Gravatar

#1 Pytter 17 år siden

Ohøj

Jeg får gutterne på besøg på lørdag, til endnu en filmaften.
Problemet er, at jeg ikke ved hvad jeg skal lave af mad denne gang.

Jeg har tidligere lavet spaghetti, chicken club sandwiches og kødfyldte courgetter (i den rækkefølge), bliver ligesom bedre og bedre kan i se ;)
Jeg vil gerne overgå mig selv denne gang, og lave noget mere spændende og lækkert, så jeg endnu engang kan imponere gutterne.

Så bring it on! Hvad har i af forslag?

Krav:
Ingen ost
Ikke for dyrt (gerne lidt billigt)
Ikke tage en hel dag at lave (et par time = ok)

Tak på forhånd

Venlig hilsen
Thomas
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#2 rasmusv 17 år siden

Burger? Det er billigt, let at lave og når man selv har været igang smager det treds gange bedre end mcd's shit.

#3 også et godt bud.
Gravatar

#3 Bates 17 år siden

Tarteletter og iskolde pilsnere(masser af dem)!

Overgå dig selv ved evt. at smide et par rejer i.
Gravatar

#4 inflector 17 år siden

En ret som de fleste kan lide kunne være Chorizo med pasta og svampe.

Du skal bruge:
Chorizo
Frisk Timian (tørret kan også bruges)
Frisk Chili
Svampe - Champignoner er fine nok
Løg
Hvidløg
Persille
Ved godt du siger uden ost, men parmesan er et must til retten :)
Pasta

Fjern skindet på pølsen og skær den i passende skiver. Snit løg, hvidløg og chili. Blancher grønsagerne og tilsæt pølserne. Efter lidt tid tilsættes noget vand og du lader det simre lidt. Så tilsættes timian og måske lidt ekstra vand, men endeligt ikke for meget. Lad det simre i hvert fald i 15 mins og gerne lidt mere. Smid så svampene i. Når de er færdige blandes det hele med pasta og frisk persille blandes og retten serveres.

Det er ikke vanvitig dyrt og det smager godt.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#5 BN 17 år siden

hvad med den her:

koteletter i fad (2 personer - ved 4 personer dobles det hele selvfølgelig op)

Ingredienser:
4 store svinekoteletter
1 dåse ananas
1 glas champignons
1/4 l. piskefløde
1 bouillon-terning
karry
salt
peber
maizena til jævning

Vend koteletterne i en blanding af karry, salt og peber. Brun dem så på panden og læg dem i et ovnfast fad.

Hæld saften fra ananas og champignons og gem den.

Steg ananas til de er let gyldne på panden og læg dem på koteletterne.

Rist champignons på panden og fordel dem over koteletterne.

Kom en klat smør på panden og brænd en skefuld karry af. Så koges panden af med saften fra ananas og champignons, samt bouillon. Herefter tilsættes fløden og saucen jævnes om nødvendigt. Hældes i fadet som stilles i ovnen ved 200 grader C i 40-45 minutter.

Begynd at koge ris ca. 25 minutter, før maden i ovnen er klar.

Tilbehør: Mango chutney
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 filmz-Bruce 17 år siden

Denne er meget meget let og smager meget meget godt og folk bliver meget meget imponerede over meget meget lidt.

Du går i Føtex og pr. 2 personer, køber du en pose store Thailandske wanimea (eller deromkring) rejer. Du laver en marinade af olivenolie (gerne den med chili) chilier (hakkede, blendede røde og grønne af de store og ikke stærke uden frø) og hvidløg (jo mere stærkt i kan lide desto flere hvidløg og chili) og så skyller du rejerne og tørrer dem, så de ikke har så meget væde.

Så tager du et fad og lægger et lag af reven ost i bunden. Derefter et lag rejer. Derefter marinade. Derefter ost, derefter rejer, derefter marinade, derefter ost. Ind i ovnen ved 175-200 grader i 30 minutter og 5 minutters grill til sidst.

Smager lækkert!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 dyg 17 år siden

#6 - Shit det lyder godt! Det tror jeg snart, at jeg vil prøve.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 filmz-DocDoom 17 år siden

Jeg ville lave en gang kartoffelmos (fra Knorr-breve, naturligvis) og koge en ordentlig røvfuld røde pølser og stikke i. Et stort, rødhåret pindsvin. Det er så festligt! Og så dåseøl.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#9 davenport 17 år siden

Her er min home dinger:

Smid en coulottesteg i en gryde med masser af forskellige grøntsager og brun den af ved høj varme i olie.
Når den er brunet af, skal den en tur i ovnen. Brug stegetermometer og tag den ud, når den er 58 grader inden i.
Pak den ind i sølvparpir og lad den hvile i et kvarter.

Du har nu en gryde med grøntsager stegt i olie. Tilsæt fløde, og du har nu sovs.

Som tilbehør, kan du skære kartofler i små stykker, og marinere dem i en krydret olie med løg.
De kan gå i ovnen sammen med stegen, og skulle være færdig ca samtidigt.
200 grader i ca 45-55 min, afhængig af stegens størrelse.

10/10
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 DarkLight 17 år siden

#9, skal stegen ud, hvile et kvarter, og så ind igen sammen med kartoflerne?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: