"Thirteen Days" var jeg godt nok skuffet over... Jeg er egentlig en rimelig stor history-buff når det kommer til film, men jeg synes ikke den rigtig formåede at levendegøre krisens omfang.
Jeg synes faktisk det efterfølgende dokumentarprogram på dvd'en var mere spændende :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Nå - det endte med Dawn of the Dead. Ganske fornøjelig film, med et par rigtig gode og opfindsomme scener i. Overvejer om jeg skal se endnu en film, men tror sku ikke helt det bliver til noget.
Så vil jeg overtage faklen og begi mig i disse OL tider ind til TV'et og udføre den kendte diciplin, horror watching.
Syntes "Dawn", er rigtig lækker og som sagt med nogle ret så opfindsomme scener. Godt nok syntes jeg "28 Days Later", er mesteren af nyere Zombie film. Ærgrer mig bare over at jeg ik fik set den i biffen.
Har lejet 10 film til halv pris i mit lokale filmmekka, Tsutaya. Jeg tror ikke, at de fleste kender til disse film, men alligevel: Hvilke to film skal jeg se idag?
Ningen (1962) -Shindo Kanetos drama om tre menneskers kamp for at overleve på resterne af deres båd efter en storm
Sanjuro (1962) -Kurosawas efterfølger til "Yojimbo". Har ikke set denne film, siden jeg var lille.
Manhatten (1979) -Woody Allen på højdepunktet.
Late Spring (1949) -Ozu Yasujiros ("Tokyo Story") drama om japanske nedbrudte familieforhold og livet efter krigen. Får eftersigende snart en Criterion behandling.
Late Autumn (1960) -En af de sidste film Ozu lavede. Hvor "Late Spring" handler om en datter og en enkemand, handler "Late Autumn" om en datter og en enkekone, der presses til at finde en ny mand og en fremtid.
Vital (2004) -Tsukamoto Shinyas ("Tetsuo the Iron Man") eftersigende umådeligt smukke og forstyrrende film om en lægestuderende, der forholder sig til en bilulykke, hvor kæresten døde ved at obducere hendes lig.
Paris, Texas (1984) -Wim Wenders Klassiker.
Tora San Our Lovable Tramp (1969) -Starten på en klassisk japansk folkekomedie der endte med hele 48 film om en mand, der trasker Japan rundt. Alle 48 er instrueret af Yamada Yoji, der også lavede den oscarnominerede "Twilight Samurai".
Zigeunerweisen (1980) -Eftersigende Suzuki Seijuns ("Branded to Kill") bedste film.
Goodbye South, Goodbye (1996) -Af Hou Hsiao-Hsien, Taiwans nok mest interessante instruktør for tiden sammen med Tsai Ming-Liang.
#11 chandler75 19 år siden
Jeg synes faktisk det efterfølgende dokumentarprogram på dvd'en var mere spændende :)
#12 Patriarch 19 år siden
#13 lasse78 19 år siden
Syntes "Dawn", er rigtig lækker og som sagt med nogle ret så opfindsomme scener. Godt nok syntes jeg "28 Days Later", er mesteren af nyere Zombie film. Ærgrer mig bare over at jeg ik fik set den i biffen.
#14 mr gaijin 19 år siden
Ningen (1962)
-Shindo Kanetos drama om tre menneskers kamp for at overleve på resterne af deres båd efter en storm
Sanjuro (1962)
-Kurosawas efterfølger til "Yojimbo". Har ikke set denne film, siden jeg var lille.
Manhatten (1979)
-Woody Allen på højdepunktet.
Late Spring (1949)
-Ozu Yasujiros ("Tokyo Story") drama om japanske nedbrudte familieforhold og livet efter krigen. Får eftersigende snart en Criterion behandling.
Late Autumn (1960)
-En af de sidste film Ozu lavede. Hvor "Late Spring" handler om en datter og en enkemand, handler "Late Autumn" om en datter og en enkekone, der presses til at finde en ny mand og en fremtid.
Vital (2004)
-Tsukamoto Shinyas ("Tetsuo the Iron Man") eftersigende umådeligt smukke og forstyrrende film om en lægestuderende, der forholder sig til en bilulykke, hvor kæresten døde ved at obducere hendes lig.
Paris, Texas (1984)
-Wim Wenders Klassiker.
Tora San Our Lovable Tramp (1969)
-Starten på en klassisk japansk folkekomedie der endte med hele 48 film om en mand, der trasker Japan rundt. Alle 48 er instrueret af Yamada Yoji, der også lavede den oscarnominerede "Twilight Samurai".
Zigeunerweisen (1980)
-Eftersigende Suzuki Seijuns ("Branded to Kill") bedste film.
Goodbye South, Goodbye (1996)
-Af Hou Hsiao-Hsien, Taiwans nok mest interessante instruktør for tiden sammen med Tsai Ming-Liang.
#15 filt 19 år siden