... sikkert denne tråd vil skille vandene, men jeg prøver Jeg har netop fået sat mit nye SS anlæg op (Denon avr-2707 og Denon DVD-1930) hvilken film vil i, eksperterne!, anbefale man "lytter/tester" anlæget af på!
Der er godt nok mikrofon til autosetop, men jeg syntes det giver et lidt fordrejet lydbillede.
Let it rain!!
Hvis du går i seng om aften med kløe i røven, så vågner du op næste morgen, med lort på fingerne!
Husk og kalibrer dit rum med mikrofonen rettet opad. Du må ikke holde den i hånden. Find 4 lyttepositioner i dit rum og træk malertape tværs "igennem" disse 4, i ørehøjde. Placer mikrofonen på malertapen pegende opad og kalibrer 4 gange. Sørg for der er så lidt baggrundsstøj som muligt i rummet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Kongen Vender Tilbage har et fænomenalt lydspor, og en god bund til DTS. Hvis det skal være noget der kæler for alle kanaler, så er SE udgaven af Titanic fyldt med lækker lyd.
Kapitel 4 på Master & Commander, hvor alle kanaler bliver brugt til fulde.
Startscenen på Episode 3 har god bund, og godt med baghøjtaler.
DTS-udgaven af Signs (ved du ikke er vild med den) - Men der hvor rumvæsnerne løber rundt lyder fedt.
O.A.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
# 4 Det er skam gjort, dog ikke med tape, men men skitse og opmåling! ... men jeg har selvfølgelig også ændret på nogle møble "settings" EFTER jeg brugte mikrofonen - kunne godt være man skulle lave en om´er (SÅDAN NOGET LORT AT SIGE!! - om´er!!! - sry) # 5 Jeg har intet imod Signs, bortset fra at en højt udvilket race der kan flyve etc. kommunikere så en baby radio kan høre dem, samt at de er bange for vand! - dumt at besøge en en planet hvor over 70 % af planten er vand (svare til at besøge keminova iført shorts og tanktop) ...nå pyt, det er en god film med en god underholdnings værdi. Tro sgu jeg vil prøve Master og Commander, til trods for det er en bæ-film.
Jeg har lige bestilt Dire Straits - Brothers in Arms i SAcd version - det ser jeg rigtig frem til at høre.
Takker for hjælpen og bær over med min næbbethed
Hvis du går i seng om aften med kløe i røven, så vågner du op næste morgen, med lort på fingerne!
#7 Godt valg. SACD versionen af Brothers in Arms skulle være top notch!!! Prøv også Depeche Modes Violator, som er det ypperste indenfor SACD jeg har hørt + Jeff Becks War of the Worlds. De bedste DTS spor, kommer ikke i nærheden af de skiver.
Kan du fortælle lidt om, hvordan lyden er efter kalibrering, hvad du ikke kan lide? Og hvilken setting stiller du Audyssey på: Front/Flat/Audyssey/Manual?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-lallenkalaf 18 år siden
Jeg har netop fået sat mit nye SS anlæg op (Denon avr-2707 og Denon DVD-1930) hvilken film vil i, eksperterne!, anbefale man "lytter/tester" anlæget af på!
Der er godt nok mikrofon til autosetop, men jeg syntes det giver et lidt fordrejet lydbillede.
Let it rain!!
#2 lasse78 18 år siden
#3 filmz-lallenkalaf 18 år siden
#4 filmz-Bruce 18 år siden
#5 davenport 18 år siden
Hvis det skal være noget der kæler for alle kanaler, så er SE udgaven af Titanic fyldt med lækker lyd.
Kapitel 4 på Master & Commander, hvor alle kanaler bliver brugt til fulde.
Startscenen på Episode 3 har god bund, og godt med baghøjtaler.
DTS-udgaven af Signs (ved du ikke er vild med den) - Men der hvor rumvæsnerne løber rundt lyder fedt.
O.A.
#6 filmz-Bruce 18 år siden
#7 filmz-lallenkalaf 18 år siden
Det er skam gjort, dog ikke med tape, men men skitse og opmåling! ... men jeg har selvfølgelig også ændret på nogle møble "settings" EFTER jeg brugte mikrofonen - kunne godt være man skulle lave en om´er (SÅDAN NOGET LORT AT SIGE!! - om´er!!! - sry)
# 5
Jeg har intet imod Signs, bortset fra at en højt udvilket race der kan flyve etc. kommunikere så en baby radio kan høre dem, samt at de er bange for vand! - dumt at besøge en en planet hvor over 70 % af planten er vand (svare til at besøge keminova iført shorts og tanktop) ...nå pyt, det er en god film med en god underholdnings værdi. Tro sgu jeg vil prøve Master og Commander, til trods for det er en bæ-film.
Jeg har lige bestilt Dire Straits - Brothers in Arms i SAcd version - det ser jeg rigtig frem til at høre.
Takker for hjælpen og bær over med min næbbethed
#8 davenport 18 år siden
#9 filmz-lallenkalaf 18 år siden
#10 filmz-Bruce 18 år siden
Kan du fortælle lidt om, hvordan lyden er efter kalibrering, hvad du ikke kan lide? Og hvilken setting stiller du Audyssey på: Front/Flat/Audyssey/Manual?