Gravatar

#1 Åkepool 12 år siden

Hej.

Er der nogle der ved om der er nogle tv-pakker der kan udklaske de to eneste jeg kender, nemlig YouSee og Telia, på både pris og indhold.

Jeg har lige nu YouSee, men den er sgu for dyr, nu hvor jeg har mistet mit arbejde og snart går drastisk ned i indkomst.
Så har jeg luret på Telia, som er væsentlig billigere, da de har en god bredbåndspakke med internet, tv og telefon for en væsentlig billigere peneg end YouSee.
Problemet her er, at Telia tilsyneladende har en beef med Viasat, for jeg vil da mene at alle Viasats kanaler mangler fra Telias pakker og da fodbold er en stor del af grunden til at jeg har kanaler overhovedet, er det jo lidt et problem, især nu hvor Viasat har sat kløerne i PL.

Så er der andre seriøse, gode udbydere på markedet, som i har kendskab til?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#2 MMB 12 år siden

Stofa?
Gravatar

#3 Tommy Kristensen 12 år siden

Hvis han har YouSee, så kan han højst sandsynligt ikke få Stofa/Zaptor - det plejer oftest at være enten eller. Måske hvis vi snakker IP-TV / Bredbåndsløsninger, men kan ikke forestille mig, at det kører ligeså smertefrit som regulær DVB-C/DVB-T - En HD-kanal på en bredbåndsforbindelse mens man downloader, bottleneck tider mv. Jeg skal ikke kunne sige at det virker, men jeg har min tvivl :)

Jeg tror ikke Viasat har en beef med nogen. Der er flere andre løsninger hvor de ikke er en del af udvalget, og det skyldes sikkert, at de også selv distribuerer via parabol og egen IP-TV løsning - og dermed ikke ønsker at konkurrere mod sig selv. YouSees TV-løsning tillader vist heller ikke Viasatkanalerne - det samme med Boxer og Stofa.

Hvis dit lokale energiselskab har en Waoo-løsning, så kan du få en internet + tv-løsning for 568kr i måneden, men der er så ingen SBS-kanaler, ingen Canal 9 - og ingen TV2 sport. Så det vil også betyde noget mindre fodbold - da Viasat højst sandsynligt deler fodboldrettighederne med TV2 sport.

Du kan dog upgrade til den store Viasatpakke, hvilket ville give dig TV2 Sport, den koster så 668kr - men du får stadig ikke nogle af SBS-kanaler eller Canal 9 (som jo også har købt en del udenlandsk fodbold samt har EuroLeague næste år).

Jeg har efterhånden kigget en del på diverse tilbud, og jeg synes ikke, at der pt er nogen der overgår TDCs eller Stofas DVB-C-tilbud. Ikke hvis man skal kigge på indhold i forhold til pris.

Løsningen kunne være at gå mere på bar/pub. Bolden er gratis at se, og du kan alligevel få en del bajere for de penge et tv-abonnement ville have kostet.

Boxer FLEX8 (189kr) vil give dig de fleste fodboldkanaler (TV2 Sport, Canal9 og 6'eren) - dog ikke Viasats 3+, så turen på bar slipper du ikke for...

Du kan også købe den her: Viaplay Sport. Hvis alligevel ikke vil have nogle af de andre kanaler. Men 199kr er også lidt småpebret.
Gravatar

#4 Åkepool 12 år siden

Tommy Kristensen (3) skrev:
YouSees TV-løsning tillader vist heller ikke Viasatkanalerne

Jeg har da YouSee og har TV3, 3+ og 3 Puls?

Hold da op det er en jungle det her.
Men tak for jeres input so far.
Gravatar

#5 MMB 12 år siden

Ja, det er nemlig en jungle. Det er noget værre fucking lort, hvor man ikke bare kan vælge sine kanaler enkeltvis, uden det skal koste en formue.

Sådan et forældet lortesystem.
Gravatar

#6 Åkepool 12 år siden

Foeller (5) skrev:
Sådan et forældet lortesystem.

Ja for satan!
Gravatar

#7 Tommy Kristensen 12 år siden

Åkepool (4) skrev:
Jeg har da YouSee og har TV3, 3+ og 3 Puls?

Hold da op det er en jungle det her.
Men tak for jeres input so far.

Nu talte jeg om deres respektive IP-TV løsninger, i forbindelse med din beef-kommentar. Viasat er repræsenteret på DVB-C, deres egen parabol-løsning og Waoo. Men derudover halter det lidt. Jeg beta-testede noget tv-løsning for dem i efteråret. TV-pakker kombineret med deres ViaPlay via internet, så det må også snart blive lanceret, medmindre det blev droppet. Det kørte pænt skidt.
Gravatar

#8 Åkepool 12 år siden

Tommy Kristensen (7) skrev:
Nu talte jeg om deres respektive IP-TV løsninger, i forbindelse med din beef-kommentar.

Okay.

Tommy Kristensen (7) skrev:
Viasat er repræsenteret på DVB-C, deres egen parabol-løsning og Waoo. Men derudover halter det lidt.

Puha, jeg er fuldstændig uden teknisk begavelse, så når jeg på et tidspunkt ringer rundt til de forskellige, så river de mig rundt i manegen og får mig til at sige ja til noget der sikkert ender med at være dyrere end det jeg har nu :(
Gravatar

#9 DarkLight 12 år siden

Betal kun for licens. Opret netflix og evt Hulu Plus.
Brug til nød Dr Live og Tv2 Play hvis der er noget du vil se der.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 Slettet Bruger [1337849535] 12 år siden

#9 -

Hvad kan Hulu Plus, som NetFlix ikke kan? Jeg kender ikke ret meget til deres udvalg nemlig. :)

Skriv ny kommentar: