Gravatar

#121 davenport 19 år siden

Ja, tak !
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#122 filmz-bullettooth 19 år siden

der findes garanteret en rigtig fin opskrift på det i kogebøgerne...MEN måden jeg laver det på er nem og simpel og som følger:

Svits en pakke bacon i gryde (og evt cocktailpølser)....men baconen er hjertet ien god paprikagryde.... herefter tilsættes i stk svine mørbrad som svitses sammen med. VIGTIGT paprika tilsættes nu, så smagen svitses ind i kødet!! 2-3 tsk fulde... når kødet er færdigt svitset tilsættes en dåse HAKKEDE tomater og en lille bøtte tomat-pure´ 1/2liter mælk og så skal det bare stå og småsimre... tilsidst kan lidt jævning tilføjes alt efter hvor tyk eller tynd mand kan li´sin sovs...smag til med salt og evt mere paprika...
tilbehør : ris (basmati eller jasmin..ikke grødris...hehe )eller pomfritter. En eller to stk rigtigt gode øl ...velbekommen!!
--------- for rent ---------
Gravatar

#123 filmz-bullettooth 19 år siden

glemte hvist lige at nævne at mørbraden self er skåret ud.... og ikke bare en hel mørbrad smidt i gryden.
Gravatar

#124 davenport 19 år siden

Jeg må lige rette dig: Bacon staves med stort!

Men det lyder godt nok lækkert. :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#125 chronaden 19 år siden

yep, skal prøves snart
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#126 filmz-bullettooth 19 år siden

damn...my bad! jeg skriver straks Bacon med stort 200 gange.

Bacon med stort 200 gange...sådan!!

så kan jeg lære det!
Gravatar

#127 jessup 19 år siden

Fik stegt flæsk og persillesovs igår på Klubben på Enghavevej - udemærket. Er der nogle københavnere der kan anbefale en restuarant der servere denne herreret?- Mine favorit steder : Puk (Vandkunsten) - Willumsen (når de har det) - Klubben.

Nødløsnings sted : Københavner Cafeen

Værste sted : Rio Bravo (mistænker dem for at friturestege flæsket)

Laver ikke selv retten - det sviner og der der stinker af branket flæsk i dagevis.
This is just until June
Gravatar

#128 filmz-bullettooth 19 år siden

prøv parnas..har været der en enkelt gang, og det var ok!
http://www.aok.dk/infosites/9998/
Gravatar

#129 filmz-bullettooth 19 år siden

..og hvad er der forresten galt med lugten af branket flæsk??? hehe!
Gravatar

#130 jessup 19 år siden

#128 - den bliver prøvet en af de nærmeste måneder - det er jo ikke noget man skal have hver dag:)
This is just until June

Skriv ny kommentar: