Gravatar

#11791 Kisbye 9 år siden

Den var ikke dårlig.
Jeg fortsætter i samme spor med Lang ist der Weg (1949)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11792 Kisbye 9 år siden

Efter nyheden om den kommende Muhammed film, har jeg fået lyst til at set noget mere med Majid Majidi. Det bliver til Avaze gonjeshk-ha AKA The Song of Sparrows.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11793 Kisbye 9 år siden

Nu vil jeg se en iransk film mere, nemlig Abbas Kiarostami's Khane-ye doust kodjast?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11794 Kisbye 9 år siden

Nu vil jeg John Fords The Horse Soldiers (1959) med John Wayne
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11795 Kisbye 9 år siden

Tid til en animeret film. Ernest et Célestine (2012)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11796 Kisbye 9 år siden

Das Testament des Dr. Mabuse (1933)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11797 Kisbye 9 år siden

Har gang i en tidlig Ozu, nemlig "I Was Born, But..." (Otona no miru ehon - Umarete wa mita keredo).
Overvejer at sætte Le vieux fusil aka The Old Gun på næste gang.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11798 Mikkel Abel 9 år siden

Kisbye hvor ser du egentlig film henne? Det er jo often nogle lidt obskure titler.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#11799 Kisbye 9 år siden

#11798
Der er en del interessante titler på streaming tjenesterne.
Netflix har faktisk meget interessant i de forskellige lande, når man får gravet lidt.
Hulu har rettighederne til Criterion, så der ligger også en del klassiske film. I Was Born, But..., som jeg lige har set, ligger blandt andet der.
Et godt trick er at benytte søgemaskinen moreflicks.com, da den kan søge i både hulu og alle Netflix landene samtidig.
Mubi.com har også lidt interessant liggende.
Nogle film er i puplic domain. Archive.org har en del af dem liggende.
Nogengange, foreksempel hvis det er gamle kortfilm, kan jeg godt finde på at se det på Youtube, Vimeo eller ligende.

Ofte bliver man nød til at anskaffe filmen fysisk, hvis det er muligt.
Nogle film kan være meget svære at anskaffe på lovlig vis.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#11800 Kisbye 9 år siden

fortsætter i det franske spor med Astérix et Cléopâtre (1968)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: