Gravatar

#3671 Thomsen 14 år siden

SÛÎTO HOMU (1989) af Kiyoshi Kurosawa (alias SWEET HOME).

En af Kurosawas første film, der bl.a. er kendt p.g.a. en utroligt populær spiludgave af samme navn til Nintendo NES/ Famicom. Videospillet regnes som en forgænger til hele survival horror-genren (RESIDENT EVIL m.m.), mens filmen går for at have været en af de mest betydningsfulde inspirationskilder til den nye bølge af japanske spøgelsesfilm. Både RINGU og JU-ON-serien skulle således stå i gæld til SWEET HOME.

Desværre er den aldrig udgivet på andet end japansk vhs, men jeg har været heldig at bytte mig til et rip af videokassetten med hjemmelavede, engelske undertekster.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#3672 jessup 14 år siden

Det bliver til en omvendt dobbelt feature i Cinemateket i dag - først b- filmen Shock Corridor og så Black Narcissus.

This is just until June
Gravatar

#3673 Bruce 14 år siden

Lillepigen har overbevist farmand om, at vi skal se Bram Stokers Dracula i aften. Jeg var ikke sen til at føje :) Glæder mig til at se igen og måske kan farmand overbevise lillepigen om, at vi skal se dokumentaren til "making of" :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3674 misuma 14 år siden

^^

Det er ellers nogle labre film hun får lov at se...respeeeekt.

Jeg tror jeg vil gense enten den belgiske Calvaire eller den franske Sheitan med en skræmmende Vincent Cassel.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#3675 Bruce 14 år siden

#3674 Ja. Grænsen går ved gys og horror, splatter og det jeg vil kalde eksplicit grafisk vold. Og så lidt for meget nudity :)
Gravatar

#3676 wimmie 14 år siden

Overvejer at se 'Picnic at Hanging Rock' - ved ikke så meget om den udover de anbefalinger den har fået herindefra, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente...eller hvilket "humør" man skal være i :)

Edit: Har egl. også lidt lyst til at se 'A Single Man' som jeg lige har lånt på BD...

Decisions, decisions...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3677 misuma 14 år siden

Bruce - Jeg fornemmer jeg hører til i den ganske lille minoritet som lader sønnike se glimt fra film som King Kong, Alien og i den dur. Jeg går meget op i at fortælle hvad der er virkelig og hvad der er special effects...

Ulempen er desværre nok, at jeg har taget filmmagien fra ham allerede, jeg hører ham tit sige ting som "Det er bare en vindmaskine...dét der er lavet på computer og dér bruger de bare en dukke"
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#3678 Antlion 14 år siden

#3676:

Hvis du bare ikke er træt, går det nok. Et foruroligende mesterværk! :)
Gravatar

#3679 Steffan Rasmussen 14 år siden

The Messenger.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#3680 Bruce 14 år siden

#3676 Uha. Begge er topklasse! Du vælger ihvertfald ikke forkert :)

#3677 Tja, jeg tror det er meget forskelligt fra person til person. Selvom de ved det fup, så er det jo, når det kommer til stykket, spørgsmålet om illusionen undervejs er intakt :) Du og jeg ved jo også, at "det er fup", men vi bliver da til stadighed henført i "den anden verden" :) Tror ikke du skal bekymre dig om, at filmmagien forsvinder :)

Skriv ny kommentar: