Selv om den i mine øjne ikke hører til blandt hans aller bedste, så synes jeg nu stadigvæk, at "The Curse of the Jade Scorpion" er en gangske hyggelig og munter film.
Men ellers vil jeg varmt anbefale dig at få se nogle af de gamle klassikere så som ; "Annie Hall", "Manhattan", "Bananas", "Love & Death", "Sleeper", og "Play It Again Sam". :)
Fik du i øvrigt set "Bad Lieutenant" ?
Jeg er lidt bundet af hvilket titler Voddler byder på i forbindelse med Allen film, så mine muligheder når jeg skal videre er "Bullets over Broadway", "Hollywood Ending", "Match Point", "You Will Meet a Tall Dark Stranger", "Celebrity" og "Husbands and Wives", men rækkefølgen bliver nok også lidt afhængig af hvilke der er gratis at se derinde :) Jeg synes ikke Jade Scorpion er fantastisk, men som du siger er den meget hyggelig, og charmerende. Har givet mig en smag for mandens måde at skrive replikker. Skal selvfølgelig nok få set klassikerne også, men det kræver lige at jeg får fat i dem først.
Med hensyn til "Bad Lieutenant" må jeg med skam erkende at jeg faktisk glemte den igen, men skal nok få den set snarest. Har kigget en del rundt inde på Voddler, og det er formentlig derfor jeg ikke har fået den set.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Af de titler du nævner vil jeg anbefale "Bullets Over Broadway", "Match Point", "Hollywood Ending" og "Husbands and Wives".
Til gengæld vil jeg så anbefale dig at springe "You Will Meet a Tall Dark Stranger" og "Celebrity" over. De er bestemt nogle af hans dårligste film i mine øjne.
Du må endelige sige til, når du får set "Bad Lieutenant", da jeg er nysgerrig efter at høre hvad du synes. Abel Ferarra er nemlig sådan en klar love or hate type instruktør, så er spændt på din vurdering af ham. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Tak for anbefalingerne begge to, tror jeg ser dem alle sammen, men skal nok lige tage jeres vurderinger med ind i rækkefølgen. Og NightHawk jeg skal nok skrive i WWW-tråden når jeg får set filmen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#6456 En film som det næsten er værd at se alene af den årsag, at den er en af de få nyere film, der har givet David Thewlis lejlighed til at vist noget af sit talent.
David Thewlis er genial (Har synes det siden jeg så Naked første gang), og er selv også ret begejstret for Rhys Ifans. Og så er der et eller andet over Chloë Sevigny, selvom jeg ikke ville kalde hende specielt køn.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
#6461 Steffan Rasmussen 14 år siden
#6462 Collateral 14 år siden
Jeg er lidt bundet af hvilket titler Voddler byder på i forbindelse med Allen film, så mine muligheder når jeg skal videre er "Bullets over Broadway", "Hollywood Ending", "Match Point", "You Will Meet a Tall Dark Stranger", "Celebrity" og "Husbands and Wives", men rækkefølgen bliver nok også lidt afhængig af hvilke der er gratis at se derinde :) Jeg synes ikke Jade Scorpion er fantastisk, men som du siger er den meget hyggelig, og charmerende. Har givet mig en smag for mandens måde at skrive replikker. Skal selvfølgelig nok få set klassikerne også, men det kræver lige at jeg får fat i dem først.
Med hensyn til "Bad Lieutenant" må jeg med skam erkende at jeg faktisk glemte den igen, men skal nok få den set snarest. Har kigget en del rundt inde på Voddler, og det er formentlig derfor jeg ikke har fået den set.
#6463 Steffan Rasmussen 14 år siden
Hollywood ending er so-so, og lad for guds skyld vær med at se You Will Meet a Tall Dark Stranger. Celebrity har jeg ikke set.
#6464 NightHawk 14 år siden
Af de titler du nævner vil jeg anbefale "Bullets Over Broadway", "Match Point", "Hollywood Ending" og "Husbands and Wives".
Til gengæld vil jeg så anbefale dig at springe "You Will Meet a Tall Dark Stranger" og "Celebrity" over. De er bestemt nogle af hans dårligste film i mine øjne.
Du må endelige sige til, når du får set "Bad Lieutenant", da jeg er nysgerrig efter at høre hvad du synes. Abel Ferarra er nemlig sådan en klar love or hate type instruktør, så er spændt på din vurdering af ham. :)
#6465 Collateral 14 år siden
#6466 Steffan Rasmussen 14 år siden
David Thewlis er genial (Har synes det siden jeg så Naked første gang), og er selv også ret begejstret for Rhys Ifans. Og så er der et eller andet over Chloë Sevigny, selvom jeg ikke ville kalde hende specielt køn.
#6467 Skeloboy 14 år siden
Shadows of Forgotten Ancestors og The Legend of Surami Fortress...af Sergei Paradjanov
Er i gang med at gøre et vildt indhug i mine ikke set film, og vil gerne nå en 8-10 stk fra mandag-torsdag...
#6468 Skeloboy 14 år siden
To sovjetiske
Shadows of Forgotten Ancestors(er set færdig)
The Legend of Surami Forest
og to tyrkiske af Nuri Bilge Ceylan:
Uzak
Climates
#6469 knipsknips 14 år siden
Man er vel nok kulturel og international :P
#6470 rammy 14 år siden