Gravatar

#11751 Giraffen 10 år siden

Ekko! Ekko, ekko, ekkoooo....

Tror jeg snupper et gensyn med Flygtningen i aften. Fantastisk thriller med en super veloplagt Harrison Ford og ikke mindst Tommy Lee Jones, som vel nærmest stjæler hver eneste scene han er med i.

Vent er det et skelet der ligger derover? Hvilken forhistorisk grotte er jeg dog havnet i? Uberørt af mennesker i utallige år.
Gravatar

#11752 Kisbye 10 år siden

Den står på dansk krimi med Nitten røde roser (1974)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11753 Kisbye 10 år siden

Nu til noget helt andet, nemlig Telets (2001)
Jeg ved godt at jeg burde starte med Molokh (1999), men tænker at rækkefølgen nok ikke betyder så meget.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11754 Ryder666 10 år siden

Apt Pupil: med Bran Renfro og Ian McKellen
Gravatar

#11755 Kisbye 10 år siden

Jeg hopper tilbage og ser første del af Sokurovs diktator trilogi, nemlig Molokh (1999).
Den første jeg så handlede om Lenin. Nu er det Hitlers tur.
Når jeg det, så slutter jeg af med Kejser Hirohito i Solntse (2005).
Sidst nævnte har jeg hørt specielt godt om.
Gravatar

#11756 Kisbye 10 år siden

Molokh var godt nok en lidt mystisk sag, men Solntse var i en helt anden klasse. En rigtig flot film. God præstation fra Issei Ogata.

Den næste film jeg skal se, bliver enten Cha no aji (2004) eller Images (1972).
Det er lige med at bestemme sig :)
Gravatar

#11757 Kisbye 10 år siden

Det blev til Cha no aji (2004) . en lidt småskør japansk film.
Nu vil jeg se Les croix de bois (1932). Passer jo meget godt, da det jo i år, er 100 året for første verdenskrigs udbrud.
Gravatar

#11758 Giraffen 10 år siden

1. oktober = Halloween måned = gensyn med "Alien"
Gravatar

#11759 Kisbye 10 år siden

Nu vil jeg se Sudba cheloveka AKA The Destiny of a Man(1959)
Gravatar

#11760 Kisbye 10 år siden

The Bad Seed (1956)
Kan huske at jeg har læst bogen for år tilbage og fandt den rimlig skræmmende.

Skriv ny kommentar: