Jeg har lagt mærke til noget interessant. I de seneste år, har SF film siddet på nogle af de mest hypede oscar film. Dette er også tilfældet i år. De sidder på ikke mindre end seks oscar favoritter, der ikke har fået premeiere endnu (Sideways, Finding Neverland, Mit indre hav, Million dollar baby, Being Julia og Birth). Disse film er alle først premieresat til efter oscaruddelingen. Det samme skete sidste år med Hose of sand and fog, og Girl with a pearlearring. Jeg kan selvfølgelig godt forstå at der skal tjenes penge på filmene, og jeg kan også godt se ressonomentet i, at give dem premiere umiddelbart efter oscaruddelingen. Der må, på den anden side, også være en ide i, at sende dem ud før uddelingen, og på den måde få gavn af all den gratis omtale, der er i måneden mellem nomineringerne og uddelingen. Desuden glemmer de fleste jo de film, der ikke vinder, så snart uddelingen er forbi. De kunne da i det mindste sørge for, at der bliver lavet nogle forpremiere inden uddelingen.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Sideways er i Fox-distribution, hvilket ikke er det samme som SF-distribution. Men ellers er jeg da nogenlunde enig med dig. Det virker fjollet, men de har sikkert fundet ud af, at det andet er en bedre forretning, og det er jo altid pengene, der bestemmer.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Fox-distribution, SF-film, Filmcompagniet, Det gode selskab, det er samme firma alt sammen og til dels også samme mennesker, der sidder med det. Fox er jo bare et major i Danmark og SF-film har rettighederne til Fox i Danmark.
#3 Både og ... det er ikke de samme mennesker, der sidder med distributionen af de forskellige majors. F.eks. er det primärt Fox i London, der bestemmer over distributionen af Fox i Danmark, og det er ikke de samme mennesker, der oversätter Fox' titler, som dem, der f.eks. oversatte Lord of the Rings, som var under SF's distribution. Ligeledes ser du heller ikke noget SF-logo foran en Fox-film etc etc
Men det var jo egentlig ikke det, din tråd skulle handle om :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#4 Jeg har ikke tænkt over om man ikke ser SF logoet før alle film, men du har sikkert ret. Lad os dog få slået en ting fast, nemlig at den oficielle distributør hedder SF-Film eller Filmcompagniet uanset om der er tale om Fox, danske film eller independent.
#1 frahm-2 21 år siden
De kunne da i det mindste sørge for, at der bliver lavet nogle forpremiere inden uddelingen.
#2 filmz-yoshimura 21 år siden
#3 frahm-2 21 år siden
#4 filmz-yoshimura 21 år siden
Men det var jo egentlig ikke det, din tråd skulle handle om :o)
#5 frahm-2 21 år siden