Hvis Meet Joe Black er eksempel på "bevarer tyngden" så har jeg ret bange anelser om hvad godt og reflekterende drama er :0
Nå? Anthony Hopkins er ellers almindeligt anerkendt som en af verdens bedste karakterskuespillere, og at påstå, at dette ikke mærkes i den her film, er absurd.
Ping-pong-dialogen mellem Hopkins og Brad Pitt er mesterlig, og de to klæder hinanden, så det er en sand fornøjelse.
Desuden medvirker stærke skuespillere som Marcia Gay Harden og Jeffrey Tambor, og Jake Weber og Claire Forlani lever også solide præstationer.
"Meet Joe Black" er ikke en komedie. Det er et eksistentialistisk, indimellem humoristisk drama, der kredser om kærligheden og døden og det med at være der for hinanden og gøre status over tilværelsen.
Nu Bergman har været så meget oppe at vende herinde på det sidste, hvilken af hans film, ville man så anbefale, hvis jeg kun skulle se en? Jeg har engang set Fanny & Alexander, men husker den ikke rigtigt (det er også MANGE år siden) og jeg har købt Sommarlek og Det sjunde inseglet (endnu ikke set dem). Men er der en anden, jeg i hvert fald også burde anskaffe mig 'for some reason'? Anyone?
#10071 BN 12 år siden
Nå? Anthony Hopkins er ellers almindeligt anerkendt som en af verdens bedste karakterskuespillere, og at påstå, at dette ikke mærkes i den her film, er absurd.
Ping-pong-dialogen mellem Hopkins og Brad Pitt er mesterlig, og de to klæder hinanden, så det er en sand fornøjelse.
Desuden medvirker stærke skuespillere som Marcia Gay Harden og Jeffrey Tambor, og Jake Weber og Claire Forlani lever også solide præstationer.
"Meet Joe Black" er ikke en komedie. Det er et eksistentialistisk, indimellem humoristisk drama, der kredser om kærligheden og døden og det med at være der for hinanden og gøre status over tilværelsen.
#10072 MMB 12 år siden
Smultronstället. Se den, og se den så igen.
#10073 Hr. Nielsen 12 år siden
Bestemt. De skal bare ikke vøre så middelmådige og gabende kedelige og langtrukne som Joe Black:)
Noteret og tak. Men ikke mange bud, så jeg har ikke kunne danne mig et indtryk af, om vinden blæse i en bestemt retning.
#10074 BN 12 år siden
Nemlig. "Joe Black" er et dårligt forbillede i den henseende, hvorimod "Meet Joe Black" er en fantastisk film!
#10075 Hr. Nielsen 12 år siden
#10076 MMB 12 år siden
Behøver der heller ikke være. Min mening må være mere end nok. :P
#10077 Hr. Nielsen 12 år siden
#10078 MMB 12 år siden
#10079 Skeloboy 12 år siden
Smultronstället
Fanny och Alexander
Det Sjunde Inseglet
Persona
Samt hans trilogi med Nattvardsgästerna (Winter Light), Såsom I En Spegel(Through A Glass Darkly) og Tystnaden(The Silence)
Og de kan alle sammen anbefales på det allerhøjeste.
#10080 Hr. Nielsen 12 år siden