Sporten interesser mig ikke men Burgerne smager satme godt.
Der skal self. laves boller i forvejen og til dette har lagoni en god opskrift (det ved jeg da jeg selv har haft lavet dem)
Ingredienser:
3½ dl vand eller skummetmælk 50 g gær 2 spsk olivenolie 1 æg 1 dl rugmel eller grahamsmel 1 tsk salt ca 600 g mel æg (eller vand) til pensling sesamfrø
Fremgangsmåde:
Rør gæren ud i lunken mælk eller vand. Tilsæt olie, æg, groft mel og salt. Ælt det meste af hvedemelet i, til dejen er glat og smidig. Stil til hævning under et fugtigt viskestykke i ca. en time. Form dejen til ca. 12 flade boller (her valgte jeg og lave nogle store boller også så lidt små), som efterhæver på bagepapir i ca. 15 minutter. Pensl med æg, drys med sesamfrø, og bag ved 225° i ca. 12 minutter.
Bon Appetit
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg er selv lige ved at lave det. Jeg har så lavet en ordentlig skude med to pakker bacon og en hel svinemørbrad samt cocktailpølserne. Der er kræs til flere dage :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#11 filmz-DocDoom 17 år siden
#12 davenport 17 år siden
Og der skal ikke decideret Bacon i denne ret, men det pynter!
#13 filmz-DocDoom 17 år siden
#14 davenport 17 år siden
#15 elwood 17 år siden
Jeg har et par gange lavet dem her
Sporten interesser mig ikke men Burgerne smager satme godt.
Der skal self. laves boller i forvejen og til dette har lagoni en god opskrift (det ved jeg da jeg selv har haft lavet dem)
Ingredienser:
3½ dl vand eller skummetmælk
50 g gær
2 spsk olivenolie
1 æg
1 dl rugmel eller grahamsmel
1 tsk salt
ca 600 g mel
æg (eller vand) til pensling
sesamfrø
Fremgangsmåde:
Rør gæren ud i lunken mælk eller vand. Tilsæt olie, æg, groft mel og salt. Ælt det meste af hvedemelet i, til dejen er glat og smidig. Stil til hævning under et fugtigt viskestykke i ca. en time. Form dejen til ca. 12 flade boller (her valgte jeg og lave nogle store boller også så lidt små), som efterhæver på bagepapir i ca. 15 minutter. Pensl med æg, drys med sesamfrø, og bag ved 225° i ca. 12 minutter.
Bon Appetit
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#16 Pytter 17 år siden
Mange af dem lyder virkelig lækre og er klart gode mugligheder.
Men bliv endelig ved. Mange tak for jeres hjælp!
#17 Spanner 17 år siden
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.p...
Jeg er selv lige ved at lave det. Jeg har så lavet en ordentlig skude med to pakker bacon og en hel svinemørbrad samt cocktailpølserne. Der er kræs til flere dage :)
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem