Gravatar

#21 JannikAnd 19 år siden

Mændene:
Jean-Pierre Léaud, Emil Jannings, Jack Nicholson, Tony Leung, Marcello Mastroianni, Klaus Kinski, Johnny Depp, Jean-Paul Belmondo, Bill Murray, Preben Lerdoff Rye, Elias Koteas, Jean-Marc Barr, Christopher Walken, Alain Delon, Jack Nance, Isaach De Bankolé, Ben Gazzara, Peter Lorre, Oleg Yankovsky, Erland Josephson, Harry Dean Stanton, Toshirô Mifune, Gunnar Björnstrand, Max von Sydow, Nikolai Grinko, Chishu Ryu

Kvinderne:
Anna Karina, Juliette Binoche, Li Gong, Faye Wong, Anouk Aimée, Claudia Cardinale, Monica Vitti, Julie Delpy, Catherine Deneuve, Béatrice Dalle, Isabella Rossellini, Emily Watson, Harriet Andersson, Liv Ullmann, Jean Seberg, Lauren Bacall, Irène Jacob, Leslie Cheung, Maria Schneider, Bibi Andersson, Isabelle Huppert, Setsuko Hara, Kinuyo Tanaka

Blabla...
Gravatar

#22 jessup 19 år siden

Deneuve er attraktiv og har lavet gode film hvor hun fyldte det meste (Belle De jour, Repulsion)men hun har aldrig sagt mig meget som skuespiller det samme kunne siges om Maria Schneider og Jean Seeberg - altså at de ikke siger mig så meget som skuespillere.
This is just until June
Gravatar

#23 JannikAnd 19 år siden

#22 - Fuldstændig enig. Især Seberg og Schneider er blevet castet grundet deres smukke ydre. Men det bruger de også flot på film. Efter min mening har Deneuve dog bevist adskillige gange, at hun er en dygtig skuespillerinde.

Og så skal Seberg krediteres for sin skønne røst: New York Herald Tribute!
Gravatar

#24 filmz-Bruce 19 år siden

Kan ikke komme udenom Laurence Olivier. Ikke min yndlings, men i min top-10 og måske den største skuespiller af dem alle.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 dolphinfriendly 19 år siden

Puh...tja der er rigtigt mange og derfor er der risiko for namedropping. :) Jeg synes af de "ældre" stjerner generelt glemmes lidt herinde. Her tænker jeg på bl.a. , Emil Jannings, Conrad Veidt, Jean Gabin, danske Preben Lerdorff Rye og særligt Lon "The Man With Thousand Faces" Chaney. Samen med Klaus Kinski, Marlan Brando, Burt Lancaster og Peter Sellers topper han min favorit liste.

Andre fremragende skuespillere: Gloria Swanson, James Dean, Stellan Skarsgård, William Holden, Ellen Burstyn, Henry Fonda, Bibi Anderson, Richard Burton, Juliette Binoche, Nicole Kidman, Michael Cain, Robert Redford, Jean Claude Van Damme...

Gravatar

#26 jessup 19 år siden

Hvordan kunne jeg glemme Sellers og W.C Fields - to af de mest unikke komiske talenter på film.
This is just until June
Gravatar

#27 filmz-Bluhm 19 år siden

# 25 Damn, jeg spyttede al min kaffe ud på skærmen, Van Damme, tsk tsk ;-)
Gravatar

#28 dolphinfriendly 19 år siden

#27 Hehe så virkede det efter hensigten ;)

Gravatar

#29 filmz-jonasgr 19 år siden

Har altid godt kunne lide Peter O'Toole og Gregory Peck. Førstnævnte har desværre aldrig fået den oscar som han fortjener.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#30 filmz-kaotmus 19 år siden

Aktive skuespillere, som har mere end en god rolle bag sig og har den der kvalitet, som gør at man har lyst til at være i selskab med dem i et par timer:
Al Pacino, Philip Seymour Hoffman, Gene Hackman, Ricky Gervais, Owen Wilson, Johnny Depp, Michael Douglas, Ed Norton, Jodie Foster, Natalie Portman, Kate Winslet

Skriv ny kommentar: