Gravatar

#921 wimmie 15 år siden

Hehe, ja det kunne jeg nu godt :)

Vil nu se Harold and Maude
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#922 NightHawk 15 år siden

# 921 -

Det ku' jeg sgu ikke. Men jeg er nok også gået hen og blevet en big softy på mine gamle dage. :)

Du må gerne skrive lidt om "Harold & Maude", hvis du har lyst. Har aldrig selv fået set den og det sku' jo være lidt af en kult klassiker. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#923 Kruse 15 år siden

Ja, jeg kunne også godt tænke mig at høre din mening om Harold & Maude. Det er en film som jeg helt klart skal have set, da jeg er stor fan af 70'er film, men det er nu altid interessant at høre andres meninger først.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#924 Benway 15 år siden

#922 Det er sjovt for jeg oplever faktisk også, at jeg har betydelig lettere ved at blive bevæget nu end jeg havde tidligere, og at det er blevet værre (eller bedre alt efter hvordan man ser på det) med årene.

Jeg tror måske det skyldes, at jo flere følelsesmæssigt forskellige situationer man har stået i, jo lettere har man ved at få empati for figurene. Når man først selv har oplevet forelskelse, tab, sorg osv. så er det meget lettere at identificere sig med personer i film om de emner.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#925 filmz-Utyske 15 år siden

Jeg er i gang med første sæson af Star Trek: TOS.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#926 evermind 15 år siden

Masters of Horror: Jenifer
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#927 filmz-Is 15 år siden

bn (906) skrev:
Er spændt på din vurdering af filmen.

En ganske velspillet og hjertevarm film. Var virkelig overrasket over at se Harrison Ford i sådan en rolle. Karakterens "udvikling" er virkelig tankevækkende, og filmen er også dejlig gribende og rørende.
Gravatar

#928 wimmie 15 år siden

#922+923

Har smidt et par ord om den i "What we saw"-tråden. Filmen kan varmt anbefales :)
Gravatar

#929 wimmie 15 år siden

Jeg går igang med Eden Lake....Har læst meget om folks reaktioner på filmen og jeg er som forberedelse gået i depri-mode og er rent faktisk allerede ret foruroliget før jeg overhovedet er startet.
Regner med at gå direkte i seng og få mareridt i nat :)

Gravatar

#930 NightHawk 15 år siden

# 924 -

Jeg tror måske det skyldes, at jo flere følelsesmæssigt forskellige situationer man har stået i, jo lettere har man ved at få empati for figurene. Når man først selv har oplevet forelskelse, tab, sorg osv. så er det meget lettere at identificere sig med personer i film om de emner.

Det er rigtig godt beskrevet, for det er lige præcis sådan, jeg også ser på det. Og derfor gjorde den scene til sidst i "The Children's Hour" også ekstra ondt på mig, fordi jeg har stået i en lignende situation selv.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: