Nu Bergman har været så meget oppe at vende herinde på det sidste, hvilken af hans film, ville man så anbefale, hvis jeg kun skulle se en? Jeg har engang set Fanny & Alexander, men husker den ikke rigtigt (det er også MANGE år siden) og jeg har købt Sommarlek og Det sjunde inseglet (endnu ikke set dem). Men er der en anden, jeg i hvert fald også burde anskaffe mig 'for some reason'? Anyone?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Ahh sorry, troede du havde noget et par stykker mere allerede:)
Ispep (10048) skrev:
Den, med din baggrund, tror jeg du vil kunne lide.
Ahhh okay, den tager jeg til mig så. Takker! Så kan du jo smide Hesten Fra Torino på (skal vi bytte?). Den overraskede mig positivt. Må erkende, at jeg, udfra hvad jeg havde læst og hørt om den, troede jeg ville kede mig bravt. Det gjorde jeg ikke! Muligvis en anelse for lang til min smag, på den anden side kunne den ikke være kortere, det ville ødelægge dens pointer føler jeg (hvis den har nogen:). Jeg gav den dog 'kun' 7/10.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
#10041 Hr. Nielsen 12 år siden
#10042 Ispep 12 år siden
#10043 BN 12 år siden
Ja, denne her nyfortolkning af 'Det sjunde inseglet' og 'Tystnaden':
#10044 Ispep 12 år siden
#10045 Skeloboy 12 år siden
Skal som minimum se:
Wild River og Splendor In The Grass af Elia Kazan
Ginger & Rosa af Sally Potter
og Bergmans Waiting Women og From The Life of the Marionettes
Dem regner jeg med at se i dag, torsdag og fredag - og så skal jeg nok være lidt kæresteagtig i weekenden, desværre...
#10046 Hr. Nielsen 12 år siden
#10047 BN 12 år siden
Du har ret. Bergmans film er totalt blottet for sand filmmagi i forhold til "Meet Joe Black".
"Persona" er indbegrebet af tomhed, der skal forestille at være noget. I mine øjne er det kejserens nye klæder.
#10048 Ispep 12 år siden
Jeg har indrømmet kun set den (har lyst til flere) så det var naturligvis den der faldt mig ind. Den, med din baggrund, tror jeg du vil kunne lide.
HA! Right..
I det mindste forestiller den noget. Meet Joe Black er ikke noget.
#10049 Hr. Nielsen 12 år siden
Ahhh okay, den tager jeg til mig så. Takker! Så kan du jo smide Hesten Fra Torino på (skal vi bytte?). Den overraskede mig positivt. Må erkende, at jeg, udfra hvad jeg havde læst og hørt om den, troede jeg ville kede mig bravt. Det gjorde jeg ikke! Muligvis en anelse for lang til min smag, på den anden side kunne den ikke være kortere, det ville ødelægge dens pointer føler jeg (hvis den har nogen:). Jeg gav den dog 'kun' 7/10.
#10050 Ispep 12 år siden
Det er sikkert kejserens nye klæder :D Men jep. Vi kan sikkert indgå en handel eller blot lån, næste gang vi ses, som er snart :D