Gravatar

#11781 Kisbye 9 år siden

Den var nu ikke dårlig. En kende langsom til at starte med og en smule melodramatisk til tider, men den bliver bedre efterhånden som den kommer igang. Det religiøse perspektiv var interessant. Mindede mig lidt om Jan Troell's klassikkere Utvandrarna (1971)/Nybyggarna (1972).

Nu vil jeg se Sous le sable (2000). Af Ozon's film, har jeg tidligere set Swimming Pool og Dans la maison, hvilke var udmærkede, så ser frem til den her.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11782 Kisbye 9 år siden

Næste film på programmet er Barbara (I) (2012)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11783 Mikkel Abel 9 år siden

Nupper et gensyn med mesterværket Boogie Nights, for første gang på blu-ray.
Ser den i forbindelse med en skoleopgave, så det bliver med de analytiske øjne hvor der skal kigges på ødipuskompleks og fallossymboler. Det skal nok blive spændende.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#11784 Kisbye 9 år siden

Jeg er gået igang med Posrednik (1990). Sovjetisk Sci-Fi, hvis stil tydeligvis er inspireret af Tarkovsky.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11785 Kisbye 9 år siden

La 317ème section (1965)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11786 Kisbye 9 år siden

Bitva za nashu Sovetskuyu Ukrainu (1944)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11787 Mikkel Abel 9 år siden

The Loved Ones.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#11788 Kisbye 9 år siden

Det var en god gang propaganda jeg fik set der.
Den mindede lidt om en newsreel og er instrueret af den berømte instruktør Aleksandr Dovzhenko (blandt andet kendt for Arsenal, 1929 og Zemlya, 1930).
En sammenblanding af idylliske klip af det ukrainske landskab, krydret med klip af kamphandlinger, myrdede børn, brændte lig og massegrave. Uden tvivl et flot stykke klippearbejde.
Den får måske lige lovlig rigeligt med hyldest til Stalin og fædrelandet, men det er også i sig selv interessant og der bliver ikke lagt skjul på hadet til tyskerne.
Der er to film mere i serien, men nu tror jeg vil se noget mere afslappende til natfilm. Det bliver til den japanske film Kao (2000).
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11789 Kisbye 9 år siden

Nu vil jeg se Pobeda na Pravoberezhnoi Ukraine i izgnaniye nemetsikh zakhvatchikov za predeli Ukrainskikh sovietskikh zemel (1945)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11790 Kisbye 9 år siden

Det er jo Auschwitz dag idag og det vil jeg markere med at se en film om Holocaust.
Valget er faldet på den kroatiske film Deveti krug (1960)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: