Man skal have set "Ladri di biciclette", så næste gang du skal vælge en film, vil jeg da klart anbefale, at du prioterer den højt. "Das Testament des Dr. Mabuse" er nok ikke ligeså vigtig at se (hvis man kan tillade sig at sige så), men den også iblandt de mange klassikere af Fritz Lang, som man ikke fortryder at have stiftet bekendtskab med.
Brando er formidabel i "On the Waterfront", men som jeg sagde, så har dé 10 foregående præstationer rørt mig på en helt personlig, unik og uforklarlig måde, som ingen andre har formået. Dette medfører, at de resterende præstationer, der måske har haft en meget vigtigere betydning i filmhistorien generelt, bliver sorteret fra.
Jeg har vitterlig tons af yndlingsskuespillere, og mange af dem har allerede været nævnt, men hvis vi holder til enkelte præstationer som af den ene eller anden grund har ramt mig personligt særlig stærkt, så bliver det lidt mere overkommeligt:
Marcello Mastroianni i La dolce vita James Stewart i Vertigo Robert De Niro i Raging Bull Preben Lerdorff Rye i Ordet Carlo Battisti i Umberto D Delphine Seyrig i Last Year in Marienbad Maria Falconetti i La passion de Jeanne d'Arc Takashi Shimura i Ikiru Michael Gambon i The Singing Detective Klaus Kinski i Woyzeck Buster Keaton i The General Charles Chaplin i City Lights Marlon Brando i A Streetcar Named Desire
Men der er utvivlsomt flere, jeg ikke lige er kommet på.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#26 - Jeg kan godt huske vi havde et par tråde kørende for ikke så lang tid siden, men tænkte bare at når nu den var blevet åbnet endnu engang, så skulle begge køn vel med igen.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#21 Antlion 16 år siden
Man skal have set "Ladri di biciclette", så næste gang du skal vælge en film, vil jeg da klart anbefale, at du prioterer den højt. "Das Testament des Dr. Mabuse" er nok ikke ligeså vigtig at se (hvis man kan tillade sig at sige så), men den også iblandt de mange klassikere af Fritz Lang, som man ikke fortryder at have stiftet bekendtskab med.
Brando er formidabel i "On the Waterfront", men som jeg sagde, så har dé 10 foregående præstationer rørt mig på en helt personlig, unik og uforklarlig måde, som ingen andre har formået. Dette medfører, at de resterende præstationer, der måske har haft en meget vigtigere betydning i filmhistorien generelt, bliver sorteret fra.
#20:
Jeg har aldrig fået set Becket endnu (jeg ventede på, at den kom til blu-ray), men jeg glæder mig meget til at se den i den nærmeste fremtid.
#22 filmz-Bruce 16 år siden
#23 Benway 16 år siden
Marcello Mastroianni i La dolce vita
James Stewart i Vertigo
Robert De Niro i Raging Bull
Preben Lerdorff Rye i Ordet
Carlo Battisti i Umberto D
Delphine Seyrig i Last Year in Marienbad
Maria Falconetti i La passion de Jeanne d'Arc
Takashi Shimura i Ikiru
Michael Gambon i The Singing Detective
Klaus Kinski i Woyzeck
Buster Keaton i The General
Charles Chaplin i City Lights
Marlon Brando i A Streetcar Named Desire
Men der er utvivlsomt flere, jeg ikke lige er kommet på.
#24 Skeloboy 16 år siden
#25 Åkepool 16 år siden
#26 BN 16 år siden
nej, der er ikke p.t. en tilsvarende tråd for kvinder ... men vi havde jo engang denne tråd:
http://filmz.dk/forum/tagwall/verdens-bedste-skues...
... som var et resultat af denne tråd:
http://filmz.dk/forum/tagwall/verdens-bedste-skues...
#27 Åkepool 16 år siden
#28 Skeloboy 16 år siden
Så er der to, jeg har en lille ting for, som bestemt også er rigtig dygtige: Jennifer Connolly og Mary-Louise Parker
#29 Skeloboy 16 år siden