Gravatar

#7621 Kruse 14 år siden

#7620: Det hedder sådan set heller ikke Blue Ray Disc, men Blu-Ray Disc. Og da Blu-Ray med en bindestreg bliver til et ord, så forkortes det BD.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7622 Riqon 14 år siden

Eller Blu-ray Disc (med lille r)... Ellers havde det vel været BRD? :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7623 MOVIE1000 14 år siden

Kruse (7621) skrev:
#7620: Det hedder sådan set heller ikke Blue Ray Disc, men Blu-Ray Disc. Og da Blu-Ray med en bindestreg bliver til et ord, så forkortes det BD.

AAHHH tusind tak for det svar :) Den er jo egentlig ret logisk når man tænker over det alligvel :P
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7624 MMB 14 år siden

Synes også BR ville være en mere logisk forkortelse. Der er jo ingen, som kalder det Blu-ray Disc i daglig omtale.
Gravatar

#7625 Riqon 14 år siden

#7624 -

Med samme logik, hvad var så pointen med at sige DVD? Der var jo ingen, som kaldte det Digital Video Disc i daglig tale.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7626 MMB 14 år siden

Riqon (7625) skrev:
#7624 -

Med samme logik, hvad var så pointen med at sige DVD? Der var jo ingen, som kaldte det Digital Video Disc i daglig tale.

Nej, men ingen kaldte DVD'en for andet end DVD. Folk kalder jo en BD for Blu-ray, ergo er BR den naturlige forkortelse.
Gravatar

#7627 Slettet Bruger [3998488307] 14 år siden

Dels er BD den officielle forkortelse, som Sony har givet formatet og dels er det måske lidt sent at brokke sig over den nu, når det er seks år siden formatet kom på gaden. :)
Gravatar

#7628 MOVIE1000 14 år siden

hæhæ Fætter BR :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7629 MMB 14 år siden

utyske (7627) skrev:
Dels er BD den officielle forkortelse, som Sony har givet formatet og dels er det måske lidt sent at brokke sig over den nu, når det er seks år siden formatet kom på gaden. :)

No shit, Sherlock. Nu ytrede jeg jo blot min holdning, nu hvor emnet blev taget op.
Gravatar

#7630 Slettet Bruger [3998488307] 14 år siden

Foeller (7629) skrev:
No shit, Sherlock. Nu ytrede jeg jo blot min holdning, nu hvor emnet blev taget op.

Jeg kunne tage fejl, men jeg er ret sikker på, at jeg gjorde præcis det samme.

Og valium er i sandhed din ven.

Skriv ny kommentar: