt, da min familie er flyttet en del og senest har jeg skaffet mig af med en stor bunke "Basserne", samt min samling af danske Spider-Man-tegneserier, som havde virkelig store huller.

Nu er samlingen mindre, men jeg samler mere fokuseret og forsøger at samle hele serier, jeg har fx en komplette samlinger af fx de danske Star Wars-blade (jeg mangler enkelte album), dansk X-Men (bortset fra X-mændene der kom i 70'erne), Valhalla, Linda og Valentin, Y: The Last Man, Transmetropolitan, Power Girl af Amanda Conner, samt andre gode ting og sager. Jeg er ved at samle bl.a. Yoko Tsuno, Agent 327 og Stålanden på nye eventyr.

I modsætning til så mange andre samlere, går jeg ikke supermeget op i standen, så længe bladet/albummet er i så god stand, at jeg kan læse det. Jeg er også ret ligeglad med om det er 1. oplag, da jeg først og fremmest køber tegneserier for at læse dem.

Udover dét, vil nogen sikkert argumentere for, at jeg samler på computer- og konsolspil, da jeg har en ret stor samling på Steam, 300+ titler og ejer en PS2, PS3, Xbox 360 og Wii, samt en ok beefy computer. Jeg ved ikke helt, om jeg er enig i, at jeg samler, jeg kan godt bare lide at spille.

Min filmsamling er ikke hvad den har været, da jeg næsten halverede den for et par år siden. Enkelte titler har jeg genkøbt, da det viste sig, at jeg måske skar lidt for meget ind til benet og efter en lang pause, hvor mine filmkøb begrænsede sig til de seneste superheltefilm, er samlingen begyndt at vokse igen. I øjeblikket ligger jeg lige under 800 titler, men var over 1400 titler, før jeg ryddede op.
Gravatar

#7 Kyllingebenet 10 år siden

JannikAnd (3) skrev:
Hvordan er 3DS udgaven af Ocarina of Time sammenlignet med den originale?


Jeg synes faktisk at det er en værdig konvertering. Jeg har ikke spiller det med 3D effekten, da den generelt giver mig hovedpine, men spillet er jo det stadig det samme, bare presset ned i en meget mindre skærm - dog synes jeg, at det ser flottere ud. :) Har du en 3ds, så få fat i Ocarina of Time - det er jo ikke for sjov, at det er et af de bedste spil EVER!

misuma (4) skrev:
Da jeg var yngre samlede jeg på Superhelte-tegneserier. Det startede med en enkelt plastikkasse fyldt med blade. "Pludselig" havde jeg syv hylder med fyldte kasser. Jeg elskede at besøge Bytteren og finde guldkorn. Elskede at komne hjem og flygte. Jeg nåede en usikker alder hvor jeg følte mig lidt flov ved at eje bladene og solgte dem. Det ærgrer mig stadig i dag!

Nu er jeg så oppe på ca 2100 dvd/BD'ere istedet og de ryger ingen steder!


Havde det også sådan med mine tegneserier, da jeg blev 19-20 år! Samlede x-men/projekt x bladene og havde de fleste af dem, (havde faktisk også den komplette GI Joe tegneserie), der var blevet udgivet her i Danmark - da jeg så fik kæreste på dengang, solgte jeg dem alle for 500kr i den blå avis. -.-
Mental striptease..
Gravatar

#8 Sweetiebellefan 10 år siden

Famiclones.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: