The Kingdom 4,5/6 den meget god og er postiv overasket over den så det var ikke kedligt når klokken slog halv 2 om natten da en var færdig så sku er snakkes.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#176 Jamen den er da også sådan nogenlunde overfladisk spændende, men
det er et enormt problem for filmen, at den forsøger at fange så meget "ondskab" i samfundet i en lille historie. Ikke nok med at hovedpersonen har været udsat for incest som barn, nu er hendes små søskende i gang med at blive udsat for det samme. Ikke nok med at hendes bror er nazist, han date-raper hende da lige til en fest. Og igen skal han da også lige blive udsat for et gangsterrelateret mord. Sådan ophobes en masse virkelig langt ude situationer, og ikke nok med at det bliver hamrende utroværdigt og latterligt i længden, finder jeg filmen kvalmende respektløs overfor de virkelige hændelser. Den er jo så fræk at påpege, at den er inspireret af Tønder-sagen, hvilket inddrager en masse affekterede personer i en historie, der i den grad fordrejer sandheden til en utopisk skildring af en verden. Den kommer heller aldrig i bund med sine problematikker, netop fordi der er så satans mange, og havde man blot fokuseret på incest-delen, ville det have været mere end nok.
Men jeg havde dog først mine tvivl om jeg egentlig godt kunne lide filmen, for jeg synes instruktøren har nogle interessante kameravinkler og så er den så satans ekstrem. Jeg fandt dog blot ud af, at dette var en fascination af provokationen filmen hiver frem, og ikke fordi filmen egentlig var god. Den er nemlig bestemt et respektløst makværk.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Kan vist glæde Bruce og et par andre med at jeg er igang med at stifte mit allerførste bekendskab med North by Northwest ;) - Indtil videre bestemt ikke skuffet...
Har lige set The Lost Boys og funderer nu over hvad jeg skal se senere. Efter at have set Wanted i aftes har jeg lidt lyst til at se mere hjerneløs og tåbelig action, men det ender nok med, at jeg kaster mig over min evigt voksende "Must See"-liste i stedet.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#181 filmz-Utyske 14 år siden
Very good!
#182 filmz-Narniabæver 14 år siden
#183 dyg 14 år siden
#184 Batsy 14 år siden
#185 Lord Beef Jerky 14 år siden
#186 BN 14 år siden
Anmeldelse/bedømmelse forventes snarest muligt. ;-)
#187 wimmie 14 år siden
#188 dyg 14 år siden
#189 wimmie 14 år siden
#190 dyg 14 år siden