Filmmusik og ikke andet. Det "rigtige" musik jeg evt. lytter til skyldes kærsten sætter det på (hun kan også og lide filmmusik, så det er ikke så tit) samt musik som er på soundtracket. F.eks talented mr. Ripley har en del jazz numre på som jeg også lytter til - det hjælper at de minder mig om filmen
Uha, den er svær. Jeg har flere inden for diverse genrer. Gudebandet er uden tvivl Pink Floyd. Men ellers ser det nok således ud (i uvilkårlig rækkefølge):
Elektronisk: - Sigur Rós - Efterklang - Múm - Björk - Portishead - Godspeed! you black emperor - Sorten Muld
Rock: - David Bowie - Radiohead - Rage Against the Machine - Audioslave - Pixies - The Doors
Jazz: - Stan Getz - Dizzy Gillespie - Herbie Hancock - Miles Davis
Det nostalgiske: - Depeche Mode - The Smiths - Buddy Holly
Jeg har helt sikkert glemt nogen, men hvad fanden...? Nå ja, mht. filmmusik, ja så synes jeg, at Ry Cooders guitarspil i "Paris, Texas" er fantastisk. :)
Der er meget forskellige musik jeg kan lide at lytte til. Mine ynglingsbands og -kunstnere er faktisk delt pænt udover mange genrer. Jeg lytter i øjeblikket mest til Dave Matthews Band, Stevie Wonder, Deftones, Refused og Rammstein. Jeg kan dog også lide poppunk, som f.eks. det lidt ældre Green Day (hovedsageligt Nimrod og Dookie) og Motion City Soundtrack. Jeg kan også godt lide lidt lettere blues som f.eks. Blues Brothers. Andet musik der virker interessant, men jeg dog ikke har hørt så meget af endnu er foreksempel Buena Vista Social Club og Tower Of Power - jeg bør også få købt nogle af RATM's album ved lejlighed. Jeg lytter ikke så meget til filmmusik. Undtagelsen er dog soundtracks til Tarantino film.
Udover selvfølgelig Herbie Hancock, så ryger Chick Corea, Miles Davis (og enkelte gange Lee Ritenour) på, hvis musikken gerne skal være bare en anelse mindre fordummende end P3.
Til afslapning er diverse udgaver af enten Krüder & Dorfmeister eller Café Del Mar, eller sågår Dave Matthews Band, R.E.M. eller David Bowie gæster i mit anlæg.
#1 davenport 20 år siden
Selv er jeg meget til "grunge"-stilen, og mit gudeband er selvfølgelig Pearl Jam !
Ellers er jeg nok mest til den metalliske side, men har dog et flip med sing/songwriter i øjeblikket.
Filmmusik = Williams (så blev vi lidt indenfor topic)
..denne tråd er affødt af "hændelsen" med en film om 50 cent på forsiden dags dato.
#2 Patriarch 20 år siden
#3 JannikAnd 20 år siden
Elektronisk:
- Sigur Rós
- Efterklang
- Múm
- Björk
- Portishead
- Godspeed! you black emperor
- Sorten Muld
Rock:
- David Bowie
- Radiohead
- Rage Against the Machine
- Audioslave
- Pixies
- The Doors
Jazz:
- Stan Getz
- Dizzy Gillespie
- Herbie Hancock
- Miles Davis
Det nostalgiske:
- Depeche Mode
- The Smiths
- Buddy Holly
Jeg har helt sikkert glemt nogen, men hvad fanden...? Nå ja, mht. filmmusik, ja så synes jeg, at Ry Cooders guitarspil i "Paris, Texas" er fantastisk. :)
#4 DarkLight 20 år siden
Hører pt:
Audioslace
Velvet Revolver
Bagkatalog:
Iron Maiden, DAD, AC/DC, G'n'R, Rage Against the Machine, Depeche Mode, Nightwish, Nick Cave.
Fav. OST:
Scrubs, Leaving Las Vegas.
#5 myggen 20 år siden
#6 JannikAnd 20 år siden
Går ud fra, du mente '#3' (yours truly). Men godt at se man ikke er alene... :)
#7 filmz-ataris 20 år siden
#8 Patriarch 20 år siden
Går også stærkt ud fra at du mente #3 :D
#9 myggen 20 år siden
Og så kan jeg jo ligeså godt komme med mit input:
Udover selvfølgelig Herbie Hancock, så ryger Chick Corea, Miles Davis (og enkelte gange Lee Ritenour) på, hvis musikken gerne skal være bare en anelse mindre fordummende end P3.
Til afslapning er diverse udgaver af enten Krüder & Dorfmeister eller Café Del Mar, eller sågår Dave Matthews Band, R.E.M. eller David Bowie gæster i mit anlæg.
#10 lyspunkt 20 år siden
Nightwish, Joe Satriani, Vangelis, Leningrad Cowboys, Weird Al Yankovic, TV2, Kitaro, Within Temptation