Gravatar

#11 DarkLight 12 år siden

Hulu er meget af det der kommer i amerikansk tv lige nu, hvor Netflix er ældre indhold.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#12 Slettet Bruger [1337849535] 12 år siden

Alright, det vil jeg lige checke ud. :)
Gravatar

#13 Åkepool 12 år siden

DarkLight (9) skrev:
Opret netflix og evt Hulu Plus.

Forklar lige hvad de to er, sådan lidt i detaljer?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#14 Slettet Bruger [1337849535] 12 år siden

Det er amerikanske streamingtjenester, hvorfra man kan streame film, tv-serier og andet, helt lovligt og til en ret fornuftig pris.

Begge tjenester koster 8 dollars om måneden og det er relativt simpelt at få adgang til dem, selvom indholdet er begrænset til amerikanske borgere. Og der er i øvrigt intet ulovligt i at tilgå materialet, selvom man bor i Danmark.

Jeg har brugt NetFlix i en uges tid efterhånden og kvaliteten er meget fornuftig, udvalget er virkelig stort og ja, det er en fed tjeneste.
Gravatar

#15 Tommy Kristensen 12 år siden

Det skal måske siges, at udover de 8 dollars - så skal man højst sandsynligt også betale for af omgå den geoblocking der er på de to sites. Jeg bruger Unblock US, første måned er gratis, men derefter koster det 5 dollars. Jeg har forsøgt mig med diverse andre gratis løsninger - men det virker langt fra ligeså godt - og skal man se noget i HD - så kan det slet ikke følge med, i hvert fald ikke de løsninger jeg har forsøgt mig med.

Så 13 dollars er nok mere realistisk.

Netflix er fedt, pga det store "classic" arkiv og de mange serier - men det er ikke spritnye serie-sæsoner. Family Guy er f.eks kun nået til sæson 8. Men der er mange fede dokumentarer, også nyere, og der er også til en nyere film - som f.eks Melancholia. Meget af det ligger i rotation, så det er ikke et arkiv der bare bliver større og større, nogen film er der et par måneder, og så er de gone igen.

Hulu+ er på tv-fronten lidt mere fremme i skoen, hvor indholdet er ofte noget nyere. Nye og ældre serier fra mange af de amerikanske networks. Ulempen er dog, at udover at være geoblocket - så blokerer de også for kreditkort der ikke er udstedt i USA (medmindre det er ændret indenfor de sidste 2-3 måneder). Du kan dog via Ebay købe prepaid creditcards - som kan anvendes. Ulempen er dog, at du kommer til at betale noget mere end den pålydende værdi.

En anden "nyere" stor contender er Amazon Prime, hvis arkiv også er ret stort.

Orker man ikke at rode med de prepaids cards til Hulu+. Så er et godt tip, at man har Netflix, og så bruger VOD-mulighederne på de forskellige amerikanske tv-stationers hjemmeside, alternativt downloade deres iPad apps, der kan man så ofte også se en del gratis og helt nye afsnit af alle mulige serier.

HBO og AMC, er dog ikke så godt repræsenteret på de løsninger - og det skyldes bl.a. at HBO har et beef med Netflix, som de anser for at være årsagen til seerflugt mv. Nu melder Apple sig også snart på banen - og det kan ende med at være noget af en revolution. Har i hvert fald svært ved at se dem gå ind i noget, uden at det bliver stort.

Gravatar

#16 Slettet Bruger [1337849535] 12 år siden

Det er sandt, man bliver også nødt til at betale for en proxy/VPN.

Men der går så rygter om, at NetFlix er på trapperne i Danmark, jeg har hørt tale om at de er ude og lede efter kontorer i København, så måske er vi heldige, selvom udvalget og prisen nok ikke bliver helt det samme som i USA.
Gravatar

#17 Andyboyag 12 år siden

Du kan læse om du muligheder hvis Viasat kanalerne er et krav her. Ellers så overvej Telia - de har pt 3 måneders gratis bredbånd + tv - læs evt. mere her: http://www.internet-bredbaand.dk/787/gratis-telia-...
Gravatar

#18 Åkepool 12 år siden

Andyboyag (17) skrev:
Du kan læse om du muligheder hvis Viasat kanalerne er et krav her. Ellers så overvej Telia - de har pt 3 måneders gratis bredbånd + tv - læs evt. mere her: http://www.internet-bredbaand.dk/787/gratis-telia-...

Tak for links. Ang. Telia, så er jeg godt klar over at den er langt billigere end f.eks. YouSee, men de mangler jo desværre Viasat, så det er ikke så godt.
Gravatar

#19 Åkepool 12 år siden

Vil da lige nævne til dem der stak en hjælpende hånd ud, at jeg pr. 31/7 skifter fra YouSee til Telia's familiebredbåndspakke med tv+internet og telefoni.

De tre første måneder gratis, så dem prøver jeg og hvis det er lort, så finder jeg noget andet eller ryger tilbage i folden hos YouSee.

Men nu sparer jeg en del penge, hvilket var formålet, indtil økonomien en dag er på fode igen.
Gravatar

#20 madsjensen 12 år siden

Indtil d. 24/06 2012 kan der bestilles en YouSee tv pakke med oprettelse til 0,- kr.
jeg vil gerne anbefale tv pakke priser.dk som gav mig et godt overblik over tv kanalerne da jeg gerne ville have Discovery med

Skriv ny kommentar: