Gravatar

#4531 Kruse 14 år siden

#4528: Bestemt en ganske fin film, hvor den største force er en fed historie og interessant koncept.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4532 HonoDelLoce 14 år siden

Kruse (4531) skrev:
#4528: Bestemt en ganske fin film, hvor den største force er en fed historie og interessant koncept.

Og eksekveringen af historien. Man kunne nemt have gået efter en mere action-præget film, men jeg synes netop noget af det bedste ved filmen er det "langsomme" tempo. Det får hele historien til at virke mere troværdig og "hverdagsagtig", at familie-problemerne fylder (mindst) lige så meget som helte-delen gør. Bare en scene som tog-ulykken, hvor mange instruktører ville være blevet våde i buksen over at få lov at lave et effekt-orgie, men hvor Shyamalamadingdong i stedet klipper lige som den mulighed dukker op og i stedet går til en meget tålmodig scene på hospitalet efterfølgende. Det samme ved uheldet i flash-back-scenerne, som forbliver en off-screen event.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4533 Kruse 14 år siden

#4532: Den generelle eksekvering af historien er bestemt også god, men jeg følte bare alligevel at der var nogle få tidspunkter hvor Shyamalamalama udviste lidt svagheder i netop eksekveringen.

F.eks. var der et par scener hvor kameraet gjorde unødvendigt opmærksom på sig selv. Blandt andet hvor den unge Elijah sætter sig på bænken og pakker sit tegneseriehæfte ud, og kameraet vælger at snurre rundt hvilket jeg ikke synes fungerede og det trak mig derfor kortvarigt ud af filmen. Det er dog kun et lille kritikpunkt.

Hvad jeg dog føler var et noget større problem var slutningen. At han vælger at skrive et par sætninger på skærmen om hvad der fandt sted efter, giver mig det indtryk at han havde skrevet sig lidt ind i et hjørne som han ikke vidste hvordan han skulle komme ud af igen. Der ville det have fungeret langt bedre hvis han enten visuelt havde vist os det, eller hvis han simpelthen bare havde droppet det, og ladt det stå i det uvisse.

Gravatar

#4534 Bony 14 år siden

Kruse (4533) skrev:
Den generelle eksekvering af historien er bestemt også god, men jeg følte bare alligevel at der var nogle få tidspunkter hvor Shyamalamalama udviste lidt svagheder i netop eksekveringen.

Nu har jeg ikke trykket din spoiler frem, da jeg endnu ikke har set Unbreakable og gerne vil holde spændingen lidt endnu, for sæt nu der var noget godt i vente. Men omkring din kommentar om Shyamalans svaghed i eksekveringen, så synes jeg netop, at det er et gentagende problem i samtlige af de film jeg har set af hans. Selvom historien kan være fin og spændende, så formår han ofte at sænke det til et B-films niveau, der bare ikke holder spændingen ret længe hvis overhovedet - i hvert fald ikke hos mig. Nu har jeg godt nok ikke set alle hans film, men jeg har set Signs, The Lady In The Water, The Village og The Sixth Sense. Jeg mindes de to sidstnævnte som værende seværdige, uden at være noget specielt, men de to førstnævnte er begge på min umiddelbare top ti over værste filmoplevelser nogensinde. Det er en kedelig liste at have to film på. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4535 HonoDelLoce 14 år siden

Med hensyn til dine spoilere, så må vi bare blive enige om at være uenige lige der.. For jeg kan personligt rigtig godt lide det, du nævner som første punkt.

Og dit andet punkt ser jeg slet ikke som noget problem. Det er heller ikke ligefrem noget, jeg foretrækker frem for noget andet, men jeg ser det på ingen måde som en "hovsa"-løsning. Jeg vil gerne give dig ret i, at det kunne være løst bedre - men jeg synes ikke, at hans valg trækker ned :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4536 Kruse 14 år siden

#4534: Det står under mine spoiler, er egentligt ikke noget der afsløre noget som helst af plottet. Det første punkt omhandler en kameraføring i en enkelt scene som ikke rigtigt afslører noget, og mit andet punkt omhandler hvordan slutningen er håndteret uden at afsløre hvad der sker i slutningen, så det er ikke fordi at der var den store grund til at bruge spoiler markering, men jeg ville bare være på den sikre side :)

Men ja, jeg synes også at M. Night er en langt bedre til at skrive historier end han er til at fortælle dem.
Gravatar

#4537 Bony 14 år siden

Men jeg vil da anskaffe mig Unbreakable og se giraffen, for som sagt, så mangler jeg at se noget godt fra hans hånd. Apropos Shyamalans skriverier, så var jeg egentligt fint underholdt af Devil. Men uden selvfølgelig at kunne vide det med sikkerhed, så tror jeg sgu' egentligt, at Shyamalan ville have fucket det op hvis han havde siddet i stolen. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4538 Collateral 14 år siden

#4534: "Lady in the Water" fandt jeg nu ikke så slem som dens rygte, og det er langt fra den værste (eller kedeligste) film jeg har set. Faktisk var jeg fint underholdt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4539 Bruce 14 år siden

Shyamalan er fodboldens Kent Nielsen. Han får blot lov til at blamere sig lidt længere end andre.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4540 Takfornu 14 år siden

Double Bill ... Fright Night og Johnny Dangerously ... på VHS ... ren 80er retro, med Soda Stream Sodavand og bland selv slik for en 20er - Det bliver sjovt det her :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !

Skriv ny kommentar: