Gravatar

#5941 Kruse 14 år siden

Nope, den er ganske god. Faktisk synes jeg en smule bedre om 83-udgaven end originalen, selvom at de dog er på nogenlunde samme niveau efter min mening.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5942 Lord Beef Jerky 14 år siden

Pfff, en ekstremt overspillende Al Pacino i et ekstremt machomiljø med en tåbelig handling og utroværdige replikker lavet af en ekstremt overvurderet instruktør gør den ikke til en bedre film end den noget bedre originale. Kruse, du er banned fra filmz! FOREVIGT!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5943 Kruse 14 år siden

Al Pacino overspiller til perfektion(meget ligesom Paul Muni gjorde det i originalen) og jeg ved ikke hvor meget macho der er over de overdele(med bar mave) som flere af mændende gik rundt i. Og ja, alt er over-the-top, men det er vel også hvad man forventer hos et narkoimperium i 80'erne i det neon oplyste Miami.

Det er ikke en topfilm, men bestemt heller ikke så dårlig som du gør den til.
Gravatar

#5944 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg synes, til forskel for Muni, at Pacino er enormt utroværdig. Alt fra accenten til attituden virker påtaget og malplaceret hos Pacino, og jeg er skam typisk ligeså stor tilhænger af skuespilleren som alle andre. Jeg har set den halvanden gang, og jeg har nu stemplet den som makværk efterhånden. Første gang havde jeg meget svært ved at tro, at den var så dårlig, som jeg anser den som at være. Alle roste den film til skyerne, men udover at samtlige virkemidler formidles på en måde, som jeg har svært ved at sluge, virker det også som om, at alle de filmtekniske detaljer er direkte i bund. Alt virker random og uden mening, og selv den ellers så velkendte slutning, virker følelsesforladt og grinagtig dårlig på mig. Da jeg så prøvede at se den igen, for lige at være sikker på at den er så dårlig, kunne jeg kun komme halvvejs igennem. Der er rigtig mange film, som jeg ikke bryder mig om, men godt kan forstå at folk ser noget i, men jeg kan virkelig ikke forstå, ikke kun hvorfor den nærmest har klassikerstatus i dag, men heller ikke hvorfor nogen som helst bryder sig om den. ALT er elendigt i filmen i mine øjne.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5945 Kruse 14 år siden

Well....Du giver(ifølge din profil) fire stjerner til Hostel(hvor alt er ELENDIGT), så din mening er alligevel ubrugelig =)
Gravatar

#5946 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hostel er en fin film! Dejlig 80'er kitsch tilsat en masse humor og splat, what's not to like? Unlike den über prætentiøse Saw... igen kan jeg undre mig over den mere gængse og populære holdning til de to film.
Gravatar

#5947 Kruse 14 år siden

Lord Beef Jerky (5946) skrev:
Hostel er en fin film!

Fin film?! Hmm, har du set "Dracula 3000"? Det kunne være at det var en film for dig!

Lord Beef Jerky (5946) skrev:
Dejlig 80'er kitsch

Snakker du om "Scarface"? ;)
Gravatar

#5948 Kruse 14 år siden

I aften bliver det nok til Criterion Collection DVD-udgaven af "Shock Corridor" :)
Gravatar

#5949 Benway 14 år siden

#5948 Fantastisk og bindegal film. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5950 Kruse 14 år siden

#5949: Ja, den var godt nok yderst fremragende! Vildt imponerende at den tilsyneladende er filmet på kun 10 dage. Kan du anbefale andre Samuel Fuller-film?

Skriv ny kommentar: