Gravatar

#1 filmz-h0lmen 17 år siden

Jeg leder efter en titel på en film jeg så for mange år siden. Det jeg husker af den:

Der er to grupper soldater, en god og en ond. De onde, som er i overtal og har flere våben, jagter den lille gruppe gode soldater gennem en ørken (Det er før F16 fly, kampvogne og sniper-riflernes tid).

De gode når til et forladt fort og slår sig ned. De onde slår sig ned udenfor og holder øje med dem.
De ondes vandreserver slipper op og de begynder at tørste.
For st psyke de onde, stiller de gode sig og tager bad i deres vand, men i virkeligheden står de og hælder vandet fra en dunk til en anden, så det på afstand ser ud som om de vasker sig.

Det ender med at de onde overgiver sine våben mod at få noget vand, og mere kan jeg ikke huske.

Anyone?
Gravatar

#2 dyg 17 år siden

Det lyder ikke som en film jeg har læst, men jeg tillader mig lige at være lidt offtopic: Jeg måtte læse ordet "vandreserver" 4 gange før jeg fattede det. Blev ved med at læse vandre-server. Jeg er ikke normal :(
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 MuManden 17 år siden

Hehe, sjovt nok spurgte jeg også efter denne film engang...
Det er med garanti denne film "Sahara" du spørger efter ;-)
Men det er desværre en TV-film og kan vist ikke fået på dvd så vidt jeg ved.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#4 filmz-h0lmen 17 år siden

#3 Okay og tak for info'en, så må jeg se om jeg kan finde en der har optaget den, for vil rigtig gerne se den igen. En mail til DR og TV2 vil næppe få dem til at vise den igen.
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 17 år siden

#2: Sidste sommer sagde min kusine efter at have læst en bog på 400 sider, at hun ikke kunne forstå, hvorfor den hed

BERØ-
RINGEN

(sådan stod det på omslaget)

- det passede slet ikke med indholdet, for der var slet ikke noget med en cirkel eller evt. hemmelig loge der hed Berø.

Jeg så to sekunder på bogens forside og sagde: Nå, "Berøringen"? (som i når man rører ved noget).

:-)

____

PS: En vandre-server må vel være fællesdrevets svar på en notebook! :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#6 wimmie 17 år siden

Det minder mig om engang min mor og jeg gik rundt i Søstrene Grene... på et skilt stod der at man kunne købe en pas-taske, hvilket jo egl. var smart - men lidt overflødigt blev vi enig om... Vi kunne bare ikke finde nogle pas-tasker - dér hvor de skulle være lå der kun en...ahhhh.....pasta-ske :D

Det er bare et spørgsmål om trykfordeling ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 filmz-DocDoom 17 år siden

#6: hehe! :-)
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: