Gravatar

#1 filmz-h0lmen 18 år siden

En kammerat kom med et spørgsmål. Han fortalte nogle plots(?) fra en film han have set, og ville finde filmens titel. Den handler om et par (en mand og en kvinde) der tager et dykkerkursus. De skal med en båd, men kommer ikke med afsted fra stedet hvor de dykker. Kaptajnen skal tælle efter om alle er med ombord, men tæller forkert og parret bliver efterladt.
Manden bliver ædt af hajer og kvinden dræber sig selv.
Den skulle være lavet senere end år 2002. Nogen der ved hvilken film det måske kan være?

[Spoiler indsat af admin.]
Gravatar

#2 Bates 18 år siden

Mon ikke det er

Open Water.
http://www.imdb.com/title/tt0374102/
Gravatar

#3 filmz-h0lmen 18 år siden

Det var det, tak for hjælpen.
Gravatar

#4 cans 18 år siden

Det er stensikkert den, men mener nu ikke at
konen dræber sig selv, men at hun bare bliver spist til sidst. [/quote] Er der nogen der kan bekræfte det?
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#5 chandler75 18 år siden

Nej, hun begår rigtig nok selvmord. Man ser hende dykke ned i dybet, og ikke komme op. Hun drukner sig selv i stedet for det uundgåelige alternativ - at blive hajføde.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#6 gi-jones 18 år siden

I øvrigt en ualmindelig dårlig film med en interessant grundidé.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 filmz-jackjazz 18 år siden

Jeg syntes nu ikke, at den var ualmindelig dårlig. Faktisk så syntes jeg, at den havde et meget velfungerende dogme-præg.

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#8 evermind 18 år siden

Jeg synes så, den både er god og ret grum. Må indrømme, at jeg var ret positivt overrasket over at kunne blive fanget sådan af en spillefilm, der i bund og grund bare handler om to menneskers plasken rundt på åbent hav blandt diverse ubehagelige dyr ... men jeg tror, det er en film, der lidt deler vandene, så at sige. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9 Herrguth 18 år siden

Og så er der jo en 2'er på vej direkte på DVD... Selvfølgelig!
Gravatar

#10 chandler75 18 år siden

"2'eren", "Adrift" er nu ikke en egentlig efterfølger, selvom den har fået påhæftet titlen "Open Water 2: Adrift" i USA. Den er ikke særlig god.

"Open Water" var jeg derimod ret imponeret over - jeg synes virkelig deres isolation på det åbne hav realiseres overbevisende.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: