Gravatar

#10641 Collateral 12 år siden

Wild at Heart
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#10642 Batsy 12 år siden

Munich på Netflix.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#10643 Mikkel Abel 12 år siden

Apocalypse Now - Redux (BD)

Så skal min mødom satme tages!
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#10644 Slettet Bruger [3998488307] 12 år siden

MikkelAbel (10643) skrev:
Apocalypse Now - Redux (BD)

Så skal min mødom satme tages!

Jeg vil anbefale, at du har en kande kaff' handy.
Gravatar

#10645 Mikkel Abel 12 år siden

Bruno (10644) skrev:

Jeg vil anbefale, at du har en kande kaff' handy.

Haha, ja tak! Jeg tænker at den er bedst at tage om dagen, for tror jeg ikke kan holde til det om aftenen. :p
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#10646 Tenebrae 12 år siden

@MikkelAbel: har du set Apocalypse Now før? Hvis ikke, så vil jeg faktisk anbefale, at du ser den oprindelige biografudgave først. Redux-udgaven er en interessant version, men den er lidt for tung i det til tider.
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com
Gravatar

#10647 Ispep 12 år siden

Jeg har endnu ikke set Redux-versionen og tror ikke jeg kommer til det. Den skulle både være lidt tung, men også mere forklarende, så jeg tror sgu jeg skipper den over. Den oprindelige udgave var jo fejlfri.
Gravatar

#10648 Slettet Bruger [3998488307] 12 år siden

Ja, redux er virkelig tung. Jeg er stor fan af det oprindelige cut, har set redux og er faldet i søvn et par gange under den.
Gravatar

#10649 Kruse 12 år siden

Det eneste der er tilføjet i Redux-udgaven som ikke passer fantastisk til resten, er scenerne ved den franske plantage. De scener(især en dialogscene mellem Sheens karakter og patriarken på plantagen er alt for lang og ligegyldig) trækker desværre ned og hiver en en smule ud af stemningen. Resten er efter min mening kun gode tilføjelser, men den manglende perfektion grundet plantage-scenerne, gør også at jeg må erkende at biograf-udgaven nok er den bedste. Jeg synes dog at Redux-udgaven er noget undervurderet.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10650 BN 12 år siden

Ispep (10647) skrev:
Jeg har endnu ikke set Redux-versionen og tror ikke jeg kommer til det. Den skulle både være lidt tung, men også mere forklarende, så jeg tror sgu jeg skipper den over. Den oprindelige udgave var jo fejlfri.

Du går absolut ikke glip af noget!

Den aaaalt for lange sekvens ved den franske plantage hiver én ud af den mareridts-lignende, intense stemning, filmen indtil da så mesterligt har opbygget. Det virker bare helt forkert, at Martin Sheens karakter lige får sig et hyggeligt ophold med stor middag, masser af politisk snak og analyse og en tur under dynerne med en fransk madame, før turen går videre til oberst Kurtz' base.

Kruse har ret i, at de andre små tilføjelser er gode. Men ét er, at de er gode (bemærk: "gode", ikke "fantastiske") - noget andet er, at de slet ikke er nødvendige. Og jeg kan kun tilslutte mig Kruse i hans konklusion:

"jeg må erkende at biograf-udgaven nok er den bedste."
http://beautifulnight.aurovine.com/

Skriv ny kommentar: