Gravatar

#9841 MOVIE1000 12 år siden

Goodie så bliver det Citizen Kane på blå :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9842 Batsy 12 år siden

Good will Hunting Første gang, på netflix.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#9843 Kruse 12 år siden

Persona
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9844 Skeloboy 12 år siden

Kruse (9843) skrev:
Persona

Altid godt med Bergman!

Jurassic Park - fa'me lang tid siden, jeg har set den.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#9845 fubar 12 år siden

Jeg har alt for meget Bergman tilgode. Har prøvet ham af et par gange, men han virker altså en anelse "tung". Er dog spændt på at høre hvad du mener om Persona?

Er Jurrassic Park ikke fra '93? I så fald, sindsygt at den har 20års jubilæum. Holder den stadig?

De rouille et d'os Aner intet om denne film, men Audiard virker som en lovende instruktør
Gravatar

#9846 Páramo 12 år siden

Persona er en af mine absolutte ynglings film. God fornøjelse!
Gravatar

#9847 Kruse 12 år siden

fubar (9845) skrev:
Jeg har alt for meget Bergman tilgode. Har prøvet ham af et par gange, men han virker altså en anelse "tung". Er dog spændt på at høre hvad du mener om Persona?

Jeg kan godt følge dig. Jeg må også indrømme at jeg har det lidt svært med Bergmans filmsprog, og jeg har svært ved at blive opslugt af hans film. Eller det vil sige i 2 af de 3 af hans film jeg har set. Det gør sig gældende for både "Det sjunde inseglet" og nu også "Persona". Til gengæld havde jeg ingen problemer med at blive opslugt af "Höstsonaten", som var noget mere lige til og som jeg fandt fremragende. Jeg kan ikke helt sætte fingeren på, hvorfor lige netop hans film(i hvert fald nogen af dem) er så "vanskelige" for mig.
Gravatar

#9848 Benway 12 år siden

#9847 Jeg kan godt lide "Persona" og et par andre Bergman-film, men ellers så er jeg kommet til den erkendelse, at han simpelthen ikke kommer under huden på mig for alvor. Jeg kan godt beundre hans film, men jeg holder ikke rigtigt af dem. Det er et eller andet lidt for stilrent, høfligt goldt og næsten livsdødt over hans univers. Stik mig hellere Dreyer eller Tarkovsky til hver en tid.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9849 Kruse 12 år siden

Benway (9848) skrev:
Stik mig hellere Dreyer eller Tarkovsky til hver en tid.

Selvom at jeg heller ikke har set mange af deres film endnu(3 styks af dem hver), så er jeg helt med dig her :)
Gravatar

#9850 Skeloboy 12 år siden

fubar (9845) skrev:
Er Jurrassic Park ikke fra '93? I så fald, sindsygt at den har 20års jubilæum. Holder den stadig?

Jo, den er fra '93 - og nej, det gør den ikke helt.

Benway (9848) skrev:
Det er et eller andet lidt for stilrent, høfligt goldt og næsten livsdødt over hans univers. Stik mig hellere Dreyer eller Tarkovsky til hver en tid.

Nu ved jeg ikke helt, hvad du mener, men kan Dreyers film ikke også kategoriseres som stilrent, høflig goldt og livsdødt?

Og I skulle skamme jer! Bergman er da shit! Selvom Dreyer og Tarkovsky nu også er eminente. Men kan sagtens følge jer I det tunge - det er dog en stil, jeg falder pladask for. Det er jo en perlerække af film, han har lavet! Meget bedre end Lang og Fellini ;)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: