Jeg har nogle svage erindringer om en film, jeg har set for lang tid siden. Jeg troede egentlig, det var Groundhog Day, men det var det så ikke, men et eller andet siger mig, Bill Murray er med.
Jeg mener at kunne huske, at der er en scene, hvor hovedpersonen fortryder, at han ikke valgte kærligheden i sit liv, men i stedet valgte et liv med penge. Han er vist på en eller anden landevej, da han indser dette.
Nu hvor jeg tænker mig om, så må filmen være Scrooged. Kan det passe?
Han er vist på en eller anden landevej, da han indser dette.
Hvis det er på en bogstavelig landevej, så mener jeg ikke, at det kan være 'Scrooged', som i øvrigt er en julefortælling, hvor Bill Murray får besøg af tre spøgelser, der skal give ham lektioner i at leve et ordentligt liv. ... Er der ikke flere ting du kan huske fra den pågældende film?
I 'Scrooged' fortryder Bill Murray dog også, at han ikke valgte kærligheden i form af Karen Allen (heltinden fra den første Indiana Jones-film), så dette - i sig selv - passer perfekt på din beskrivelse.
Men jeg er ret sikker på, det er en bogstavelig landevej. Jeg mener også at kunne huske, at der er et gammelt bal af en eller anden art, som han er til. Altså et bal, som foregår i en gammel bygning, omkring 100 år tilbage (måske mere eller mindre).
Jeg tror filmen er fra 80'erne-90'erne, og filmen er enten engelsk eller amerikansk.
Jeg mener også at kunne huske, at der er et gammelt bal af en eller anden art, som han er til. Altså et bal, som foregår i en gammel bygning, omkring 100 år tilbage (måske mere eller mindre).
Jeg husker den i hvert fald ikke som en musical... Hmm... Jeg har lige kigget den igennem, og selvom der er ting i part 5 og 6, som kunne minde om den, så tror jeg ikke, det er den.
#1 MMB 13 år siden
Jeg mener at kunne huske, at der er en scene, hvor hovedpersonen fortryder, at han ikke valgte kærligheden i sit liv, men i stedet valgte et liv med penge. Han er vist på en eller anden landevej, da han indser dette.
#2 BN 13 år siden
Hvis det er på en bogstavelig landevej, så mener jeg ikke, at det kan være 'Scrooged', som i øvrigt er en julefortælling, hvor Bill Murray får besøg af tre spøgelser, der skal give ham lektioner i at leve et ordentligt liv. ... Er der ikke flere ting du kan huske fra den pågældende film?
I 'Scrooged' fortryder Bill Murray dog også, at han ikke valgte kærligheden i form af Karen Allen (heltinden fra den første Indiana Jones-film), så dette - i sig selv - passer perfekt på din beskrivelse.
#3 MMB 13 år siden
Jeg kan godt huske, hvad Scrooged handler om.
Men jeg er ret sikker på, det er en bogstavelig landevej. Jeg mener også at kunne huske, at der er et gammelt bal af en eller anden art, som han er til. Altså et bal, som foregår i en gammel bygning, omkring 100 år tilbage (måske mere eller mindre).
Jeg tror filmen er fra 80'erne-90'erne, og filmen er enten engelsk eller amerikansk.
#4 BN 13 år siden
Den del lyder så IKKE som 'Scrooged'. ;-)
#5 MMB 13 år siden
Nej, det har du ret i. Men jeg tror muligvis, det er en anden udgave af A Christmas Carol.
#6 MMB 13 år siden
#7 BN 13 år siden
Det er en musical. Hele filmen er lagt ud på Youtube - her er første del:
#8 MMB 13 år siden
Jeg husker den i hvert fald ikke som en musical... Hmm...
Jeg har lige kigget den igennem, og selvom der er ting i part 5 og 6, som kunne minde om den, så tror jeg ikke, det er den.